Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

jouset

2.2.2011 23:14

voiko joku selittää mulle lyhyesti noi taka ja etuiskarien eri säädöt. eli mistä ruuvista säätyy mikäkin ? pyörä on 08 250exc

2.2.2011 23:35

http://www.ktm.com/250-EXC.33.0.html?&detailview=4&cHash=dcbf8829e1

3.2.2011 0:01

OA243 kirjoitti:http://www.ktm.com/250-EXC.33.0.html?&detailview=4&cHash=dcbf8829e1
omistan jo tommosen manuaalin mikä on myös enkuks. En ota selvää kaikista ohjeista, joten siks kysyin täälä.

3.2.2011 8:05

Jan_ne89 kirjoitti:voiko joku selittää mulle lyhyesti noi taka ja etuiskarien eri säädöt. eli mistä ruuvista säätyy mikäkin ? pyörä on 08 250exc

Etuiskareiden yläpäässä sisäänvaimennus(comp), alapäässä paluuvaimennus(rebound).

Takaiskarin yläpäässä suorapäisellä ruuvimeisselillä säädetään nopean alueen sisäänvaimennusta. Ja ruuvin ympärillä on 13/15mm(en muista mikä) kannalla oleva pultti josta säädetään hitaan alueen sisäänvaimennusta.
Iskarin alapäässä on paluuvaimennus.

Googlesta löytyy kaikenlaisia neuvoja ja ohjeita iskareiden säätelyyn. Ensimmäinen ja ehkä tärkein asia on katsoa painaumat(sag) ekana kondikseen ja vaikka ohjekirjan arvoihin.

3.2.2011 9:13

willik kirjoitti:
Jan_ne89 kirjoitti:voiko joku selittää mulle lyhyesti noi taka ja etuiskarien eri säädöt. eli mistä ruuvista säätyy mikäkin ? pyörä on 08 250exc

Etuiskareiden yläpäässä sisäänvaimennus(comp), alapäässä paluuvaimennus(rebound).

Takaiskarin yläpäässä suorapäisellä ruuvimeisselillä säädetään nopean alueen sisäänvaimennusta. Ja ruuvin ympärillä on 13/15mm(en muista mikä) kannalla oleva pultti josta säädetään hitaan alueen sisäänvaimennusta.
Iskarin alapäässä on paluuvaimennus.

Googlesta löytyy kaikenlaisia neuvoja ja ohjeita iskareiden säätelyyn. Ensimmäinen ja ehkä tärkein asia on katsoa painaumat(sag) ekana kondikseen ja vaikka ohjekirjan arvoihin.
noniin kiitoksia, tässähän tuli hyvät ja selkeet ohjeet. Pistän ensin nuo kaikki tehdasasetuksiin ja alan siitä sitten etsimään itselle säädöt.

3.2.2011 10:59

Korjataan vähän, exc:n keulassa rebound on ylhäällä ja comp alhaalla. Ja takaiskarissa ylhäältä löytyy hitaanalueen säätö ruuvimeisselillä ja nopean alueen vaimennus löytyy siitä "mutterista".

3.2.2011 17:19

JMH kirjoitti:Veditkö oikee solisluu siksakkia :lol: Onko siis se koko säiliö vääntyny vai vaa kansi? :eek: Luulis että menis kyllä nesteet sisää alhaalta jos siel ei mitää olis hajalla :nörtti:

Kansi. Tänään tuli uus, mutta eipä tuo paljoa lohduta kun kytkintä ei muuten meinaa saada toimimaan.. Ei vaan jostain syystä meinaa mennä nesteet alhaalta sisään :roll: Onko kytkimeen jotain repair kittiä olemassa?

3.2.2011 17:33

Onhan siihen, yläpäähän repair kitti ja alapäähän voi o-renkaat ostella erikseen. Varaosakirja käteen ja numeroita kattelemaan =)

3.2.2011 23:58

Onhan säätö yläpäästä löysätty?

4.2.2011 8:12

Domi #312 kirjoitti:Korjataan vähän, exc:n keulassa rebound on ylhäällä ja comp alhaalla. Ja takaiskarissa ylhäältä löytyy hitaanalueen säätö ruuvimeisselillä ja nopean alueen vaimennus löytyy siitä "mutterista".

Jaaaaaaa siinä on vielä ykskammioinen keula. Hjuva korjaus...

ktm

7.2.2011 20:23

Terve, onkohan kukaan ikinään tältä rekistöröinyt ktm exc tai exc-f 250 - 450 cc ? onko hankalaa ? kertokaa vähän ohjeita jos on tietoja ?

yamaha dt 125r 2t

27.2.2011 20:05

mulla on semmonen ongelma että ku välis lähtee kiidytteleen niin 7tonnin kohalla rupee yhtäkkiä niiku pätkiin sillai niin kuin sytytys loppuis ja ku on lähempänä 9 tonnia niin meno jatkuu ihan normaalisti sama paikallaan kierrättelyssä oon koittanu kaikkee mitä päähän joulahtaa...... :paha: vaikka tää asia ei nyt ihan liity tähän mutta aattelin et tää olis jotain tietäjiä :)

-07 300 exc suuttimet

4.3.2011 20:06

Moro! Kyseinen pyörä ilmaantui talliin, ja nyt kiinnostaisi minkälaisilla kaasarinsäädöillä porukka ajaa? Manuaali näyttäs tälle nollakelille suuttimiksi 165/35!! Vaikuttaa kovin pieniltä. kokeneemmat auttakaa!

4.3.2011 22:40

MTS80 kirjoitti:Moro! Kyseinen pyörä ilmaantui talliin, ja nyt kiinnostaisi minkälaisilla kaasarinsäädöillä porukka ajaa? Manuaali näyttäs tälle nollakelille suuttimiksi 165/35!! Vaikuttaa kovin pieniltä. kokeneemmat auttakaa!

Laita vaa ne ohjekirjan säädöt ja sit tee se pieni säätö mikä saattaa tarvita korvakuulemalta ja tunnustelemalla.

5.3.2011 10:38

Joo, ja leikkaa varmasti kiinni, ne on kuristetun mallin suutin koot. 175/45 talvella ja kesäks 170-172/ 40-42 ilmaruuvi 1,5 auki ja neula keskiloveen.