Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

26.3.2004 23:12

Tomi.E kirjoitti:Hmm. kertokaapas tyhmälle että mitä öljyä otnne hussen askiin pitäisi tunkasta. kun ei ole omistajan käsikirjaa, pitäisi hommata. furtzi puhui että auton automaatti öljyä pitäisi laittaa, mutta haluisin varmistusta. ja määrää, että kuinkas paljon sitä tarttee laittaa.


Emmää mitää örissy oo :) Mobilin ATF:st puhuin, eli aika yleistä vaihteistoöljyä, tosin automaattivaihteistoihin tarkoitettu, halpaa ja hyvää. Tosin tollasta öljyä kannattaa sitten vaihtaa vähän useammin, mutta niinhän sitä enskoissa joutuu tekemäänkin.

26.3.2004 23:15

Furtzi, ATF=automaatti vaihteistoöljyä.

26.3.2004 23:16

Tomi.E kirjoitti:Furtzi, ATF=automaatti vaihteistoöljyä.


Ni? Ei mulla husses automaatti askia ole, mutta silti toimii helvetin hyvin :) Ja tota voi vaikka lätkiä ohjaustehostimeen.

26.3.2004 23:20

juu, mutta mulle sanottiin sitten jos pyörä seisoo niin ei kannata pitää laatikossa autoomaatti öljyä, koska kuulemma kytkin levyt jumittaa sen jälkeen...

28.3.2004 21:20

Hmm.. jännä juttu. Mulla on nyt talvella ollut 370 suutin kaasarissa, ja talvella oli tulppa tosi hyvän värinen, eli semmonen kahvinpavun ruskea. Tänään sitten alkoi himmeä pätkiminen ja rykiminen, ja kas kummaa: tulppa oli ihan märkä. Mitä mä nyt olen näitä teiän juttuja lukenut, niin eikös toi 370 olis aika alakanttiin? Noh, vaihdan putsarin ja laitan 360 suuttimen, kokeilen sitten uusiksi. Tosin epäilen että osa mistä vika johtuu on tulpanhattu, se kun ei ole parhaassa kuosissa, eli huomenna ostoksille. On se kyllä kumma, teillä muilla ollut 420 suuttimia talvella ja mulla 370.. eikä edes laihalla ole käynyt, yksilöitähän noi tosin on.

28.3.2004 22:00

tuossa teille Matti Salmisen kirjoittama sähköposti:


Sinun täytyy säätää pyöräsi olemassa olevien suuttimien perusteella. Vakio
suuttimista ei pysty päättelemään mitään!

Eli analysoit millä kaasukahvan asennolla pyörä on joko laihalla tai
rikkaalla ja sen mukaan vaihdat eri komponentteja kaasariin.

Kaasukahvan asento vaikuttaa seuraaviin kaasarin osiin: Kun aloitat
kääntämään kaasua ensin rupeaa vaikuttamaan luistin leikkaus, tämän jälkeen
tyhjäkäyntipiiri eli tyhjäkäyntisuutin ja seosruuvi, seuraavana tulee mukaan
neulaputki sekä neula ja vasta viimeisenä pääsuutin.

Osoitteesta www.husqvarnausa.com löydät 2000 ja uudempien pyörin
käyttöohjekirjat, näistä löydät myös suutin taulukot mitkä pätevät jonkin
verran myös sinun pyörääsi.

Taulokkoa luettaessa täytyy muistaa että se on suunniteltu toimimaan
ainoastaan hyvin lämpimässä ilmastossa. Myös pyörän ikä kertoo että
taulukkoa ei missään nimessä voi hyödyntää tapauksessasi.

29.3.2004 0:06

Jeps samat se mulle sano ku soitin, siirryttii kaasarista pyörän yleishuoltoon ja putsarin pesuun ja muuhun pyörän huoltoon. 20 min juteltii :D kyllä vinkkejä tuli.

edit: paljos etupumppuihi menee öljyä?per putki.

29.3.2004 6:40

Jonselmi kirjoitti:edit: paljos etupumppuihi menee öljyä?per putki.


"Bring forks to stroke end" Eli painat iskunvaimentajat alas? Ja molemmille puolille 80mm öljyä tuon manuaalin mukaan mikä löytyy husqvarnausa.comista.

Nojuu, niinhän se on että perusarvoihin ei kannata uskoa, eli enköhän ihan käy tänään ostamassa pienempää suutinta ja kokeile..

29.3.2004 12:08

furtzi kirjoitti:
Jonselmi kirjoitti:edit: paljos etupumppuihi menee öljyä?per putki.


"Bring forks to stroke end" Eli painat iskunvaimentajat alas? Ja molemmille puolille 80mm öljyä tuon manuaalin mukaan mikä löytyy husqvarnausa.comista.


Siis 80mm sieltä putken yläreunasta kun oot painanu alas sen yläosan... ;) Kannattaa ensiks putsata niitä vanhojen öljyjen jämiä ja muuta paskaa sieltä putkista vaikka löpön kanssa. Sitten annat koivua kunnolla ja uudet litkut sisään.

Itsellä meni tossa tammikuussa n.1,2litraa putkiin yhteesä eli reilu 6desiä per putki niin aika hyvä on. Oli muuten aivan eri mukavaa ajaa uusilla öljyillä, maksoivatkin siihen malliin että vähän pitikin olla (20€/litra). :roll:

30.3.2004 22:45

Hehee tänäää oltii kaverin kaa montulla ajelees, kyllä aika sotukua oli ja kivaa :retee: . kerran lennettii sarvien yli ja muuta pientä säätöä.

30.3.2004 22:58

vilkaskaas mun rojun kuvia
http://www.bikepics.com/members/gonzales30/

30.3.2004 23:01

Jonselmi kirjoitti:vilkaskaas mun rojun kuvia
http://www.bikepics.com/members/gonzales30/


Tosta hussesta tulee vanhat ajat mieleen, ku itellä oli joskus -96 CR:ä valkokilpisenä!

30.3.2004 23:07

Argh pese toi niin se alkaa näyttäänkin jo joltai.

30.3.2004 23:26

pese sä naamas :o suoraa ajosta tullu pihaa ja heti otettu kuvat :wink:

1.4.2004 22:23

Noniin.. ankaraa säätämistä, vaihdoin 360 suuttimen ja kävin heittämässä lenkin. Totesin että käy liian rikkaalla alhaalla, kun menee melkein samantien tukkoon, elí tarvii sitten alkaa neulaa säätämään. Tyhjäkäyntisuutinta tuskin tarvii alkaa räpläämään, se tuskin paljoa vaikuttaa, paitsi tyhjäkäynnillä tietenkin?