Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
20.5.2012 20:57
Paniini kirjoitti:Alkuperäne tulppa on vissiin B9EG(?), eli astetta lämpösempi, ilman vastusta ja keskielektrodi vähän eri materiaalia. Kokeilet vaikka sillä aluks.
Joo pitänee sitä kokeilla kun tuo BR10ES muutenki antaa niin olemattoman kipinän.
21.5.2012 17:22
Noniin nyt on koitettu uudella tulpalla, kyllähän tuo taas vähän paremmin toimii ja ei enää savuta niin paljoa! Mutta edelleen tuntuu että piikki uupuu koko pyörästä.. Ja kun 1 vaihteella lähtee niin booaa vieläkin ja tuntuu ihan että se saisi liikaa bensaa.. Ainut mikä enää omasta mielestäni voisi olla vialla niin on kaasarin neula.. Epäilen että Neulan "sokka" laitettu liian alas ja tämän takia käy liian rikkaalla. mitäs te olette mieltä ?:)
21.5.2012 20:58
Ite veikkaan että saa liikaa ilmaa. Onko pyörässä kiinni alkuperäiset ilmaputsarinkotelot ja yms.?
22.5.2012 12:11
Paniini kirjoitti:Ite veikkaan että saa liikaa ilmaa. Onko pyörässä kiinni alkuperäiset ilmaputsarinkotelot ja yms.?
Ei ole :o Eli mikä avuks kun en haluis tota ilmanputsaria kuitenkaan vaihtaa?
22.5.2012 17:38
No isompaa suutinta vaan. Voit toki kokeilla pyörittää ilmaruuvia, jos siitä olisi apua..
22.5.2012 18:05
Paniini kirjoitti:No isompaa suutinta vaan. Voit toki kokeilla pyörittää ilmaruuvia, jos siitä olisi apua..
Ookei! kiitän
22.5.2012 20:26
Moikka, ostin juuri yamaha yz426f, vm2001 mopon ja olisi kiva kuulla vähän huoltamisesta. Ensinmäinen crossi kyseessä ja ei ole kokemusta korjaamisesta. Huoltokirjaa ei ole...
Kevyttä harrasteajoa tulee vedettyä (hiekkamontulla ja poluilla)
öljynvaihto + suodatin?
Ilmanputsarin vaihto?
Venttiilien tarkastus?
Mitkä säätöpalat venttiileihin ja oikeat arvot?
Mitä kannattaa tarkistaa säännöllisesti, tyyppivikoja?
Mitä tekee hotstart?
Pyörä toimii tällä hetkellä todella hyvin ja on hauska ajaa. Hankala saada kylmänä käymään (8-15 polkaisua) ja tyhjäkäynti ei pysy kylmänä. Kuumana pyörä toimii kuin unelma...
22.5.2012 20:53
Lataa manuaali tuolta:
http://www.yamahaownershandbook.com.au/?r=0helpottaa kummasti harrastamista..
22.5.2012 23:19
Kyselisin YZ 450f -04 moottori öljyistä et millasta olette käyttäny ja millaista suositellaan?
http://www.mc-scatter.com/belray-10w40- ... 14454.html Jotakin ton tapaista kattelin ja ajattelin et oisko sopivaa?
23.5.2012 19:24
Tuo passaa kyllä. Ite oon kans käyttäny vallan 10w40 öljyy pyörissäni ja hyvin on pelannu!
23.5.2012 20:07
Öljy ihan parhaasta päästä,sitä vaan koneeseen!
26.5.2012 12:40
Mikähän 426 jammua vaivaa kun noin viikon seisonnan jälkeen ei lähe käyntiin vaan kastelee aina tulpan.. joutuu kuivaamaan tai vaihtamaan koko tulpan ni jo herää ja pelaa muuten tosi hyvin.. elikkä tuo käynnistyvyysongelma tulee heti kun pyörä seisoo vähä pitempään.. Käynnistystekniikka kyllä on hanskassa eli ei mene sen piikkiin. olisko bensanpinta sitte liian korkea? ei kyllä tulvi putkista kaasari ainakaan.. kertokaapa joku kun alkaa tympäsee ainanen tulpanrassaus.. miten tuo seosruuvin asento vaikuttaa tähän? on nyt n. kierroksen vähän päälle auki..
26.5.2012 20:05
Seosruuvi on oikeastaan tyhjäkäyntisuuttimen hienosäätö. Sillä tuskin saa tilannetta oikeista säädöistä tuohon sinun tilanteeseesi. Mikä muuten on käynnistystekniikkasi? Omassa pelissä se on ryyppy päälle ja ekalla potkulla (oikea kantti on syytä ottaa kohdille) kone pärisemään.
Tiedätkö mitkä ovat vakiosuuttimet, niitä kannattaisi varmaankin ekaksi kokeilla?
26.5.2012 23:41
joo elikkä ryyppyä päälle ja puolipuristimella ohitan yläkuolokohdan ja polin ylös ja kunnon polkasu ja ei kaasua tietenkään väännellä. 185 pääsuuttimena tais olla nyt ja neula neljännessä lovessa eli vissiin toiseksi ylimmässä asennossa neula nyt. Ihmehomma ku pyörällä jos tulee ajeltua päivittäin niin lähtee kylmänä aina ekalla tai toisella polkasulla mutta sitten ku jättää seisomaan pitemmäksi aikaa nii tulppa rupee kastumaan ku yrittää käyntiin... Mietin että olisko ideaa jos ajas aina kaasarin kuivaksi ku jättää seisomaan pitemmäksi aikaa..? jos sillä pääsis tosta kastelusta? Pyörä siis pelittää ajossa tosi hyvin, ei stumppaile ja vetää läpi kierrosalueen tasaisesti.
1.6.2012 14:51
Noniin nyt on suutin ja tulppa vaihettu.. suuttimena nyt ronski 450, MUTTA ei vieläkään toimi kunnolla!!
Edelleen kun lähdet liikkeelle , pitää luistattaa kytkintä muuten booaa ja kun piikillä on lähössä rupee röpöttämään ja hyytyy.. Helppiä nyt kiitos!!