Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Re: Kawasaki Kx

2.6.2011 20:52

Taisi olla useampikin kaveri, joka varoitteli tällä foorumilla tuon pyörän ostamisesta. Kuten muut jo tuossa edellä totesivatkin, ei ole järkevää ryhtyä enää korjaamaan tuota pyörää. Pyörä purkuun ja ehjät osat myyntiin.
201262 kirjoitti:Hommaat jenkeistä kx 500 koneen ja rassaat sen siihen.
Ellet sitten ala rakentelemaan 500:sta :)

Re: Kawasaki Kx

3.6.2011 14:45

Niin kerroitte, ja tiesin kyllä vaarat, ja aika normaalia nelarilta tollanen.
Aattelin laittaa mahdollisimman halvalla kuntoon ja myyntiin, tai sitten osina joista menee yleensä kaikki muut paitsi runko.
Ja sitten 250 2t josta en tule luopumaan :D
Ja Guuna, olihan se myynnissä mutta ei kukaan näitä osta...

E: laskeskelin osien hintoja jos meinaan ajokuntosen pyörän tehdä niin 2000-3000€ uppoais aika nopeaa tuohon...

Re: Kawasaki Kx

3.6.2011 15:17

Joo eipä tuota ole kyllä mitään järkeä lähteä korjaamaan. Myy osissa ja kato, mitä jää käteen...

Re: Kawasaki Kx

6.6.2011 20:59

Mikä näissä -04-05 rmz/kxf pyörissä on vikana? onko kannessa jotai paskaa vai?
Paljon on hajoillu noita mutta varsinaista syytä en oo ikinä kuullut...

Re: Kawasaki Kx

6.6.2011 22:40

ensimmäisiä pikkunelareilta kawalta ja suitzalta. Johtuu varmaankin siitä ettei ole ollut kokemusta ja on yritetty ottaa liikaa irti koneesta.

Re: Kawasaki Kx

6.6.2011 22:44

mikseri100 kirjoitti:Mikä näissä -04-05 rmz/kxf pyörissä on vikana? onko kannessa jotai paskaa vai?
Paljon on hajoillu noita mutta varsinaista syytä en oo ikinä kuullut...

Moottorin ongelmiin ei ole ole yhtä syytä. Moottorissa on lukuisia suunnitteluvirheitä ja yksi asia johtaa toiseen. Alla muutamia ongelmia:
- Ylikuumeneminen aiheuttaa monesti alkusysäyksen ongelmille. Kytkimen luistaminen aiheuttaa lisää lämpöä.
- Väärin suunniteltu venttiilikoneisto -> Nokat väärällä profiililla ja karkaisu huono -> paininkupit kuluu puhki -> moottori tuhoutuu
- Imunokan rattaan lämpösovite luistaa ylikuumenemisen / muiden ongelmien seurauksena -> venttiilit kiinni mäntään
- Heikot venttiilit kummastakin päästä ja heikot seetit
- Heikko öljynkierto ja öljypumpun sihtiin kertynyt epäpuhtaus pahentaa tilannetta -> nokat leikkaa kiinni ja täystuho valmis
- Heikko kampiakseli ja kiertokanki, eivät kuitenkaan olleet moottorin heikoin lenkki
- Huono vaihteensiirtomekanismi -04 pyörissä.
- Heikot virtavehkeet, varsinkin CDI boksi

Osaa ongelmista oli yritetty korjata jo -05 mallissa, mutta kaikista ei oltu päästy eroon. Kx250f -06 -> ovat sitten jo ihan soivia pelejä, Suzuki RMZ250 oli samaa roskaa vielä -06.

Re: Kawasaki Kx

10.6.2011 13:26

Kattelin tossa uutta mäntäsarjaa -95 250 KX:ään ja näyttäs että siihen on saatavilla vain kahden kokoista mäntää joista pienempää suositellaan uudelle sylinterille tai sylinterille jossa on uusi nicasil.
En oo vielä ehtiny sylinteriä ees irrottaa mutta onko tää nyt ymmärrettävä niin että tossa on kovakromipytty jota ei porailla jos jälkiä löytyy mutta pinnoittaa sen voi? Missä ja millä hinnalla noita pystyy pinnoittaan ?

EDIT: Jaa näyttäs tuohon löytyvän sittenki mäntää A-D kokona mutta kokoero on vain 0.01mm mäntien välillä.
Millä ilveellä tuo välys mitataan ettei jää väljäksi tai leiko kiinni

Re: Kawasaki Kx

11.6.2011 21:55

Onko kaikissa KXsissä kybin iskari ja keula?

Re: Kawasaki Kx

13.6.2011 10:59

Piikki Kawa pitää kumman vinkaisun kytkintä päästäessä, jotain vikinää taitaa kuulua tyhjäkäynnillä ajettaessakin. Vapaalla ja kytkin pohjassa ei kuulu mitään. Ajettu tunti petilaakereiden vaihdon jälkeen, eli kone on juuri ollut auki. Teorioita, kiitos...

Re: Kawasaki Kx

13.6.2011 16:12

onks noi 80cc kx hyvii ku meinaaan semmosen ostaa ja vuosimalli on 92

Re: Kawasaki Kx

13.6.2011 22:51

Mitkä ovat kawaskai kx80 -92 14/17 sisäkumien koot? Takana vissiin 90/100. edessä 70/100?
Ps. Kawa eri paikkakunnalla niin en voi katsoa.

Re: Kawasaki Kx

13.6.2011 23:38

sliksi:D kirjoitti:onks noi 80cc kx hyvii ku meinaaan semmosen ostaa ja vuosimalli on 92



Joskus montamontamonta vuotta sitten ollu sellane, ihan soiva peli oli ainakin se kyseinen yksilö.

Re: Kawasaki Kx

20.6.2011 20:32

Sattusko keltään löytymään tallin nurkista Kx 125, vm.1990 pakoaukon säätimiä?

Re: Kawasaki Kx

7.7.2011 0:46

Elikkäs tuli ostettua tuossa tuollanen vm- 91 oleva 250cc KX. Kaasaria purkaessa irronneen kaasuvaijerin vuoksi huomasin että kaasuvaijerin kiinnitys luistiin oli toteutettu jollain ihan ihmeellisellä kumitutti systeemillä, jonka alta paljastu rikkinäinen ja ronkittu alkuperänen kiinnityshahlo. No eipä siinä.. toteutin ton vaijerin kiinnityksen kemiallisella metallilla, toimi sinänsä hyvin mutta en tullut ajatelleeks että luistin jousen pitäs mahtua uppoutumaan luistin sisään, kuin myös kaasarin kannessa oleva luistinjousen ohjurin, että koko kaasarin kurrku pääsis avautumaan... Vingulla vedin ylimääräset kemskit pois ja sainkin luistin nousemaan ylemmä, ja melkein koko kaasarin kurkun avautumaan. Vielä sinne kurkun tukkeeksi jää ehkä noin 5mm tuota luistia pilkottamaan täyskaasulla, onko tuo sitten aivan normaalia vai eikö luistia pitäis näkyä tuolla kurkussa yhtään kaasun ollessa täysin auki? Pärrä kuitenkin tuntus kiertävän ja vetävän ihan tappiin asti. Mutta viisaammat valaiskaa miten ylös tuon luistin kuuluis nousta? Kiitoksia jo etukäteen!

Re: Kawasaki Kx

7.7.2011 9:56

sliksi:D kirjoitti:onks noi 80cc kx hyvii ku meinaaan semmosen ostaa ja vuosimalli on 92

Vanhatkin voi olla hyviä, mutta melkein aina kyseisen ikäiset vehkeet ovat olleet jo ainakin viidellä "mopopojalla", joille huollot yms. ovat vieras käsite. Esim. Takaiskarista mehut pihalla, ja väitetään että on hyvät ajo-ominaisuudet. Ehkä johonkin kiinalaiseen verrattuna..
Ostaessa pitää itsellä olla asiantunteva kaveri mukana, ja myyjänä mieluusti poikien vanhempi yms..
Aina ei voi onnistua silti, vaikka olisi pappa myymässä. Tulee ihan palturia... :(