Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
19.12.2012 23:13
Yam66 kirjoitti:irrotat ne palikat pyörästä, pyyhit skeidat rätillä pöis laitat uudet vaseliinit ja takasin nippuun. Ei ne laakerit mihkää lennä. Etkä sä sitä purkamatta saa huollettua ollenkaan.
laakereista kyllä neulat lentää. poikkeuksia on missä neulat on kiinni. pakko on purkaa jos haluaa huoltaa. neula kerrallaan putsata ja vaseliinia laakeri pesään ja asetella ne takaisin sinne.
20.12.2012 0:27
Niin ja sit kun ne linkun laakerit vaihtaa niin kannattaa ehkä säilyttää muutama vanha neula koska yleensä putsatessa/voidellessa se yks neula kilahtaa lattialle ja lopettaa aineen häviämättömyyden lain noudattamisen ja sitten et saa niitä linkkuja kasaan millään.
Näin kokemuksen kautta opittuna. Olen myös liian laiska etsimään sitä neulaa.
20.12.2012 0:42
itse rasvaan ne niin että en vedä sitä holkkia kokonaan pois.
20.12.2012 16:28
Kiitos vastauksista! Monenko tunnin välein kannattas rasvata linkun laakerit?
Käytättekkö pudistuksessa esim. crc:n jotain cleeneriä, vai pelkällä paperilla pyyhitte?
20.12.2012 17:44
Joo tosiaan holkit saa olla paikoillaan, neulat vaan pihalle.
Ite oon availlu korkeintaan 10h välein mutta on kai täällä sitä kerran kaudessa koulukuntaakin, se nyt on ihan stefoista ja olosuhteista kiinni, kyllähän sen huoltovälin kokeilemalla huomaa.
Joku liuotin joo ja pyyhkii rätillä pois, millään nyt muista mitä litkua tallissa on tällä hetkellä.
20.12.2012 19:15
tarkoitin että holkki pitää neulat paikoillaan ja pyöräytän sormella rasvat, ei vie paljoa aikaa. ,perusteellisempi huolto on eri asia, silloin pesen bensalla kaikki osat, tai vaihdan tarpeen mukaan. ,hyvä jos on intoa ja aikaa rassata.., hommaahan noissa riittää maailman tappiin(21.12.-12
) asti.
21.12.2012 21:45
Nyt otetaan vinkkejä vastaan, tarttis 300cc husun kone avata ja kattoo mikä sitä vaivaa. Ittekki osaisin noin 80% varmuudella. Mutta haluaisin jonku ammatilaisen tekevän sen. Onko ideoita mihin kannattais viedä?
21.12.2012 22:03
tällaista kyselisin että minkä kokoiset suuttimet pitää olla talvella piikkiseen rm:ään
22.12.2012 0:36
pennywise] kirjoitti:Nyt otetaan vinkkejä vastaan, tarttis 300cc husun kone avata ja kattoo mikä sitä vaivaa. Ittekki osaisin noin 80% varmuudella. Mutta haluaisin jonku ammatilaisen tekevän sen. Onko ideoita mihin kannattais viedä?
Kangasniemi on Suomen mestareille kasaillu koneita, Nikkilän kaikki pelit ym. Asustaa täs Tampereella. En tiedä mikä sil on työtilanne tällä hetkellä mutta pistä yv:tä jos haluat numeron. Mulle teki Yammun pikkunelarin koneen ja pirun halvallakin vielä kun oli sopivaa osaa hyllyssä.
23.12.2012 1:24
Morjes! Mulla on tollane 200cc nelari kinu crossi Orion CXR. Tänää isän kanssa vaihdettiin kaasari Keihin 22 millisestä (94 pääsuutin) --> Mikunin 26 millisee (100 pääsuutin).
Laitettiin käyntiin, ja hyvin toimi, otti kierroksia ryypyn kanssa ja kävi kuin unelma, mutta kun tyhjäkäynti säädettiin ja annettiin koneen lämmitä, niin yht äkkiä kun painoi äkkiä kaasun pohjaan niin koneesta kuului vaan "MOOOOOOOOO" ja sammui. Kestää vääntää kaasua alhaalta tasaisesti, mutta ei nopeasti
. Samaa tekee kun kierrokset menevät korkealle, alkaa "booaamaan" ja sammuu. Neula jätettiin aika ylös, pitäisikö sitä laittaa alemmas? (Liika bensan saanti?)
Kiitokset vastauksista.. Huomenna vielä koitetaan laittaa neulaa alemmas jos toimisi paremmin, mutta ajattelin vaan kysyä täältä vähän kokeneimmilta ihmisiltä että miksi sammuilee kun ylittää tietyn kierrosrajan/painaa kaasun äkkiä pohjaan
23.12.2012 10:07
Kaasari on liian suuri, eli kun käännät kaasun auki, luisti nousee ylös ja ilmaa tulee, mutta moottorin imu ei jaksa vetää bensaa pääsuuttimesta.Liian suurella kaasarilla ilman virtausnopeus putoaa, ja kone menee laihalle
23.12.2012 18:34
En si oikee tiiä.
Laitettii tänää isän kanssa neulan prikka keskiasennosta ylä-asentoon, mutta nyt ei sammunut kun painoi kaasun äkkiä pohjaan, vaan eipä ottanut kunnolla kierroksia
Koitettiin sitten laittaa keskimmäisen ja ylimmäisen loven väliin, mutta sammui edelleen.. Olisko kellään mitää ideoita? Itsellä kävi mielessä noi venttiilit ja sytytys..
Kaverin vanha krossihan toi on, ja sano että ikinää ei oo venttiileitä itse säätänyt (eikä tiennyt oliko edelliset omistajat) mutta suositteli säätämään ja katsoa toimisiko paremmin. Voisiko moinen vika johtua venttiilien säädöistä/sytytyksestä? Tai sit vaan on ihan liian iso kaasari
Isä ukko ehdotti että säädettäisiin venttiilit lähipäivinä ja sytkä myös jos tarvetta..
Mutta kiitokset vaan vastauksista, ajattelin tulla kyselee jatkoa jos tääl on kokeneempia ihmisiä
24.12.2012 1:22
Ootteko tehny kannelle jotain vai miks se tarvis noin paljon vakiota isomman kaasarin?
24.12.2012 11:30
OA243 kirjoitti:Ootteko tehny kannelle jotain vai miks se tarvis noin paljon vakiota isomman kaasarin?
Ei olla mitää kannelle tehty
. Ja kun krossihan on vanhan kaverin, niin se sano että tuolla isommalla kaasarilla kulkee paremmin ryyppy päällä (oli silloi 95 pääsuutin). No, käytiin hakemassa isän kanssa 100 pääsuutin, mutta eipä toiminut ollenkaan, ja jos toimi niin huonommin sitten.
Elikkä siis kaverin mukaan toimisi paremmin, mutta ei se oikeen siltä näytä
Ajateltiin ihan vaan testata ukon kanssa sitä.
24.12.2012 18:37
Mä sulle jo kerroin mikä siinä on vikana, jos et usko niin jatkakaa rassaamista.Sitten kun kyllästytte niin vaihdatte alkuperäisen kaasarin, ja lähdet ajamaan.