Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

15.8.2009 20:09

piikistä irtoaa +40hp ja 250cc nelarista n. 35hp mutta vääntöä löytyy! hyvä peli varmaan mutta aika kallis pitää!

15.8.2009 20:34

niin mistäs piikistä takaselta se 40+? dynolappuun linkkia kiiitos

15.8.2009 21:30

niin, ei ehkä sun hussestas :lol: ku 80cc temmistäki irtoo +30hp

15.8.2009 21:34

mikseri100 kirjoitti:niin, ei ehkä sun hussestas :lol: ku 80cc temmistäki irtoo +30hp

Voisit lopetella ton paskan puhumisen, mitä jauhat täällä. Piikistä 30-35 ja kassarista 20-25. Ylipäätänsä voiko edes jollain minimopolla ajava puhua harrastavansa mitään muuta kuin takapiharallia? Onkos sulla mikseri ollu koskaan oikeeta en/mx pyörää?

15.8.2009 21:39

ja sinä voisit lopettaa ton päänaukomisen täällä :roll: kato peiliin.

E: ja kyllä, piikistä irtoo n.40hp ja 80cc:stä 25-30 (maahantuoja lupaa temmistä 33hp)

15.8.2009 21:46

Mitä vittua kaikki tappelee jostain samantekevästä asiasta? 250nelarista ja 2-t piikistä irtoaa kummastakin sen +\- 35hp, joten sovitaanko, että ne on yhtätehokkaita ja nyt kenellekkään ei tullut paha mieli? Ja noista kassareista luvataan 28hp ja siitä voikin varmaan poistaa sen pari heppaa niin tulee oikeita lukemia.

15.8.2009 21:55

mikseri kyllä se olet sinä joka täällä aukoo. Pysytään asiassa ihan vaan. Piikistä ja pikku nelkusta aika samat tehot mut kyl tollanen piikki jää (myös 144) kun nelkulla avaa vieressä. :roll:

15.8.2009 21:57

sovitaan sitten niin, alunperin vain neuvoin käyttäjää ja jotkut tulee kuittailee :|

mut joo ot mun osalta pois.

15.8.2009 22:01

mikseri100 kirjoitti:ja sinä voisit lopettaa ton päänaukomisen täällä :roll: kato peiliin.

E: ja kyllä, piikistä irtoo n.40hp ja 80cc:stä 25-30 (maahantuoja lupaa temmistä 33hp)

No aivan sama mitä siittä "irtoo", jokatapauksessa, aika vähäpätönen asia.. Koitin vaan valaista, ettei kannata puhua asioista joista ei tiedä.. Tämäkin keskustelupalsta on ollut joskus oikeasti laadukas ja mukavaa luettavaa. Harmi vaan, että uudet ihmiset mitä useammin ovat juurikin näitä takapiharallimiehiä. Pitäs tehä oma palsta, minne pääsis kirjottelemaan vaan henkilöt, jotkakuuluvat johonkin moottorikerhoon..

15.8.2009 22:01

twmx kirjoitti:mikseri kyllä se olet sinä joka täällä aukoo. Pysytään asiassa ihan vaan. Piikistä ja pikku nelkusta aika samat tehot mut kyl tollanen piikki jää (myös 144) kun nelkulla avaa vieressä. :roll:

Höpö höpö! piikki kyllä jättää kaikki, ei vaan lopeta veitsen kääntäminen haavassa=D Tästä varmasti saa pitkän topiikin täynnä kinastelua, mutta jos nyt siirryttäis aiheeseen, eikä väännettäs ko. asioista.

15.8.2009 22:21

mikseri100 kirjoitti:ja sinä voisit lopettaa ton päänaukomisen täällä :roll: kato peiliin.

E: ja kyllä, piikistä irtoo n.40hp ja 80cc:stä 25-30 (maahantuoja lupaa temmistä 33hp)


Huomaa semmonen seikka että tehtaat yleensä ilmottelee kampiakseli tehoja et näyttä numeroissa paremmalta.

20.8.2009 19:32

Noniin, eli nytten 4vuoden crossitauon jälkeen tarkotus hommata taas pyörä. Ja tarkoitus olisikin ihan tässä viikon sisään hommata pikkunelaricrossi. 2tahteja turha yrittää suositella, koska vajaatahtia ei enään tule (niitä 8kpl jo ollut).
Vaihtoehtoja olen miettinyt Kawa,Suzuki,KTM ja Yamaha. Hondasta olen kuullut huonoa sen verran ja itteä ei Honda oikein kiehdo. Japsipyöräthän on aika samanlaisia, Kotarissa sitten erona nestekytkin ja hieman erilainen takaiskarisysteemi.. Mitä pyörää suosittelisitte? Vuosimalli tulisi olemaan luultavasti 05-08..
Ja kun tollasta menee katsomaan niin mihin kannattaisi erityisesti kiinnittää huomiota? Käytönjälkiähän käytetyissä crosseissa on aina mutta nestevuodot moottorista eikä vuotavat iskarit ole kovin toivottuja? Renkaiden,jarrupalojen yms.. kunnolla ei niin hirveetä väliä koska ne on halpoja kulutusosia. Tosin ainahan esim. uudet renkaat on plussaa.. Ja ei mitään ihmeellistä kilinää koneesta. Ja osaatteko sanoa abaut hintaa esim. männänvaihdolle pikkunelariin?

Kiittäen,
Lauri

20.8.2009 19:55

Mitä pahaa hondasta oot kuullu, huonoista kansista jotain vai mistä? Mun mielestä ota honda yheks vaihtoehoks myös, hyvä pyörä ajaa! ;)

Osta se pyörä mikä on huolettu hyvin ja kaikki on kunnossa.

Mäntä maksaa noin 150e.

20.8.2009 19:56

Nykyset stefat vuotaa niin helposti että etuiskarien pienestä hikoilusta ei voi paljon päätellä jos putket ovat kuitenkin ehjät(ei naarmuja). Jammusta kannattaa ostaa vuosimalli jossa on SSS-etuiskarit (en muista tulivatko -06, ainakin -07 on jo. Suzukista ja Kawasta -05 taitaa olla vielä niitä kauhumalleja. Männänvaihto sis. tiivisteet kustantaa jotain 150 e. Jammuun vielä nokkaketju mukaan jenkeistä $20 plus kulut ja Suomesta ainakin pari vuotta sitten tyyliin 50e.

Kannattaa kysellä miten on tehty huoltoja(vastaus ei ole välttämättä totuudenmukainen mutta eiköhän siitä jotain saa irti jos ei esim. sanota mitään öljynputsarin vaihdosta tms.) ja kattoa onko mopossa jotain ghettovirityksiä (vaikka änkkäri kiinni jeesusteipillä).

20.8.2009 22:24

Tukezi kirjoitti:
mikseri100 kirjoitti:ja sinä voisit lopettaa ton päänaukomisen täällä :roll: kato peiliin.

E: ja kyllä, piikistä irtoo n.40hp ja 80cc:stä 25-30 (maahantuoja lupaa temmistä 33hp)


Huomaa semmonen seikka että tehtaat yleensä ilmottelee kampiakseli tehoja et näyttä numeroissa paremmalta.


OffRoadPro noita mittasi, voi sieltä verrata kasikymppejä keskenään, mutta penkeissähän on eroa ja pitäis aina ilmottaa onko kone vai takapyörätehoja, joten se on aika naurettavaa tästä keskustelufoorumilla väitellä. Sittenkin kytkin, vaihteet, ja koneen ominaisuudet on paljon oleellisempia.

Ja Likonen suna mä kattelisin vähän aikaa vaihtoehtoja, enkä ostais ekaa pyörää, vaan kävisin oikeesti kattomassa montaa. Näin mä sen nyt aion tehdä jos keväällä tulee oma pyörä, tullut tehtyä lähes pelkästään huonoja pyöräkauppoja ennen, usein sen takia että piti heti saada pyörä alle. (kertaalleen oli kipsikin jalassa pyörää ostaessa :D)