Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
2.9.2009 0:55
Saimon kirjoitti:Notoilista menee vesi läpi, että heilahtaa:
http://www.youtube.com/watch?v=fpzK6Wm_BDsSitä muistaakseni mainostetaan veden kestävänä?
Eli jos pyörän lippaa enskareissulla ojaan ja on notoilia putsarissa, niin kone on täynnä vettä.
Hah, aika naurettava pätkä!
Itse testasin ton jo -04 ja just kuten Guuna sano, ei tosiaankaan menny vettä läpi! Upee video, keskireikä varmaan horona auki. Ottakaa nyt huomioon, että se pitää olla kiristetty kuten paikallaan ollessakin on. Omassa testissä pistin n. +20 veteen kuuppaan putsarin just noin ja eipähän about 10s. aikana tullu mitään läpi. Jos kone käy, menee kaikista läpi.
2.9.2009 11:28
Kyllä mulla ainakin kotarissa meni vesi läpi notoililla jos oli kunnon vesikeli. Ei sitä montaa kertaa tapahtunu, mutta valvolinellä ei oo kertaakaan tapahtunu. Nelaris en notoilia viittiny sitte enää käyttääkkään.
Mitenkäs toi twinairin biomössö? Onko niillä mitää eroja käytännös?
2.9.2009 16:16
Niinpä, luulis että kaikki vesiliukoiset (bio) putsariöljyt päästää aina hieman sitä vettä läpi...
Mutta onko jollain faktaa mikä "kunnon" ilmanputsariöljy ei menisi ihan tahnaksi kylmillä keleillä, ja lähtisi vielä putsarista pois kohtuu hyvin? Ainakin Belray ja Valvoline taitaa olla aika paksua. Ilmeisesti myös Motul menee samaan sarjaan? Mites Twin Air tai Motorex?
2.9.2009 19:22
bo motor oilin öljy on ihan hyvää. ei ole paksua niinkuin belray. ja pitää vettä.
kyseessä tämä:
http://www.kisakone.com/ilmansuodatinoljy-1l-p-835.html
3.9.2009 0:02
Ei bio-putsariöljy tarkoita suinkaan samaa kuin vesiliukoinen. Esim. No-Toil on bioa vasta kun sen pesee pois sillä omalla pesuaineella. Se siis pilkkoo molekyylirakenteen myrkyllisestä joksikin ei-myrkylliseksi muiksi molekyyleiksi jne. Mun kemian tiedot ei riitä, mutta lukekaa se No-Toil'n tiedote ja purkissakin käsketään nimenomaan käyttämään vain sitä omaa pesuainetta.
Mulla meni ihan tatinaöljylläkin vesi läpi Kärmeksellä -06. Kaikista menee läpi jos sattuu sopivasti. Eli jos osa putsaria on jo vedessä ja vetoa kevyesti tai sit rankasti tai sit onkin jo puol putsaria. Tarttis etehdä aika eksaktia tutkimusta, että vois sanoo jotain oikeasti varmaksi. Mutta yhtä lailla pidempi seisotus vesiastiassa on saanu veden meneen läpi myös Belrayn umpijähmätökötistä.
Nyt on kokeilussa Iponen putsariöljy, mutta täytyy sanoa, että eiköhän tärkeintä oo olla vedättämättä siinä vaiheessa kun alkaa saappaan varresta tulla vettä sisään ja noitten tököttien kanssa preistaus on aika syvältä versus No-Toil.
6.9.2009 0:43
a.c.e kirjoitti:
Mutta onko jollain faktaa mikä "kunnon" ilmanputsariöljy ei menisi ihan tahnaksi kylmillä keleillä, ja lähtisi vielä putsarista pois kohtuu hyvin? Ainakin Belray ja Valvoline taitaa olla aika paksua. Ilmeisesti myös Motul menee samaan sarjaan? Mites Twin Air tai Motorex?
Ite ajan tällä hetkellä Motulin öljyllä joka on todella paksua ja tahmeaa.
Motorex on aika ohkasta tavaraa, melkein kun iskariöljyä.
8.9.2009 12:29
Kellään tietoa mikä pesuaine tehoaa parhaiten tuohon belrayn sprayöljyyn? Ei tuo no-toilin pesuaine tehoa varmaan kuin saman merkin öljyyn.
8.9.2009 16:03
Tohon tököttiin ei tehoo No-Toil, eikä varmaan mikään muukaan. Kai sulal jotain vanhaa bensaa on, esim. jostain tankintyhjennyksestä? Tai valopetroolia? Älä jätä ainakaan sinne bensaan lillumaan, huljuttelet vaan. Ja sit kun peset sen bensasen putsarin, on sulla 10l ongelmajätettä.
8.9.2009 21:58
Jees turhaan tullut tuota kallista No-Toiliakin tuhlattua oikein urakalla siinä toivossa, että se tehois tuohon..
No-Toilin öljyä sitten seuraavaks..
9.9.2009 0:15
No jaa, 7,5e 0,48l, ei kai se kallista ole? Mutta turhaan kyllä tuohon. Itse tekisin niin, että pesisin petrolilla, sit No-Toil putsariölpät päälle, pesu No-toil -pulverilla ja kaikki mitä pintaan nousee käsipapruun ja kuivuttuaan pannuun. Lopun antaa kuivaa ja lykkää sit öljyjätteisiin, ei maksa mitään viedä kaatikselle. Ja kun siinä putsariss aon petrlin ja No-Toil'n coctail, se lähtee sillä pulverilla. Yleisestikin noi spray-tökötit on hankalia, pesu vaatii liuottimia ja lopputuloksena on aina ongelmajätettä.
24.9.2009 1:36
pakko on pistää tänne että itellä oli pari kxn suodatinta tos pesussa ja sitte laitoin suihkuhuoneen hyllylle ne kuivumaan... parin tunnin päästä mummo (eli äidin-äiti) kävelee pois suihkusta kxn ilmansuodatin päässä, kun luuli niitä joksikin suihkuhatuiksi tjsp
oliha siinä kieltämättä naurun paikka
25.9.2009 23:32
Kenelläkään kokemusta Motorexin ilmanputsariöljystä- ja pesuaineesta, että kannattaako satsata kun olisi myynnissä paikallisessa mp-tarvikeliikkeessä ?
26.9.2009 9:58
Ei se sua varmaan konkurssiin vie vaikka koittasitkin? Kyllä tosta olis jo kuultu paljon jos se putsariöljynä huonoa olis, joten ainoo mitä voit hävitä on jotain hinnassa ja epämiellyttävä käyttö.
26.9.2009 12:02
Itellä just nyt motorexiä käytössä. Paljon löysempää kuin motulin tahna, mutta tuntuu hoitavan hommansa hyvin. Vielä ei o joutunut ajamaan lumpeita kasvavista paikoista, sitä jännityksellä odottaen