Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
5.7.2011 11:15
Mistä ootte tilaillu näitä alkuperäis osia? Tarvitsisin käynnistyspolkimen akselin osia esim, rattaan sokan ja jousen. Saako näitä tilattua suomesta?
5.7.2011 17:45
MAAHANTUOJA!
5.7.2011 17:51
HaRtsa88 kirjoitti:Anssi_L kirjoitti:Oisko tyhjäkäyntisuuttimessa jotain kökköä? Vaikuttaako esim. mitään jos vedät ryypyn päälle?
Joo siis tuo ryyppy päällä se kyllä käy, mutta sen kun pukkaa pois niin pyörä sammuu about heti. Vika siis tuli kesken ajon, eikä mitään säätöjä ole muutettu. Mopolla on ajettu harrastelu ajoa reippaat 50h. Mukavan ahtaasti näyttää tuo kaasari tuossa olevan, pitää huomenna se siitä irroittaa ja kattoo onko likanen sisältä.
No tuo vahvistaisi käsitystä että tyhjäkäyntisuutin voisi olla tukossa. Sen saa irti kaasaria irrottamatta pohjapropun kautta (helpottaa jos löysää kaasarin ilmanputsarikotelosta ja kannesta ja vääntää vähän, joutuu ehkä myös irrottamaan kuumakäynnistusvaijerin (HUOM! se mutteri on muovia ja menee tosi helposti huonoksi, tilalle saa kyllä alumiinisia)):
http://i101.photobucket.com/albums/m57/ ... Medium.jpgKuvassa tietty koko pohja, sellainen muovihärpäke suuttimien ympäriltä ja kohot irti, mutta suuttimet näkyvät. Keskellä pääsuutin, sen yläpuolella (pyörän menosuunnassa etupuolella) tyhjäkäyntisuutin joka aukeaa talttapääruuvarilla(paras olla tosi lyhyt että mahtuu kaasarin alle) ja ylimpänä reikä jossa olisi seosruuvi ("bensaruuvi").
e: Ai niin vielä, vastaavia oireita voisi saada aikaan kuumakäynnistyssysteemin jumittuminen auki, tosin ei se ehkä kovin helpolla saa aikaan niin pahoja oireita että pelit sammuu.
5.7.2011 20:20
Anssi_L kirjoitti:No tuo vahvistaisi käsitystä että tyhjäkäyntisuutin voisi olla tukossa...
Elikkä tässähän se vika oli, molemmat suuttimet aivan tukossa! Juurikin tuon pohjaropun kautta irrottelin suuttimet. Kiitokset anssille vinkeistä. Tuo paukkuminen sai minut jo epäilemään jotain sytkävikaa tai pahempaa. Seuraavaksi pääseki sit niittailemaan vaimentajaa, kerksi sen verran paukkua putkessa että nyt on niitit löysällä. Saa suositella oikeasti hyvää popniittiterää porakoneeseen...
5.7.2011 20:24
Kannattaa myös miettiä mistä sinne suuttimiin on jotain kökköä päässyt ja yrittää estää etteivät mene uudestaan tukkoon. Olen nyt ajanut aika monella pyörällä uudesta yli sata tuntia, eikä ikinä ole ollut suuttimien tukkeutumisen kanssa ongelmia.
7.7.2011 22:44
minkä vuoden fmf fatty sopis parhaiten 92 yz, kuulemma noissa ysikytluvun piikkisisssä uuden mallin putket ei kunnolla toimis.
7.7.2011 22:57
SuolakurkkuJooseppi kirjoitti:minkä vuoden fmf fatty sopis parhaiten 92 yz, kuulemma noissa ysikytluvun piikkisisssä uuden mallin putket ei kunnolla toimis.
Eiköhän kyseiselle vuodelle löydy ihan oma fatty? Ainakin itellä oli -91 YZ250 siihen tehty fatty pipe.
E: Niin ja lisätään nyt vielä tänne, että kyseinen putki siis minulta vielä löytyy ja olisi myynnissä koska olen pyörän myinyt jo aiemmin pois uuden alta. Ilmoituksista löytyy kuvia.
Viimeksi muokannut SolidBop päivämäärä 8.7.2011 1:00, muokattu yhteensä 1 kerran
7.7.2011 23:39
SuolakurkkuJooseppi kirjoitti:minkä vuoden fmf fatty sopis parhaiten 92 yz, kuulemma noissa ysikytluvun piikkisisssä uuden mallin putket ei kunnolla toimis.
Täälä saa ainakin -92 fmf fattyn jos kiinnostaa
---->
http://www.mxsouth.com/fmf/fmf-exhaust- ... -pipes.htm
8.7.2011 0:20
Jenkki ebay:ssa näyttää olevan pari käytettyä mutta hyväkuntoista kromiränniä piikki -92.
8.7.2011 8:31
juu kiitoksia, mutta noi vanhat putket ei näyttäis sopivan ton 05 tankin kanssa. Nousee niinn korkeelle
vai onko ne saman muotosia kuin uudet?
8.7.2011 12:13
Joo, eli 125 yz muuttuu se putken muoto siinä -93 vuonna ja sen mallin putki sopii uudenmallin tankin kanssa (2002-->) . Koska itellä on just toi yhdistelmä
8.7.2011 12:46
Itellä tällä hetkellä toi alkuperäinen putki työn alla. Hiekkapuhallus, lommojen oikomista, välipilliä väännellä ja lopuksi maalata uudestaan. Uskon että parempi vaihtoehto kun joku 05:sen tehari, tehojen säilymisen kannalta. Kumma kyllä ku sopii menee uudemman tankin kanssa toi vanha putki vaikka kovin näytti aluksi ettei mitää toivoa.
Sitku rahaa nii joku tommone fmf tai procircuitti tulee.
12.7.2011 23:41
Miten saa vaihteiden vaihtajan irti ku on koottu väärään loveen mull on vaihteisto puoli auki koneesta. Miten helvetissä sen saa irti eiks siin oo kaks lovee siin vaihteiden vaihtajassa?
13.7.2011 5:14
Kasasin koneen 2 kertaa ja nyt kytkin ei toimi mikä vikana?
13.7.2011 11:48
mankipoika kirjoitti:Kasasin koneen 2 kertaa ja nyt kytkin ei toimi mikä vikana?
Olet kasannut sen väärin ja huolimattomasti.
Nyt voit miettiä tarkoitanko sanalla: sen, konetta, kytkintä vai koneen jotain osaa mistä muodostuu kokonaisuus nimeltä kone..