Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
27.7.2011 21:07
jaajaa luulin sitten väärin ku kiksi on ainaki vasemmallaja kytkinvaijeriki menee vasemmalle
1.8.2011 21:26
Mikäs voisi olla vikana (YAMAHA YZ450F -07) ajon jälkeen ajoin pyörän talliin ja sammui oudosti.Nyt ei lähe enää käyntii eikä edes lupaa.Kipinän antaa ja uusi tulppa vaihdettu bensaa saa kaasarille asti ainakin ei oo tutkittu oisko tukossa mut en usko.voisko sähkö puolessa olla jotain vaikka antaa kipunan?pyörällä ajettu noin 90h voisko olla että vettiileihin ym tullu jotain?pyörällä oon ajellu tän kesän ja edellisten omistajien huolloista ei tietoa,mutta ainaski kansi otettu auki kannenpulttien jälkien perusteella.
1.8.2011 21:56
Tarkista nyt venojen välykset ekaks, ja tyhjäkäyntisuutin (että ei ole mitään moskaa, saa irti pohjapropun kautta).
1.8.2011 22:13
Anssi_L kirjoitti:Tarkista nyt venojen välykset ekaks, ja tyhjäkäyntisuutin (että ei ole mitään moskaa, saa irti pohjapropun kautta).
Lähteekö pyörä käymään edes jotenkin vaikka välykset ois pielessä?On yritetty työntää ja polkee ei mitään.tietysti jos joku venttiileistä ois poikki ni ei varmaa lähe.
2.8.2011 12:13
lepakko82 kirjoitti:Mikäs voisi olla vikana (YAMAHA YZ450F -07) Voisiko sähköpuolessa olla jotain vikaa, vaikka antaa kipunan?
Staattorin pohjalevy halki?
5.8.2011 12:09
Eli toi kaasuttimen tyhjäkäynti suutin katottu puhas on ja sakkakupissakaan ei ollu törkyä.Vaihoin vielä pensat kun tuli laitettua itäpensaa tankkiin ettei ois ottanu jotain hittiä paskasta pensasta?
Tänää katon noi välykset eli laittakaa joku hyvä nippelitietopaketti tulemaan välyksien mittauksesta ja säätämisesta.Kiitos.ekaa kertaa tosta pyörästä kattomassa noita ni on vielä vähä opisleluu tää.
5.8.2011 13:49
Elikkäs imu puolen venat ei satu toleranssiin (0,10-0,15) kympin lätkä ei mee mut 0,05 meni eli nyt tarviais jelppiä toho imupuolen venttiilien säätöön.
5.8.2011 21:53
Ei sattuis kellään olee kuvia 89 pakoaukonsäätimistä? pelkästään siitä pyörivästä osasta, räjäytyskuvista ei näe kuin puolet.
6.8.2011 13:38
Voi paskaku omani laitoin joku aika sit kiinni, eikä jaksais alkaa irrottelee enää :f. Mitäs nyt on tekeillä ku tommosia kuvia tarttet?
6.8.2011 20:58
väärän koneen vuosimallin kusetti mulle edellinen omistaja-.- Taitaa olla 89 vuoden kone kun ypvs koppa kahdella pultilla kiinni ja toisen puolen "laakerissa" yksi tiiviste o-rengas. Pakoaukonsäädin kulmikkaampi kuin 92
11.8.2011 9:53
Pyöränä yz250f -05, eli miten lähtisin tutkimaan kun nopeasti kaasua väännettäessä booaa, kaasusta irroitettaess putkessa paukkuu, nykii tasakaasulla ajettaessa ja tyhjaäkäynti kierrokset vaihtelevat eli välilla kun irtoittaa kaasusta jää kierroksia päälle, välillä taas laslee normaaleihin tyhjäkäynti kierroksiin.
Iso kiitos avuista!
11.8.2011 12:43
Moro, mistä toho yz 125 vm 2005 malliin sais etujarrusylinterin korjaussarjaa + uudet kupariprikat? Tuli kaaduttua kovalle maalle jonka seurauksena etujarru lakkas toimimasta. Tarviiko jarrusatulan ilmausruuvissa olla kupariprikkaa? Kokeilin kotarin jarrusylinterillä ja laitoin prikat molemmille puolille letkua (pultteihin jotka kiinnittää letkun) ja rupes saamaa painetta. Auttaako toi korjaussarja? Neuvoja sen vaihtoon ja mistä niitä saa!
11.8.2011 12:53
Korjaussarjan saa Yamaha-kauppiaalta, osanumero 5NY-W0041-00-00. Luulisi tuolla korjaantuvan jos se itse säiliö ei ole rikki (tai lähinnä se putki jossa tuo mäntä liikkuu). Ilmausruuviin ei kuulu prikkaa.
Räjäytyskuvasta näyttäisi että systeemin päästä otetaan vain lukkoprikka irti ja vaihdetaan sen alta purkautuvat osat korjaussarjan mukana tuleviin.
11.8.2011 13:04
Katkis kirjoitti:Pyöränä yz250f -05, eli miten lähtisin tutkimaan kun nopeasti kaasua väännettäessä booaa, kaasusta irroitettaess putkessa paukkuu, nykii tasakaasulla ajettaessa ja tyhjaäkäynti kierrokset vaihtelevat eli välilla kun irtoittaa kaasusta jää kierroksia päälle, välillä taas laslee normaaleihin tyhjäkäynti kierroksiin.
Iso kiitos avuista!
Selvästi kaasari laihalla alhaalta. Jos pyörä on toiminut aikaisemmin ja pyörään ei ole tehty mitään muutoksia, niin tarkistaisin seuraavat asiat:
- Tyhjäkäyntisuutin tukkeutuu vanhoilla nykybensoilla -> helpoin puhdistaa vaihtamalla uuteen
- Imuvuoto -> imukurkku halki / huonosti paikallaan
- Kaasarissa tukos -> purku ja putsaus
- Tarkista, että seosruuvi on tallella. Seosruuvi tippuu, jos sitä avataan liikaa tai o-rengas/jousi on kulunut
18.8.2011 9:52
Moro!
Mitä moottori- / vaihteistoöljyjä te ootte tavannu käyttää näis 2t, piikkisis pyöris?