Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Re: Yamaha YZ Topic

20.3.2013 0:47

Ei pitäisi olla mitään ongelmia pituuden kanssa, enemmänkin tuppa olemaan kuskeilla teko syynä, osa maailman kovimmista kuskeista vajaita 170 senttisiä. Ja nuo vanhemmat pelit muutenkin matalempia kuin "nyky ajan" laitteet.
Viimeksi muokannut [^lollero^] päivämäärä 21.3.2013 17:15, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Yamaha YZ Topic

21.3.2013 17:10

pmc kirjoitti:
SolidBop kirjoitti:Hei!

Omassa pyörässäni YZ250F -03 tällä kertaa sellaista vikaa, että tuntuu kuin kaasu jäisi hieman päälle välillä. Eli kierrokset voivat jäävät huutamaan vaikka pyörä kävisi tyhjäkäyntiä ja olisi paikallaan. Venttiilien välykset tarkistettu, kaasari on puhdistettu, eikä kaasuvaijerit hirtä kiinni. Onko jollain hyviä ideoita, mistä voisi lähteä vikaa selvittämään lisää?

Nämä käyttäytyvät juuri noin, kun ne käyvät tyhjäkäyntialueella laihalla. Eli seosruuvia auki ja/tai seuraava suurempi tyhjäkäyntisuutin.


Tämä tyhjäkäyntisuutin tuli koitettua vaihtaa isompaan, eikä vika sillä muuttunut oikeastaan mihinkään suuntaan. Onko tuota se imuvuoto ainoa seikka, mikä kyseisiä oireita voisi vielä aiheuttaa ja mistä sitä kannattaisi lähteä selvittelemään? Hyvät vinkit ja ideat ovat tervetulleita. :)

Re: Yamaha YZ Topic

21.3.2013 17:20

SolidBop kirjoitti:
pmc kirjoitti:
SolidBop kirjoitti:Hei!

Omassa pyörässäni YZ250F -03 tällä kertaa sellaista vikaa, että tuntuu kuin kaasu jäisi hieman päälle välillä. Eli kierrokset voivat jäävät huutamaan vaikka pyörä kävisi tyhjäkäyntiä ja olisi paikallaan. Venttiilien välykset tarkistettu, kaasari on puhdistettu, eikä kaasuvaijerit hirtä kiinni. Onko jollain hyviä ideoita, mistä voisi lähteä vikaa selvittämään lisää?

Nämä käyttäytyvät juuri noin, kun ne käyvät tyhjäkäyntialueella laihalla. Eli seosruuvia auki ja/tai seuraava suurempi tyhjäkäyntisuutin.


Tämä tyhjäkäyntisuutin tuli koitettua vaihtaa isompaan, eikä vika sillä muuttunut oikeastaan mihinkään suuntaan. Onko tuota se imuvuoto ainoa seikka, mikä kyseisiä oireita voisi vielä aiheuttaa ja mistä sitä kannattaisi lähteä selvittelemään? Hyvät vinkit ja ideat ovat tervetulleita. :)


Itellä -06 ja teki samaa kanssa, seosruuvvilla asettu. Kantsii myös kahtoo että kiihdytyspumpun "taaki" pääsee liikkumaan vapaasti eikä vaijjeri jumita sitä.

Re: Yamaha YZ Topic

22.3.2013 12:29

Marsus89 kirjoitti:
SolidBop kirjoitti:
pmc kirjoitti:
SolidBop kirjoitti:Hei!

Omassa pyörässäni YZ250F -03 tällä kertaa sellaista vikaa, että tuntuu kuin kaasu jäisi hieman päälle välillä. Eli kierrokset voivat jäävät huutamaan vaikka pyörä kävisi tyhjäkäyntiä ja olisi paikallaan. Venttiilien välykset tarkistettu, kaasari on puhdistettu, eikä kaasuvaijerit hirtä kiinni. Onko jollain hyviä ideoita, mistä voisi lähteä vikaa selvittämään lisää?

Nämä käyttäytyvät juuri noin, kun ne käyvät tyhjäkäyntialueella laihalla. Eli seosruuvia auki ja/tai seuraava suurempi tyhjäkäyntisuutin.


Tämä tyhjäkäyntisuutin tuli koitettua vaihtaa isompaan, eikä vika sillä muuttunut oikeastaan mihinkään suuntaan. Onko tuota se imuvuoto ainoa seikka, mikä kyseisiä oireita voisi vielä aiheuttaa ja mistä sitä kannattaisi lähteä selvittelemään? Hyvät vinkit ja ideat ovat tervetulleita. :)


Itellä -06 ja teki samaa kanssa, seosruuvvilla asettu. Kantsii myös kahtoo että kiihdytyspumpun "taaki" pääsee liikkumaan vapaasti eikä vaijjeri jumita sitä.


Tarkennuksena vielä, että seosruuvia säätämällä ongelma ei kadonnut. Pyörä toiminut moitteetta kesällä, ennen kuin pakonokasta hajosi keventäjä. Pyörää tuli hieman purettua silloin ja etsittyä noita keventäjän paloja moottorista. Samalla tuli vaihdettua uudet kaasuvaijerit.

Alunperin kun vika ilmeni ajattelin, että se johtuisi vain siitä että kaasuvaijerit hirttävät hieman kiinni ja ne ovat tarkistettu etteivät ne voi aiheuttaa kyseistä ongelmaa. Venttiilien välykset ovat myös tarkastettu kahteen kertaan ja kaasari putsattu kerran läpitse nyt.

Re: Yamaha YZ Topic

4.4.2013 11:49

Paljoko uskaltaa laskea 125 yz vakiokantta?

Re: Yamaha YZ Topic

4.4.2013 12:54

miksi pitäisi puristusta nostaa? , tuo "squish clearance" mitta on kuitenkin oltava lähellä kuvan mittaa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Re: Yamaha YZ Topic

4.4.2013 16:29

Lisää tehoo asvalttii ja enemmän täyzii

Re: Yamaha YZ Topic

20.4.2013 19:11

nieminen-racing kirjoitti:Onkos 09 yzf 450 ja wr 450 tankeissa eroja?

WR:n tankki on isompi

Re: Yamaha YZ Topic

20.4.2013 20:35

Mitä öljyä ootte tossa yz450f:ssä ite käyttäny / voisitte suositella :|

Re: Yamaha YZ Topic

21.4.2013 16:25

Tälläinen ongelma olis -89 yamaha yz 250:ssä, että sammui kesken ajon. Eikä lähde enää käyntiin ei sitten millään. Bensaa on ja kipinä löytyy. Yritettiin vetämällä myös käyntiin jolloin kakoi välillä käynnissä muutaman sekunnin, mutta ei pysy käynnissä.

Polkiessa savua tulee kyllä putkesta ja välillä poksahtaakin, eli olisiko ajoitus voinut mennä perseelleen jotenkin? Magneetto käytettiin irti ja sielläkin kaikki oli kyllä kiinni hyvin ja tuntuu ettei pitäisi päästä minkään liikahtamaankaan.

Kone käytetty pöydällä vähän aikaa sitten, mutta sen jälkeen noin 5 tuntia ajettu. Lähti aina ensimmäisellä polkaisulla käyntiin ennen tuota ajosta sammumista.

Kenelläkään samantapaista ongelmaa ollut, alkaa iteltä ideat loppumaan...

Re: Yamaha YZ Topic

22.4.2013 14:03

Jatkuu täällä