Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

23.6.2008 11:33

Kyllähän tuommoisen mökille voi ostaa :D Mutta nuo tehot.. Niistä ei tiedä mitään, mutta kai se harjottelu käyttöön sopisi mahtavasti. Ja voisihan tota miettiä. Onko kellään ollut mitään vikoja?

23.6.2008 12:01

SMK;-) kirjoitti:Pistää vaan saman tien ilmon sinne harrastelijoihin jonotuslistalle. Viime vuonnakin peruutuksia tuli loppujen lopuksi niin paljon että kaveri pääs jonain 189. ilmoittautuneena mukaan.
Ja eikös teistä toisella ollu ikääjo vetskuihinkin?

E: Naisissakin olis hyvin vielä tilaa, akka sarviin? ;-)

Juu, lähetin kil.sihteerille ilmoittautumisen kun ei normaalijärjestelmään enää huolinut. Katsotaan miten käy. B:ssä olisi ollut vielä tilaa, mutta kun siitä viimeistä kisasta taitaa olla jo yli 11 vuotta aikaa(päitsi 97) :-). Eikä toi kyytikään ole entisenä, pyörästä riippumatta....
Ollaan molemmat vielä sen verran poikasia, että vielä ihan vetskuihin päästä(-73/69). Patte tosin on jo melko rajoilla ;-).
Omat emännät osaavat juuri hikiseen ajaa polkupyörillä. Ei niille voi noin tehokasta peliä antaa alle ;-). Joutus turvautumaan vierastyövoimaan ;-)

E: Ranpolle sen verran että tätä pyörää ei ole vielä maassa kuin meidän mallikappale. Se on toiminut hyvin ainakin sen mitä sillä on keretty ajaa n.2,5t.

23.6.2008 20:24

Minäpä arvaan, että suurinta osaa kiinnostaa kaikista eniten se 450 cc malli, joka ilmeisesti on syksyllä tulossa? Siinä luulisi olevan jo huipputehoakin vähän sopivammin.

Itse olen sitä ihmistyyppiä, joka pitää pienestä tehoreservistä, että ei aina tarvitse singuttaa viimeisillä voimilla. Vaikka sitten ajaisikin hiukan hitaammin pyörän hiukan vaikeamman käsiteltävyyden takia. (olen pelkkä harrastelija)

23.6.2008 20:51

Itse odotan juuri tuota 450 mallia ja mielellään valkokilpisenä. Pelkään vaan että siinä on liikaa rautaa ja hyrrävoimia "rälläämiseen". Nykyinen Sky 150/200 on siinä rajoilla kun tottunut 80cc keveyteen.

Mikäli tota 450 ei saa kilpiin niin on sunnuntaikuljettajan tyydyttyvä 250 2t crossiin. Puolta halvempi, puolta tehokkaampi ja kestää (mun ajossa) koko kesän.

24.6.2008 11:44

Nyt laitettu nettimotoonkin ilmo, katsomaan miten lähtee rullaamaan? ;-)

450cc sen verran, että mallipyörä saapuu maahan syksyllä ja tuotantomallit tulevat todennäköisesti vasta talvella. Tehtaalla on vielä jotain ongelmia koneen kanssa. En tiedä yrittävätkö ne tehdä siitä ruiskua vai kaasariversiota? Kovasti tuntuvat kehittävän kokoajan.

Valkokilpisyys on vielä melko epävarmaa kuten jo aiemmissa viestessä olen kertonut, mutta mahdollista. Ja vasta aikaisintaan ensi keväänä. 450 maahan saapumiseen myös vaikuttaa pitkälle se kuinka hyvin saamme ensikontin sisällön myytyä eteenpäin ;-)

Ainiin tässä nettinmoton ilmo

27.6.2008 11:54

Hepssansaa...
Lähden tänään lomalle Pohjois-Suomeen ja otan mallipyörän mukaan. Käyn ensi viikolla joinakin päivinä ainakin Kemijärven ja Rovaniemellä radalla. Sieltä suunnalta pyörästä kiinnostuneet ottakaa yhteyttä, niin pääsette hipistelemään ja koe-ajolle mallipyörällä.

Terv.Toni I/Pattoni Motors
Yhteystiedot nettimoton ilmossa. Puhelimella tavoittaa parhaiten.

27.6.2008 15:52

Jos tommosen 250cc saa sitten rekisteriin vois ostaakkin. Typo typo :D
Viimeksi muokannut marge1992 päivämäärä 28.6.2008 0:03, muokattu yhteensä 2 kertaa

27.6.2008 16:11

Juu sama juttu että jos noita 450cc sais joskus rekkariin niin vois olla hyvä eka isompi pyörä.

27.6.2008 18:17

Onko 450cc samalla rungolla oleva, kun 250cc?

28.6.2008 10:14

Mitähän varten ovat laittaneet tuohon crossimalliin sivuseisontatuen, senhän joutuu kuitenkin heti ensimmäiseksi repimään irti.

29.6.2008 15:56

faidros kirjoitti:Mitähän varten ovat laittaneet tuohon crossimalliin sivuseisontatuen, senhän joutuu kuitenkin heti ensimmäiseksi repimään irti.


Pitää ny mökkimopos jalustin olla

8.7.2008 12:36

Dodii, nyt on palattu etelään. Shineä piinattiin pitkin viikkoa ankarasti :D . Saatiin jo ensimmäiset osatkin rikki. Oikea ilmanohjain, käsisuoja, etulamppu meni kappaleiksi vauhdikkaan lapin mäntyyn nojailun seurauksena :nolo: . Lisäksi ketjunohjain ja takajarrustaagi meni rikki, mutta ne korjattiin jo paikanpäällä. On tuo etelä-lappi melko kivistä ja soista :lol: Tekniikka on pelannut kokoajan erinomaisesti.

Mutta mutta, kysymyksiin.
- 450cc tulee samaan tukevaan alumiinirunkoon kuin pienemmätkin mallit.
- Mallipyörä on oikeasti enduromalli, mikä meikattiin mainoskuvauksia varten crossimalliksi. Mutta todennäköisesti crossimalleissakin on myös sivujalka. Sivujalan saa irti avaamalla kaksi pulttia jos se häiritsee :idea:

19.7.2008 17:11

Te ketkä olette touhunneet näiden kinukkien kans nii onko tullut semmosta konetta eteen missä ketjut lähtee oikealta puolen konetta?

19.7.2008 18:36

Miten tää Shine on kestäny, ku ei oo mitään kuulunu?

19.7.2008 19:34

"Lerpalle" Ei ole ainakaan minun eteen tullut sellaista konetta. Pääsääntöisestihan noihan on vanhojen japsien koneista kopioituja koneita ja japsit ovat vähemmän käyttäneet väärällä puolella olevaan ratasta. Zongshen, Lifan, Loncin, Jialing, jne.. nettisivuilta löytyy jonkun verran konevalikoimista kuvia ja teknisiä tietoja.

"Entiiälle"Hyvin on ainakin mallipyörä kestänyt. Pientä kiusaa on tehnyt omat hölmöilyt :nolo: . Kokeilimme sitä vähän eri suuttimilla(vakioilla toimii paremmin ;) ), emmekös me saatu kohokammion kumitiiviste rikki. Korjasimme sen ensihätään tiivisteliimalla, mutta eihän siitä tullut kuin harmia. Irtoroikaleet menivät pääsuuttimeen ja tukkinut sen. No, nyt kun olemme laittaneet uuden tiivisteen niin on taas toiminut hyvin. :P
Ensikontti saapuu maahan viikolla 31-32, jolloin saadaan enemmän pyöriä radalle :D

PS:tehdas on tehnyt joitakin uudistuksia näihin pyöriin mitkä saapuvat kontissa. Kuten uusi "full italian desing" tarrasarja ja jalkatappeihin/takajarrupolkimeen on tullut pieniä hienosäätö muutoksia.