Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
29.12.2015 0:28
Oisko tyhjäkäyntisuutin tukossa, laihalla olemisen oireiltahan noi kuulostaa? Jos käytit normibensaa (siis ei pienkone-) niin siitä jää sen kuivuessa ihme töhnää.
1.1.2016 19:27
Tietääkö kukaan paljon keulaöljyä menee yz 125 1990 keulaan??
7.2.2016 10:57
Minkä kokosii pääsuuttimii ootte käyttäny kesällä Yamaha Yz 85 (vm. 05) . Kun mun yamaha röpöttää niin kesäl ku sil ajaa radal.
Toivoisin nopeita vastauksii
7.2.2016 14:05
arttu13 kirjoitti:Minkä kokosii pääsuuttimii ootte käyttäny kesällä Yamaha Yz 85 (vm. 05) . Kun mun yamaha röpöttää niin kesäl ku sil ajaa radal.
Toivoisin nopeita vastauksii
Kokeile laskea neulaa ensin, pääsuutin vaikuttaa vasta kovilla kierroksilla. Muistaakseni vakiona pääsuutin on 140.
8.4.2016 16:05
mistähän mahtaisi löytyä sähkökaaviota 89-91 yz:taan
11.4.2016 14:09
Mulla olis ylimääräsenä magneeton kopan tiiviste yz 450 vm. 03-05. Ja mihin muuhun toi nytten käykään. Laittakaa viestiä jos kiinnostaa, omaan pyörään toi ei sopinut kun on sähköstartillinen.
ID: 73800
http://www.motot.net/talli/osat/id73800/
23.4.2016 1:01
Mitenkäs useasti porukka vaihtelee mäntiä 250 2t yztaan? Ku jotkut sanoo että voi helposti ajaa jopa 200h harrasteajossa samalla männällä ja jotkut taas sitte sanoo että n. 50h välein pitäis vaihtaa. Elikkä kauankos viittis suunnilleen ajella samalla männällä? Ajelu on loppujen lopuksi itellä aika rauhallista eikä tule kovin kauheasti huudatettua.
26.4.2016 19:24
Karkeesti 120h välein harrasteajossa niin pysyy kone kunnossa ja tikissä
28.4.2016 1:32
Riippuu ihan mitä ja miten ajaa ja huoltaa. Varmaan 20-150h voi vedellä. Kai niillä jotkut hurjat on yli 200 ajanut, mutta kannattaa pitää mielessä, että mitä kauemmin se mäntä siellä koneessa on niin sitä suurempi riski on, ettei se tule sieltä yhtenä palana ulos.
28.4.2016 14:48
Ja saa menemään hetkessä väljäksi, jos ja kun jotkut tykkää ostaa uuden ilmanputsarin, eikä osta oikeaa putsariöljyä.
Mieluummin likainen kunnolla öljytty putsari, kuin uusi kuiva. Pari raatoa joskus avannut, kun on kuiviltaan ajettu, hioo mehevästi..
29.4.2016 1:08
Kiitti vastauksista! Nyt on ajettu männällä jo varmaan ainakin sen 100h, jossei pitkästi ylikin, mutta puristuksia tuntuu olevan vielä aikalailla niin paljon kuin kuuluukin. Mutta kai sitä nyt sitten pitäis alkaa laittamaan uutta mäntää tilaukseen koska jos sattuuki kilkkaamaan niin ei pian rahat riitä korjaukseen
Mutta kaippa se kestää hyvin vielä ainakin siihen asti että saa sen uuden männän kunhan vaan ei aivan hirveästi huudattele ja laittaa riittävästi öljyä bensan sekaan.
Ja tosiaan tuohon öljyyn liittyen vielä että riittääkös näihin 250cc pyöriinkin ihan vaan se 2% seos vai pitäiskö laittaa jopa 4%?
29.4.2016 18:25
2,5-3% on ihan fiksu. 4% menee liioittelun puolelle, eikä ainakaan tuo enää huomattavia hyötyjä. Ehkä enemmänkin vain haittaa karstan ja savun muodossa.
4.5.2016 22:07
Nyt olis yztaan ostettuna uus Wisecon mäntä ja pytty tulee vielä hoonatuksi. Elikkäs miten ja minkä verran näitä 250cc 2t vehkeitä sitten kannattais sisäänajaa? Riittääkö joku tankillinen (n. 11-12L) rauhallista ajoa vai mikä olis kaikista järkevintä?
5.5.2016 10:04
Jami Karjalainen kirjoitti:Nyt olis yztaan ostettuna uus Wisecon mäntä ja pytty tulee vielä hoonatuksi. Elikkäs miten ja minkä verran näitä 250cc 2t vehkeitä sitten kannattais sisäänajaa? Riittääkö joku tankillinen (n. 11-12L) rauhallista ajoa vai mikä olis kaikista järkevintä?
Ei tarvitse sisäänajoa, itsekin olen kaverin 250cc 2-tahtiseen vaihtanut uuden männän mm-kisan erätauolla. Lämmityskäyttö ja puomille. Joku jäärata tms. ajo on eri asia jos mennään maksimikierroksilla enimmän aikaa.
21.5.2016 21:41
Moi yyzet tietäjät ja konkarit!
Tuli hankittua vanhanliiton 250cc valkokilpi yz vuodelta 90.
Pyörä on ikäisekseen siisti ja hieman tälle vuosituhannelle päivitetty jo valmiiksi, mutta hitusen tekis mieli vielä jatkaa päivittämistä jne. muokkausta. Aattelin hankkia varaosiksi toisen yz:tan vm. 2000 tai uudemman.
Nyt tarviisiin tietoa että kannattaako hankkia noin uutta pyörää?
Ajatuksena on esim päivittää keulaa ja mahdollisesti lainata konetta valkokilpeen. Myöskin vanteet ois kivat olla suorat!
Mitenhän mahtaa natsata päikseen kun on kuitenkin vuosia vierinyt välissä?
Muokkaustaitoa löytyy jonkun verran, joten sitä en pelkää.