Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
22.7.2006 18:47
Honda Cr 250 -05.
Sanokaapa että miten tuon taka-akselin on tarkotus tulla tuolta pois? Pitääkö sitä vaan mutterin irrotuksen jälkeen reilusti naputella oikealta vai miten se on? Kun en oo perillä
22.7.2006 19:29
Ei se mikään voimalaji ole. Ihan nätisti vetämällä lähtee, kunhan kannattelet rengasta samalla. Kannattaa aina puhdistaa ja rasvata se akseli kun irti otat.
22.7.2006 19:29
Ok kiitos.
22.7.2006 20:49
Ja jos se akseli on laitettu sinne kuivana ni voi hyvinki olla et tarviit lekaa et saat irti sen sieltä.
22.7.2006 21:56
MiikkaeS kirjoitti:Ja jos se akseli on laitettu sinne kuivana ni voi hyvinki olla et tarviit lekaa et saat irti sen sieltä.
äh,kannata millään lekalla mennä pilaan sitä!!!jos on jumissa niin ruiskuta ja voitelu/puhdistin ainette sinne..älä missään tapauksessa ala takomaan sitä sieltä..vaikka varmaan oot akselin saanutki jo irrotettua
22.7.2006 22:00
Ei välttämättä auta moiset töhnät jos oikeesti on ollu akseli kuivana kiinni helvetin kauan ja silti ajettu
Sit pitää vaa ostaa uus akseli jos menee piloille lekasta
22.7.2006 22:08
Husky 55 kirjoitti:SalovaaraMX83 kirjoitti:Patu| kirjoitti:SalovaaraMX83 kirjoitti:Pakoputki vuotaa eli savua tulee sylinterin puolen jousikiinnityksen välistä onko siel rauta tiivisteet tuos mallis vai mitäs siel on?
Itellä sama juttu, kai se on jonkinsortin "tyyppivika" näissä, oma pyörä on vm 97 ja siihen on vaihettu se tiiviste mikä siel kuuluu olla mut silti puskee välistä
mistähän noit pakoputken tiivisteitä sais kun mistään lehdestä tai netistä ei tuppaa löytyä vai pitääkö väsätä itse? Ärsyttävän kuulosta kun äänet tulee edestä ja ei varmaan tee koneellekkaan hyvää?
Käyt ostamassa vaikka Tarjoustalosta tms tiivistemassa tuubin. Otat putken irti ja levität sitä tiiviste massaa siihen putken suun ulkopintaan. Sitte ei pitäs enää vuotaa oon käyttäny kikkaa vaikka putki ei oo vuotanukkaa... varmistukseks
Oon kokeillu pakoputkimassat, mutta ei ne kestä ku 5 min. eli tahtoisin tietää mistä semmonen alkuperäinen tiiviste on saatavilla ni se vois kestää kauemmin + pakarimassa päälle ni olis hyvä? Vai mitenkä on muut tiivistyksen hoitanu? Pystyskö ite tehä sen tiivisteen, mitähän materiaalia se on, alumiinia?
23.7.2006 3:37
MiikkaeS kirjoitti:Ei välttämättä auta moiset töhnät jos oikeesti on ollu akseli kuivana kiinni helvetin kauan ja silti ajettu
Sit pitää vaa ostaa uus akseli jos menee piloille lekasta
Kumivasara on oiva tossa. Mulla on aina kumivasara kun renkaita vaihtelen. Vaikka ois kuinka rasvattu ja lähtis puhaltamalla pois. Se on kivempaa sillä. Tai sitten semmonen vähän yli akselin pitunen rautaputken pätkä, millä sit työnnän akselin pois.
24.7.2006 19:36
Tietäiskö joku hondan omistaja mitenkä saa vesipumpun rattaan irti akselista tarkotuksena olis vaihtaa se stefa? pyöränä toimii CR125 -94
24.7.2006 23:25
ainakin -91 mallissa oli ihan oikea kierre ja lähti pulttipyssyllä, muuta en osaa sanoa kun ei ongelmia ollut. se pitää sitte olla sillain se ratas, että kun sitä pyörittää niin konekin pyörii.
25.7.2006 15:47
jeo tuolla korjaus topicissa myös todettiin ... koppa takas kiinne ja pulttipyssyllä auki, pelottaa vaan että hajoaapi , sitte joutuu vain ostaa uuden =)
25.7.2006 17:06
terve.osaako kukaan neuvoa et,missä mahtaa olla vika...
tein noin 4h sitten pyörään täydellisen remontin mm.mäntä,kiertokanki ja kaikki laakerit ja stefat.sylinteri ei ole alkuperäinen ja sen merkistä ei ole tietoa.Remontin jälkeen alkoi mennä tulppia, kuumanakin saattaa booata ja menee tulppa.tulppina oon käyttäny ngk:n cr alkuperäisiä tulppia (8¤ kappale)edellinen tulppa kesti noin puoli tuntia.Mut miten suzuki pv:n ngk:tulppa(lämpöarvo 6 kirjaimia en muista)kestää? se on kierteiltään paljon lyhempi kuin ngk:n 9 tulppa....sillä oon ajanut noin 4h eikä mitään ongelmia....et palaako tarpeeksi puhtaasti eli kerääkö karstaa?
25.7.2006 19:20
juhi88 kirjoitti:terve.osaako kukaan neuvoa et,missä mahtaa olla vika...
tein noin 4h sitten pyörään täydellisen remontin mm.mäntä,kiertokanki ja kaikki laakerit ja stefat.sylinteri ei ole alkuperäinen ja sen merkistä ei ole tietoa.Remontin jälkeen alkoi mennä tulppia, kuumanakin saattaa booata ja menee tulppa.tulppina oon käyttäny ngk:n cr alkuperäisiä tulppia (8¤ kappale)edellinen tulppa kesti noin puoli tuntia.Mut miten suzuki pv:n ngk:tulppa(lämpöarvo 6 kirjaimia en muista)kestää? se on kierteiltään paljon lyhempi kuin ngk:n 9 tulppa....sillä oon ajanut noin 4h eikä mitään ongelmia....et palaako tarpeeksi puhtaasti eli kerääkö karstaa?
yleensä aina uuden männän/koneremontin yhteydessä joutuu pyörän säädöt tekemään uusiksi,luulen että nyt
kun on tiukempi mäntä motissa niin käy liian rikkaalla seoksella kokeile laittaa se oikea tulppa ja vähentää hieman bensiinin saantia.tämä voipi auttaa..mut ei varmaan mitään vakavaa tapahdu jos harrastelua ajelee sillä tossumopon tulpalla tosin eikös 9 tulppa ole kuitenki se yleisin crossipyörissä
käytettävä tulppa?
25.7.2006 19:27
mut se pv:n tulppa oli joku 6 ,et onko sillä mitää väliä,vaik on noin paljon matalampi lämpöarvoltaan?Harrasteajoa ajelen...montuilla ja teillä.
25.7.2006 20:18
juhi88 kirjoitti:mut se pv:n tulppa oli joku 6 ,et onko sillä mitää väliä,vaik on noin paljon matalampi lämpöarvoltaan?Harrasteajoa ajelen...montuilla ja teillä.
saattaa se pitemmänpäälle mäntään reijän polttaa,mut eihän se rahamiehellä haittaa