Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
29.9.2011 0:23
Ja kun puolitetaan noi tunnit ollaan oikeesti niissä kisakäytön huoltoväleissä.
29.9.2011 1:23
http://www.nettimoto.com/yamaha/yz/1195738 <-- Miten se tämmönen mopo? Olisko käypä peli? Ajot olisi enskaa metisssä ja montuilla ja vähän rossi radoilla ajamista ja myös vähän maantiellä, pisimpiä matkoja ois 40km, aina silloin tällöin. Ja huoltotaitoa löytyy
1.10.2011 18:38
Kertokaapa viisaammat mistä sais 426 yz jammuun kohtuu hintaan tehoputken, tai ees alkukäyrän?
2.10.2011 16:32
Pitäisikö pakoaukonsäätimen mekanismin irrota helposti lohkosta? Vai joutuuko purkamaan pakoaukonsäätimen? En saa mekanismiä irti lohkosta enkä pakoaukonsäätimen puolelta vetämällä. Tuossa kuva missä vaiheessa hommaa olen. Ei mene vahvasti....
http://imageshack.us/photo/my-images/57 ... 54601.jpg/
2.10.2011 22:12
Kuinkas paljon on yz 80cc vm 2000 istumakorkeus isoilla renkailla?
5.10.2011 22:16
yamaha yz250r enska löytyy ja nyt tässä tulee vähän laiteltua sitä muutenkin kuntoon ennen ku saa koneen nippuun niin kertokaapa käykö mikään uudenmallinen lokari tuommosee -91 pyörään. tai mitä lokaria ehdottaisitte itse taakse laitettavaksi jos tulee supermoto lookkikin ajankohtaseks kun lisää rahaa löytyy. sellanen mikä menee suoraan taakse päin ois hyvä. nykynen on halki aika pahasti joten ois vaihtoon menossa joka tapauksessa. kaikista katteista tulee tarrat revittyä ens vkl pois ja jotkut saa sit pesun jälkeen maalia joskus. mutta esim tankin ja ilmanohjainten tarrat lähteny vähän irti niin parempi ku repii kerralla pois. ja pyörään tulee tehtyä paljon kyllä muutakin kun vaan ilmettä parantaa. joitain liittimiä täytyy uusia ja renkaat irrottaa ja jarrusatulat elvyttää kun ei vissiin palaudu kunnolla,vaikka päällepäin ovat hyvässä kunnossa. takasatulan saatan maalata jos löydän sopivan värin hyllystä.
8.10.2011 16:00
Faber kirjoitti:Pitäisikö pakoaukonsäätimen mekanismin irrota helposti lohkosta? Vai joutuuko purkamaan pakoaukonsäätimen? En saa mekanismiä irti lohkosta enkä pakoaukonsäätimen puolelta vetämällä. Tuossa kuva missä vaiheessa hommaa olen. Ei mene vahvasti....
http://imageshack.us/photo/my-images/57 ... 54601.jpg/
Tuleeko kenellekään mieleen miten tuon pakoaukonsäätimen saa irti lohkosta?
9.10.2011 11:54
Oon tässä jo kuukauden päivät miettiny kumpaan kallistus,
vaihtoehdot :
- yz250f -03
- yz125 -01
Sit jossain vaiheessa kävi yz250 mielessä.
Mut sit taas noi huoltovälien tiheydet ja bensankulutus alko hirvittämään, auttakaa te viisaammat mihin kannattas kallistua, mut faktahan on se et halpa harrastus mx radoilla käynti ei ole..
9.10.2011 15:43
ainaki tuon -03 yzf:n jättäsin pois laskuista, ehkä ottaisin 250 yz:n.
9.10.2011 16:38
ei kyllä missään nimessä kannata noin vanhaa yzffää ostaa. Piikkistä vaan alle. Kannattaa nyt muitakin vuosimalleja kattella. Yz:tan piikit on aika halpoja ja voi saada 04-05 pyöränkin alle 2 tonniin.
11.10.2011 11:47
Faber kirjoitti:
Faber kirjoitti:MIkä mekanismi tuossa vesipumpun yläpuolella on?
http://imageshack.us/photo/my-images/81 ... 35901.jpg/
Olen irroittamassa kytkimen puolen lohkoa ja tuo mekanismi pitää vielä lokoa kiinni.
Pitäisikö pakoaukonsäätimen mekanismin irrota helposti lohkosta? Vai joutuuko purkamaan pakoaukonsäätimen? En saa mekanismiä irti lohkosta enkä pakoaukonsäätimen puolelta vetämällä. Tuossa kuva missä vaiheessa hommaa olen. Ei mene vahvasti....
http://imageshack.us/photo/my-images/57 ... 54601.jpg/
Eli otat vaa sen pakoaukonsäätimen vipusysteemin irti pytystä ja sit kytkinkopan pultit irti. sit siit mihin kytkinvaijeri tulee ni sitä akselii käännät jompaankumpaan suuntaan ni kytkinkoppa työnytyy ulos ja sit vaa otat sen käsin irti ja sit saat pakoaukonsäätimen systeemit irti sielt kytkinkopan sisältä
12.10.2011 21:14
Moro.
Minkäs kokoista pääsuutinta kannattaa käyttää neljäpätkässä nyt kun ilmat on menny suht kylmäksi?
Manuaalia tossa selasin eikä sieltä löytynyt suutintaulukkoa. Mulla ois tossa valmiiksi 155, 165 ja 175 suuttimet. Luulen että pyörässä on nyt paikoillaan 160. Myös suutinputkia on kaksi 42 ja 45. Jäällä olisi tarkoitus ajella talvella...
Sitten mitä mieltä kokeneemmat, olisko jo aika vaihtaa mäntä ja nokkaketju? Tunteja on 89. Mäntä on vaihettu ekan kerran 30 tunnin kohalla. Siitä eteenpäin pyörä on ollut harrastajan köröttelyssä. Jos alan vaihtamaan noi hilut niin mitä muuta kannattas samalla laittaa??
12.10.2011 21:33
ei vielä kannata alkaa vaihtaan. vaihtelet nokkaketjun sitten samalla männän kanssa. kyllä nyt ainakin 80h-100h männällä ajat. nokkaketjun takia kannatta kyllä jo noissa lukemissa vaihtaa.
13.10.2011 11:03
Vm.2001 yz426f kone pöydällä levällään, männä voitelu/jäähdytys askarruttaa. Omistajan mukaan 3 mäntä menossa, kestää hetken ja leikkaa aina imupuolelta rajusti kiinni. Viimeksi ilmeisesti sylinteri putkitettu männän vaihdon yhteydessä. Kysymys kuuluu pitäisikö kiertokangin alapäästä tulla poraus yläpäähän ja voitelu/jäähdytys hoituisi siten. Kyseisessä tapauksessa porausta ei ole, eikä mitään muutakaan männä voiteluun/jäähdytykseen viitaavaa rakennelmaa, pelkkä roiskevoitelu???? Apua kaivataan, en aio kasata ennen kuin löydän vian aiheuttajan tuosta motista.
13.10.2011 14:28
onko noissa koneissa kuivasumppu voitelu? jokatapauksessa yleensä voitelu on toteutettu suuttimella joka ruiskuttaa sylinterin seiniin öljyä. suutin on yleensä ollut öljypumpun puoleisessa lohkossa. oletko mitannu öljypumpun? kannattaa myös jäähdytyskierto tarkistaa, että vesipumpun ratas ehjä yms ja jäähdyttimet suorat. jos on kerran putkitettu sylinteri nii vielä edesauttaa leikkaamista.