Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
23.5.2016 18:00
Mitkä on yamaha yz 250 2005 vakiosuuttimet ja vakio neulan asento? Pääsuutin ja tyhjäkäyntisuutin?
29.5.2016 23:41
Google kirjoitti:2005 YAMAHA YZ250 JETTING
Main jet: 178
Pilot jet: 50
Power jet: 50
Needle: N3EW (N3EJ stock)
Clip position: 4th from top
Air screw: 1-1/2 turns out (2 stock)
Notes: The trick to getting the 2005 YZ250 jetting to run well is to swap the stock N3EJ for an N3EW.
http://motocrossactionmag.com/news/mxa- ... -to-2014-2
6.6.2016 23:21
Osaisko joku sanoa miksei yztan kytkin irrota? Tossa viime viikolla yhtäkkiä ei enään irrottanu kunnolla vaikka öljytki olin justiin vaihtanu. Ja käytin siis samaa öljyä mitä aikaisemminkin koska sillä oli toiminu normaalisti. Noh, koitin siinä sitten vaijeria säädellä eikä ollu minkäänlaista vaikutusta. Sitten otinkin jo kytkimen auki ja tilasin uudet levyt ja jouset, eikä niilläkään toimi. Ja nyt toimii siis vaan entistä huonommin eikä irrota juuri ollenkaan. Kytkinkruunukaan ei ollu huono eli ei voi vika varmasti siinäkään olla. Ja tosiaan vaijerin säätäminen ei siis vaikuttsnut vieläkään yhtään mitenkään.
7.6.2016 14:00
Komulainen kirjoitti:Terve!
Osaiskohan joku kertoa, että mistä lähteä etsimään vikaan kun kakspuokki ei kierrä loppuun asti, vaan lurraa tyhmästi.
Ostin tuossa uuden pyörän, 2009 Yamaha YZ250. Nyt kun sillä on ajellut, niin oon hokannut ettei tuo ylärekisterissä tahdo mennä oikeen mihinkään. Alavääntöä on kivasti. Samanlainen olo tulee mitä tuossa lainauksessa. Mäntä tuoreen näköinen, vakio putki paikallaan, tulppa BR8eg, pääsuutin vakio 180. Tulppa uusittu, toisella putkella koitettu ja 182 pääsuuttimella. Ei erikoisempaa vaikutusta. Sytytysennakko katsottu että viivat on kohdillaan. Ilmanputsari uusi.
Itsellä tulee mieleen pakoaukon säädin. Avasin mekanismin ja läpät liikkuivat sen pari senttiä kevyesti. Luin jostain, että mekanismi on kaksi vaiheinen, ns.kevyt osio ja sitten raskaampi osio. Tietääkö joku tuon toiminnan tarkemmin ja miten testata toiminta? Löytyiskö muita ehdotuksia viasta?
8.6.2016 21:32
ripekosk kirjoitti:Komulainen kirjoitti:Terve!
Osaiskohan joku kertoa, että mistä lähteä etsimään vikaan kun kakspuokki ei kierrä loppuun asti, vaan lurraa tyhmästi.
Ostin tuossa uuden pyörän, 2009 Yamaha YZ250. Nyt kun sillä on ajellut, niin oon hokannut ettei tuo ylärekisterissä tahdo mennä oikeen mihinkään. Alavääntöä on kivasti. Samanlainen olo tulee mitä tuossa lainauksessa. Mäntä tuoreen näköinen, vakio putki paikallaan, tulppa BR8eg, pääsuutin vakio 180. Tulppa uusittu, toisella putkella koitettu ja 182 pääsuuttimella. Ei erikoisempaa vaikutusta. Sytytysennakko katsottu että viivat on kohdillaan. Ilmanputsari uusi.
Itsellä tulee mieleen pakoaukon säädin. Avasin mekanismin ja läpät liikkuivat sen pari senttiä kevyesti. Luin jostain, että mekanismi on kaksi vaiheinen, ns.kevyt osio ja sitten raskaampi osio. Tietääkö joku tuon toiminnan tarkemmin ja miten testata toiminta? Löytyiskö muita ehdotuksia viasta?
Koitin avata säädin mekanismin kopan ja kaasuttelin tyhjäkäynnillä ja ei se mekanismi liikkunut yhtään, että taitaa keskipakoiskytkimessä olla jotain häikkää.
13.6.2016 22:13
ripekosk kirjoitti:ripekosk kirjoitti:Komulainen kirjoitti:Terve!
Osaiskohan joku kertoa, että mistä lähteä etsimään vikaan kun kakspuokki ei kierrä loppuun asti, vaan lurraa tyhmästi.
Ostin tuossa uuden pyörän, 2009 Yamaha YZ250. Nyt kun sillä on ajellut, niin oon hokannut ettei tuo ylärekisterissä tahdo mennä oikeen mihinkään. Alavääntöä on kivasti. Samanlainen olo tulee mitä tuossa lainauksessa. Mäntä tuoreen näköinen, vakio putki paikallaan, tulppa BR8eg, pääsuutin vakio 180. Tulppa uusittu, toisella putkella koitettu ja 182 pääsuuttimella. Ei erikoisempaa vaikutusta. Sytytysennakko katsottu että viivat on kohdillaan. Ilmanputsari uusi.
Itsellä tulee mieleen pakoaukon säädin. Avasin mekanismin ja läpät liikkuivat sen pari senttiä kevyesti. Luin jostain, että mekanismi on kaksi vaiheinen, ns.kevyt osio ja sitten raskaampi osio. Tietääkö joku tuon toiminnan tarkemmin ja miten testata toiminta? Löytyiskö muita ehdotuksia viasta?
Koitin avata säädin mekanismin kopan ja kaasuttelin tyhjäkäynnillä ja ei se mekanismi liikkunut yhtään, että taitaa keskipakoiskytkimessä olla jotain häikkää.
Aukasin kytkinkopan ja keskipakoiskytkin tuli palasina ulos. Kaikki muut osat olivat ehjinä paitsi akselin tappi joka pitää tavarat nipussa, puuttui. Uusi tappi tilalle ja kasaan. Tuntuu nyt toimivan.
18.6.2016 9:05
Mro! Mulla on yamaha yz 80 vm 1991. Siinä on semmonen ongelma että aina ennen ku ottaa piikin ni meinaa booata ja on alakierroksilla ehkä vähä voimaton. Mikä siinä on?
19.6.2016 12:47
Oisko kellään muuten yamaha yz 80 kaasaria tai kaasarinrunkoa? Laittakaa yksityisviestiä jos on!
20.6.2016 16:28
Mikä on yamaha yz 80:sen vakiosuutin ja mistä kannattas alkaa kokeileen? Itellä oli paikallaan 280 suutin ja ei tunnu pelaavan. Kertokaa ihmeessä jos tiedättä ku minen tiijä! Laittakaa suutinkokoja mikä teillä on pelannu!
13.7.2016 18:52
Millaisia välityksiä porukka pitää piikkisessä yyzetassa?
14.7.2016 15:19
mikko222 kirjoitti:Millaisia välityksiä porukka pitää piikkisessä yyzetassa?
13/49 todettu sopivaksi.
18.7.2016 19:39
Samoilla linjoilla. Aikanaan tykkäsin käyttää piikkisessä 48 tai 49 takaratasta, koska se tuntui parantavan koneen "venymistä" esim. hyppyreiden nokilla.
19.7.2016 18:29
Onkohan joku syvällisemmin kärryillä noista vanhempien yammujen moottorien koodeista? Projektina olisi kunnostaa YZ250W vuosimallia 1989, moottorissa lukee versiona 3JE. Molemmilta puolilta kampuraa kierteet huonona ja magneeton kartiokin vaurioitunut joten into the trash it goes. Mutta jostain pitäisi saada uusi sitten tilalle. Ja kun ei vaikuta liiemmin liikkuvan 1989 kampiakseleita uutena taihi käytettyinä.
Varaosanumeron perusteella vain kyseisen vuosimallin kampura sopii kyseiseen laitteesee, ei 88 taikka 90 vuoden. Tarkempi tutkiskelu on paljastanut että itse limput pitäisi olla samat myös 90 vuoden mallissa, pelkästään kiertokanki pitenee joka ei haitanne kun kuitenkin uusi kanki tilattaisiin. Kiertokanki taas on ilmeisesti vuodesta 83 asti ollut sama jotenka tällöin täytynee olla limpuissa jotain eroa.
Iskun pituushan välillä 1989-1999 pysyy samana joten sopisikohan jostain uudemman mallisesta kampiakselista limput kuitenkin tähän vanhempaan vuosimalliin? En jaksaisi uskoa että niin suuria muutoksia on muutamassa vuodessa tapahtunut, tai ainakin jos on niin sellaisia jotka eivät vaikuta osien ristiin sopivuuteen.
Jos jollakulla olisi tosiaan syvempää tietämystä asiasta ja vaivautuisi selventämään niin arvostaisin suuresti, tähän ongelmaan on jokunen kymmenen omaa työtuntia nimittäin nettiä selattu. Taikka jos jollain sattuisi olemaan käsillä kampiakseleita väliltä 1990-1999 niin ilmoittakoon, voin kohtalaisen ajomatkan päähän kanta-hämeestä vaikka tulla ihmettelemään oman vaurioituneen akselin kanssa että sopisiko tämän kyseisen vuosimallin akseli omaan pyörääni.
19.7.2016 22:09
huomasin että oman yz 125 takajarrupalat laahaa hitusen verran, ei hidasta vauhtia millään tapaa mutta levy kuumenee hyvinkin paljon vaikka ei käyttäisi takajarrua ollenkaan. mistä pystyy säätämään palojen etäisyyttä jarrulevystä?
20.7.2016 23:38
Ootko hiljattain vaihtanut palat tai lisännyt nestettä jarruun? Jos siellä on liikaa nestettä, niin se ei lämmettyään enää päästä paloja riittävän etäälle levystä ja alkaa hankaamaan ja lopulta lukitsee jarrun. T:Kokemus
Toinen mahdollinen ongelman aiheuttaja voi olla se jousi siellä palojen ja pihdin välissä.