Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Re: Yamaha YZ Topic

17.7.2011 18:16

Mikeliini kirjoitti:Elikkäs katoin läpi kaasuvaijerin ja kahvan, eikä luisti jumita missään vaheessa. No kokeilin ajaa ja huomasin että ryyppy päällä ajaessa kierrokset ei jumita enää korkealle, mutta taas vähän pienemmillä kierroksilla röpöttää, ja taas ilman ryyppyä kierrokset jumittuu hieman... Neulan siirsin ylimpään loveen ja tulpan väri oli kahvin rusertava, käy ehkä vähän liian laihalla? Ja pääsuutin toi 290, ei pitäisi olla liian pieni?

Meikäläisellä tekee 250cr tuota samaa. On tullu suuttimien ja neulojen kans roplailtua, ja alakanu tuntumaan että sääjöt on aina liian rikkaalla, jos kierrokset ajon jälkeen laskeutuu heti. Lämpimänä meikäläisen pyörä käy kuitenkin käynnistettäessä erittäin matalaa tyhjäkäyntiä, harvoin pysyy käynnissä mikäli ei kaasuttele ensimmäistä viittä sekunttia. Tuluppa on just oikean värinen perusrälläilyn jälkeen. Jos jää kierrokset junnaamaan ajon jälkeen ylhäälle, niin olen ruukannu vetää vaan ryypyn päälle, kyllä laskee saman tien.

Mutta mullaki ois kysyttävää.
Kaveri laitto tommosen putkirunkosen 250yz:n, vuojelta ~2000. Tuohon pyörään ei olla saatu tyhjäkäyntiä, ei niin millään. Ei ees yritä, ajossa kuitenki pelaa ihan normaalisti eikä röpöttele tai turraa. Missä vika? Pyörässä on keihinin kaasari, ja sitä ryyppynamiskaa on kans yritetty pyöritellä, mutta tuntuu, ettei vaikuttais oikein mihinkään.

Re: Yamaha YZ Topic

17.7.2011 21:14

Mikeliini kirjoitti:Elikkäs katoin läpi kaasuvaijerin ja kahvan, eikä luisti jumita missään vaheessa. No kokeilin ajaa ja huomasin että ryyppy päällä ajaessa kierrokset ei jumita enää korkealle, mutta taas vähän pienemmillä kierroksilla röpöttää, ja taas ilman ryyppyä kierrokset jumittuu hieman... Neulan siirsin ylimpään loveen ja tulpan väri oli kahvin rusertava, käy ehkä vähän liian laihalla? Ja pääsuutin toi 290, ei pitäisi olla liian pieni?


Kuulostaa siltä, että pyörässäsi on imuvuoto jossain. Veikkaisin joko kaasuttimen kurkkua tai kampiakselin stefoja.

rautane kirjoitti:Mutta mullaki ois kysyttävää.
Kaveri laitto tommosen putkirunkosen 250yz:n, vuojelta ~2000. Tuohon pyörään ei olla saatu tyhjäkäyntiä, ei niin millään. Ei ees yritä, ajossa kuitenki pelaa ihan normaalisti eikä röpöttele tai turraa. Missä vika? Pyörässä on keihinin kaasari, ja sitä ryyppynamiskaa on kans yritetty pyöritellä, mutta tuntuu, ettei vaikuttais oikein mihinkään.


Oliskohan läpät rikki tai niin harva kone, ettei jaksa käydä enää tyhjäkäyntiä? Tosin kaikissa keihineissä ei tyhjäkäyntiä säädetä ryyppynupista. Jammun omistajat osaavat varmasti paremmin kertoa miten asian laita on.

Re: Yamaha YZ Topic

19.7.2011 10:23

Pitääkä kytkimen puolelta ottaa jotain ruuveja että lähtee magneeton puolen lohko irti kampurasta? olen ottanu kaikki magneeton puolelta ja magneeton alta mutta ei liiku kampuran kohasta mihinkää?

Re: Yamaha YZ Topic

19.7.2011 12:42

wilzun kirjoitti:Pitääkä kytkimen puolelta ottaa jotain ruuveja että lähtee magneeton puolen lohko irti kampurasta? olen ottanu kaikki magneeton puolelta ja magneeton alta mutta ei liiku kampuran kohasta mihinkää?

Auttaiskohan, että otat silmän käteen ja ihan katsot ja päättelet onko sielä jossain mikä pitää kiinni lohkoja?

Joskus voi joutua vähän kumivasaralla naputtamaan tai antamaan pikkasen lämpöä.

Ylipäänsä miksei pura kaikkea irti kun kumminkin tarkoitus oletettavasti ottaa kone auki? On vain asioita joita en pysty näyttävästi käsittämään.

Re: Yamaha YZ Topic

19.7.2011 13:41

wilzun kirjoitti:Pitääkä kytkimen puolelta ottaa jotain ruuveja että lähtee magneeton puolen lohko irti kampurasta? olen ottanu kaikki magneeton puolelta ja magneeton alta mutta ei liiku kampuran kohasta mihinkää?

itse irroitan kampiakselin lohkoista omatekoisella ulosvetimellä(-työntimellä.., kai niitä valmiitakin myydään), joissakin lohkoissa on jengat linjassa kampuran kanssa, joten riittää vaikka isohko jakoavain(paremman puutteessa) mihin on porattu kolme reikää oikeille kohdille, pari pitkää pulttia lohkoihin , 10mm pultti(kartioksi hiottu pää) & mutteri, juu nou.., tai jos on kolmet kierteet lohkoissa niin sentin rautalevystä sahailet sopivan laatan, ok., mutta älä käytä vasaraa, olen nähnyt useankin pilalle hakatun kampuran pään.

Re: Yamaha YZ Topic

19.7.2011 13:48

Ottaapi googlen ja youtuben ni löytää aika hyvin neuvoja kuinka halkasta ne lohkot. Hyvinkin havainollisia pätkiä löytyy. KTM:ssä kun on hieman erilailla tehty laakerit niin ei juurikaan samanlaista ulosvetäjää tarvitse. Mutta, oli edellinen seppä käyttänyt aika tiukkaa tiivisteliimaa. Joten tein jatkomuttereista ja parista pultista ulospäin puristavan jutun. Jolla lohkojen irrottaminen oli helppoa ku heinän tekeminen. Miettiminen kannattaa ennen kokeilua, jätä vasara tallin ulkopuolelle. Korkeintaan kumivasaralla taputella. Nykyset pyörät on rakennettu niin, että niihin ei tarvitse vasaraa purkamiseen/kasaamiseen.

Re: Yamaha YZ Topic

19.7.2011 15:53

minkä pyörien magneeton ulosvetäjät käyvät yz 90 vuoden piikkiseen koneeseen. manki? PV? käykö piikkisen detsin?

Re: Yamaha YZ Topic

20.7.2011 14:05

willik kirjoitti:
wilzun kirjoitti:Pitääkä kytkimen puolelta ottaa jotain ruuveja että lähtee magneeton puolen lohko irti kampurasta? olen ottanu kaikki magneeton puolelta ja magneeton alta mutta ei liiku kampuran kohasta mihinkää?

Auttaiskohan, että otat silmän käteen ja ihan katsot ja päättelet onko sielä jossain mikä pitää kiinni lohkoja?

Joskus voi joutua vähän kumivasaralla naputtamaan tai antamaan pikkasen lämpöä.

Ylipäänsä miksei pura kaikkea irti kun kumminkin tarkoitus oletettavasti ottaa kone auki? On vain asioita joita en pysty näyttävästi käsittämään.



Ai miksi puran koneen? no siksi että kampuran laakerit pitää vaihtaa. aika turhaa pätemistä sulta. Mut kyl sain noi lohkot auki ei siin mitää. Muille kiitos ASIALLISESTA vastauksesta.

Välillä pistää mietityttämään mihin tarkoitukseen nämä foorumit on tehty. :roll:

Re: Yamaha YZ Topic

21.7.2011 2:05

"Oma-aloitteisuus" on se sana.

Re: Yamaha YZ Topic

21.7.2011 2:40

vesc kirjoitti:"Oma-aloitteisuus" on se sana.



No kyllähän minä senkin olin katsonut mutta tulin vielä VARMISTAMAAN asian tänne foorumille etten hajota mitään. Mutta asia on nyt ratkaistu kone auki ja laakerit vaihtoon. huhhuh

Re: Yamaha YZ Topic

21.7.2011 23:14

Mikä toimii topparina 2t 250cc yz vm.2000 pakoaukonsäätimes? Pitäisikö sen ottaa sylinteriin kiinni ettei pääse liia syvälle vai miten? Koska se kapula pääsee liia syvälle sylinteriin ja on oikein päin asennettu, ottaa hiukan mäntään että ei se voi olla normaalia.

Ohjeitten mukaan on kasattu mut ei.

Re: Yamaha YZ Topic

22.7.2011 2:01

Ny toimii yz sain kytkimen kasaa ku tajusin ne merkit :S Mistä saa ostettuu eturattaan lukitus levyn ja mutterin ku on kadonnu ne ja uus kytkinvaijeri ja älkää sanoko et maahan tuojalta koska en tiiä mikä se linkatkaa vaikka

Re: Yamaha YZ Topic

22.7.2011 14:54

http://www.yamaha-motor.fi/fi/ ja sieltä jälleenmyyjät.

Re: Yamaha YZ Topic

22.7.2011 15:50

Onko vaarallista kun yamaha yz-250. Kuluttaa 4 tunnissa 3dl öljyä. Eli kun laitan 7,5dl öljyä. 4-5h ajon jälkeen saan ulos vain 4,5dl. Vai onko toi ihan normaalia.

Ja mites kun tossa pelissä on se öljyn tarkistusruuvi. Minkä verran öljyä pitää olla että se ei enää näy siitä öljyntarkitusmutterista.

Re: Yamaha YZ Topic

22.7.2011 21:42

Ei ole tuollainen kulutus normaalia. Luulisi jo tippuvan tallissa allekin (jos vuotaa ulos) tai tuntuvan/näkyvän käynnissä jos kampuran stefa vuotaa.