Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

6.6.2008 14:11

Miksköhän siihen on vilkut ja peilit ängetty?

6.6.2008 15:50

Koska sen todennäköisesti saa jossain maassa rekisteriin. http://www.apollovehicle.com/ löytyy muuten infoa näistä vehkeistä.

10.6.2008 10:20

Nyt se tuli :-D. Huomenna testaamaan =)
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Halpiskilpailijoihin verrattuna Shinessä on vahva aito täysalumiinirunko, alumiinivanteet/navat, oikeasti täyssäädettävä jousitus(n.300mm), mikuni PZ30 kaasari, oikea ilmanputsari, nivelöity alumiinivaihdekeppi, mitoitus aikuiseen makuun, 21/18 pyörät, 110kg, parempi viimeistely, jne.....

Tätä mallia saa 2490¤ ensikontti tarjouksena. Värivaihtoehdot on valkoinen ja sininen. Myytävät pyörät saapuvat maahan heinäkuun loppupuolella. Samassa kontissa tulee kattava varaosavarasto. Kannattaa varata etukäteen, näitä tulee tälle kesälle rajallisesti.

Mallipyörää pääsee koeajamaan ja katselemaan sovittaessa ensiviikon alkupuolella.

Pyörästä kiinnostuneet voivat ottaa yhteyttä toni@patton-motors.fi

Lisäkuvia täältä

PS:Mallipyörän päälle oli lentorahdin aikana kaatunut jotain lakkaa tai vastaavaa kemikaali, siksi osassa kuvissa näkyy rungossa ja muoveissa epämääräistä töhryä. Ei lähtenyt millään irti vaikka kuinka hinkkasi. :-(

PSS:Tehtaan miehet paikallisessa kisassa Shine ainoona tuplasta yli :-D

10.6.2008 11:08

Toni I kirjoitti:
PSS:Tehtaan miehet paikallisessa kisassa Shine ainoona tuplasta yli :-D


Kova taso... :D

10.6.2008 11:19

Katoin noi kaikki kuvat läpi ja vaikuttaa kyllä varsin asialliselta. Skaista kisakelposta rakennelleena erityisesti lämmitti tuo putsariratkasu jo valmiina paketista (koppa kyllä näyttää molemmissa ihan samalta ja just ton näkönen se mullakin on...kun sen sinne rakensin) ja noi säädettävät iskarit. Vielä jos sattuu oleen balanssissa jouset niin aika valmis harrastelupeli. Että milloinkas sitä saakaan valkokilpisenä? Ja mistäs toi 110kg tuohon on ilmaantunu, ei se ennen noin kevyt ollut?

10.6.2008 12:02

SMK;-) kirjoitti:Että milloinkas sitä saakaan valkokilpisenä? Ja mistäs toi 110kg tuohon on ilmaantunu, ei se ennen noin kevyt ollut?

Valkokilpisenä näitä saa aikaisintaan ensi kesänä, jos silloinkaan? Ei ole varmuutta eec-hyväksyttäänkö tehdas vain ainoastaan supermoto 125cc mallin vai hyväksyttävätkö ne kaikki mallit 125/250/450cc?
Painosta sen verran, että etuakselilla oli 57kg ja taka-akselilla 53kg. Painot on mitattu kuivana, digitaali henkilövaa´alla.

10.6.2008 15:21

Mikä hemmetti siellä keulassa painaa???
Tossa on etuakselipainoa 10kg enempi kuin mulla.
Kantsii muuten tehdä useita toistoja mittauksen kanssa, toisissa vaaoissa voi vaikuttaa jopa useita kiloja sen suhteen missä kohtaa paino on.

10.6.2008 15:55

Erikokoinen vanne/rengas, erinlainen etupää, jne...?
Vaikea sanoa mistä paino muodostuu? Tosin tämä on ainakin 5-8kg kevyempi kuivana kuin Fuxin, meidän edellinen mallipyörä. Lähes 20kg kevyempi kuin samut/titanit.
Painot mitattiin vain kertaalleen. Emme tehneet toistoja. Samalla vaa`alla mitattiin Fuxin ja vanha cr honda. Niiden mittaustuloksethan on jossain tuolla aiemmin. Ja nehän oli silloin märkäpainoja.

10.6.2008 17:08

Se keula on 2.6kg kevyempi kuin Skain orkkis ja just kun pistin 21" FIM-nakin tohon vanteelle niin totesin, että +200g tohon mun 19" kiinni olevaan.
Mun vaaka on just semmonen, joka näyttää vähän höpöjä ellei paino ole suht tasaisesti tai keskellä. Eli tarvii tehdä ainakin kolme toistoa ja sitten tulos on luotettava jos kaikki on lähellä toisiaan.

En kyllä löytäny 250 Samulle mitään punnitustuloksia aiemmista kommenteistasi. Mutta se on selvä, että luvattu 114kg on höpöjä. Ei meinaan ole tullut vielä semmosta enskapyörää vastaan minkä perää en jaksais nostaa ilmaan ja painavin ollu sentään 128kg.

10.6.2008 17:38

Oliskos tämä sama kuin samu?

10.6.2008 18:20

Enpä muista enää niin tarkkaan sen samun yksityiskohtia, että osaisin sanoa.

13.6.2008 21:48

[quote="SMK;-)"]

Runko, swingi, jne. on yhtä lujaa matskua kuin euroissakin, saumat samaa tasoa. Pyörä ei ole edes yhtä pullea kuin uudet husset ja kotarit.

quote]

Pakko kysyä vaikka vanha postaus onkin, Voiko näitä kiinanmopoja verrata johkin kotariin tai husseen, edes vanhoihin?:) jos nyt on kyse näistä hobbyhall mopoista yms. "taivastiimeistä".

14.6.2008 9:56

No jos pyörän päällä pääsee liikkumaan kuten parhaissakin kisapeleissä, paino on samalla tasolla, jalkatappien yms. sijoitukset on kohdallaan ja lisäksi se tärkein eli ohjausgeometria ja rungon ajettavuus on kunnossa, sekä hyvät iskarit, miksei voisi?

Siinä vaiheessa kun suuri harrastajakunta oppii luottamaan ja löytämään kiinalaisista kyseisenlaiset merkit ja mallit, romahtaa käytettyjen kisapelien kysyntä. Tehoero on kilpailumielessä suuri, mutta harrastelumielessä kuitenkin sen verran pieni, että kulujen minimaalisuus ja tekniikan luotettavuus vetää pisemmän korren. Nämä kinuskien koneet on loistava muistutus siitä kuinka paljon kestoiästä ja luotettavuudesta on kisapelien kohdalla jouduttu tinkimään niiden muutamien viimeisten hevosten eteen.

Skaissa on katuenduron iskarit, mutta muuten se täyttää kaikki em. kriteerit ja on toistaiseksi ainoa niin tekevä merkki Suomessa. Shine on kuvien (kiitos Toni, paljon hyviä kuvia kaikista suunnista, geometria ja mittasuhteet on helppo niistä lukea) perusteella Skain puutteidenkin osalta kuten täysverinen kisapyörä, eli sitä ei joutune mistään päin edes rakentamaan ennen rehellistä offikäyttöä.

Jos moottori on yhtä vähän (eli esim. 30tkm ilman mitään remppaa) huoltoa vaativa kuin Skaissa, niin kuka enää on niin pöljä että maksaisi saman 2500e, kun huomioi millaisen vanhan ruoskan ja jatkuvaa remonttia sillä käytetyissä kispyörisää enää irti saa??? Jos taas tosissaan haluaa kisaa ajaa, niin se pyörä kannattaa kyllä hommata itse hommata uutena, se voi jopa vielä 2500e arvoisena ollakin kisakunnossa (tosin siihen on jo pistetty siinä vaiheessa yhden uuden hinta osiin ja huoltoihin/remppoihin ylipäänsä).

14.6.2008 12:30

Ootkos jo toni I päässy testaamaan? Miltäs vaikutti?

14.6.2008 19:29

kozI kirjoitti:Ootkos jo toni I päässy testaamaan? Miltäs vaikutti?

Joo, kerran olen käynyt ajamassa. Testi jäi vähän lyhyeksi kun vettä alkoi tulla kaatamalla.

Mutta sen minkä kerkesin ajamaan, huomasin että kehitystä on tapahtunut. Jousitus oli paremmin balansissa jo vakiona kuin edellisessä mallipyörässä. Erityisesti takapää on parantunut merkittävästi.

Edellistä mallia pikkaisen vaivannut suht herkkä takapää pohjaaminen on poistunut. Ajo-asento on avarampi. Vaihdelaatikko on kevyempi käyttöinen ja paremmin välitetty. Moottori on hyvin samanoloinen kuin edellisessä mallissa vaikka ei olekkaan samaan konetyyppiä.

Vastaavasti kytkin on muuttunut jäykemmäksi, edellisessä mallissa se olikin todella kevytkäyttöinen. Lisäksi kaasukahva on muuttunut pitempivälitteiseksi"katupyörämainen";-). Kaasukahvaan yritämme löytää tuotantomalleissa paremman ratkaisun.

Kaikenkaikkiaan varsin miellyttävältä peliltä se vaikuttaa, vaikka kauppiaana tämän sanonkin ;-)

Nyt pyörä on kisa-enduro päivytyksessä. Tulee miniledi takavalo, käsisuojat, pikakaasukahva, jne.... Alustaan tai muihin komponentteihin(esim.satula, stonga)emme vielä tässä vaiheessa tee muutoksia. Pyrimme pitämään sen mahdollisimman vakiona, että koeajajat saavat mahdollisemman autentisen tuntuman pyörään. Ensiviikolla jatkotestaillaan :D

PS:Pyörästä kiinnostuneet voivat jättää koeajopyyntöjä mailiin toni@patton-motors.fi Puh.numeron ilmoitan myöhemmin kun saamme firmalle valittua sopivan teleyhtiön.