Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
18.5.2011 21:56
Anssi_L kirjoitti:En tiedä mistä tietopankista puhut mutta ei todellakaan pidä paikkaansa. Olisko täysin sama ollut jostain 2005?
Siis tästä mototin omasta tietopankista.
Mitäs eroja muutoksia on tapahtunut esimerkiksi vuodesta -90 vuoteen -99?
E: Tai oikeastaan lähinnä haen sitä, että käykö moottorin osat missä vuosimalleissa? Kun itsellä tuo kone on vm. -90 tai -92 ja nyt olisi tulossa vm -99 imukaula tuohon... Eikös sen pitäisi käydä?
18.5.2011 23:41
kas1 kirjoitti:Ymmärsinköhän nyt tietopankista oikein, että vuodesta (1981- tälle vuosituhannelle) asti on ollut piikkisessä yz:tassa TÄYSIN sama kone?
Älä ota enää, jutut alkaa olemaan sitä luokkaa!
YZ125 moottoreiden ERI sukupolven:
2005-2011
1994-2004
1986-1993 (nämä oli kilpailijoihin verrattuna hitaita varsinkin 90-luvun puolella)
Totta kai sukupolvienkin sisälläkin paljon muutoksia, mutta perusrakenne sama. Monet osat eivät ole yhteensopivia edes saman sukupolven sisällä...
19.5.2011 12:08
Kaipailisin tietoa hiukan männistä.
Eli 250 yz tartteis kohta uutta mäntää. Merkkejä tuntuis olevan vähintään tarpeeksi mut mikäpä noista prox, mitaka, vertex, namura, wiseco?
Wiseco ny pitäs ainaki hyvä olla ja semmonen siel nyt paikaallaanki on. Saa n. 90€ rahteineen ulkomailta "mäntä sarjan" mut ois mukava kuulla tekeekö muilla mitään, omakohtaisia kokemuksia jne.
19.5.2011 13:33
pmc kirjoitti:kas1 kirjoitti:Ymmärsinköhän nyt tietopankista oikein, että vuodesta (1981- tälle vuosituhannelle) asti on ollut piikkisessä yz:tassa TÄYSIN sama kone?
Älä ota enää, jutut alkaa olemaan sitä luokkaa!
YZ125 moottoreiden ERI sukupolven:
2005-2011
1994-2004
1986-1993 (nämä oli kilpailijoihin verrattuna hitaita varsinkin 90-luvun puolella)
Totta kai sukupolvienkin sisälläkin paljon muutoksia, mutta perusrakenne sama. Monet osat eivät ole yhteensopivia edes saman sukupolven sisällä...
Täänks, tää selvensikin jo asiaa =D
Osaisko vielä joku vastata siihen, että käykö vm. -99 imukaula vuoden -92 koneeseen? Vai onko täysin erilaiset?
19.5.2011 13:42
Dixon kirjoitti:Kaipailisin tietoa hiukan männistä.
Eli 250 yz tartteis kohta uutta mäntää. Merkkejä tuntuis olevan vähintään tarpeeksi mut mikäpä noista prox, mitaka, vertex, namura, wiseco?
Wiseco ny pitäs ainaki hyvä olla ja semmonen siel nyt paikaallaanki on. Saa n. 90€ rahteineen ulkomailta "mäntä sarjan" mut ois mukava kuulla tekeekö muilla mitään, omakohtaisia kokemuksia jne.
Mä käytin vertexejä vanhassa yamahassa ja hyvin pelas.Indy Oy.ltä.
19.5.2011 17:25
Kuuluuko noissa piikkisissä yz toi kytkin tappi mikä on moottorissa nii liikkuu iha vapaasti ylös alas? ku mulla liikkuu ja ajos aina lähtee se tappi tai nousee sielt ja sit ei toimi kytkin? Miten ootte patentoinu sen vai oonko laittanu sen väärin?
19.5.2011 22:21
No ei kuulu, vaan tapissa olevaan uraan kuuluu sellainen "kaulus", ainakin kaikissa isommissa YZ:eissä jotka olen nähnyt. Tossa kuvassa osa 25:
http://www.boats.net/parts/search/Yamah ... parts.html
19.5.2011 22:46
kas1 kirjoitti:Osaisko vielä joku vastata siihen, että käykö vm. -99 imukaula vuoden -92 koneeseen? Vai onko täysin erilaiset?
Ei käy, ei ainakaan ilman suurta modifiointia. Sama homma niissä sun virtalaitteissa, luuletko tosiaan, että saat oikean sytkäkäyrän kilpakäyttöön tarkoitettuun laitteeseen mopon virtavehkeillä?
20.5.2011 0:04
timpax41 kirjoitti:Dixon kirjoitti:Kaipailisin tietoa hiukan männistä.
Eli 250 yz tartteis kohta uutta mäntää. Merkkejä tuntuis olevan vähintään tarpeeksi mut mikäpä noista prox, mitaka, vertex, namura, wiseco?
Wiseco ny pitäs ainaki hyvä olla ja semmonen siel nyt paikaallaanki on. Saa n. 90€ rahteineen ulkomailta "mäntä sarjan" mut ois mukava kuulla tekeekö muilla mitään, omakohtaisia kokemuksia jne.
Mä käytin vertexejä vanhassa yamahassa ja hyvin pelas.Indy Oy.ltä.
Oma on vuosimallia 2000
20.5.2011 15:02
pmc kirjoitti:kas1 kirjoitti:Osaisko vielä joku vastata siihen, että käykö vm. -99 imukaula vuoden -92 koneeseen? Vai onko täysin erilaiset?
Ei käy, ei ainakaan ilman suurta modifiointia. Sama homma niissä sun virtalaitteissa, luuletko tosiaan, että saat oikean sytkäkäyrän kilpakäyttöön tarkoitettuun laitteeseen mopon virtavehkeillä?
No itse asiassa kyllä luulen saavani, käytetäänhän myös esimerkiksi enduro mallin yz125 samoja sähköjä...
20.5.2011 15:46
Mikä ihmeen enduromalli yz 125?
20.5.2011 21:17
eilen ainakin "enskapena" semmoisella tillolassa ajeli
.
20.5.2011 22:49
mikulov kirjoitti:eilen ainakin "enskapena" semmoisella tillolassa ajeli
.
Oliko käytössä mopon virtavehkeet integroidulla puola/cdi yhdistelmällä?
20.5.2011 22:58
enpä tullut kysyneeksi, varmaan on kyllä hyvät kytkennät huippukuskilla.
20.5.2011 23:26
No mikä siinä on kun ei vittu uskota että kyllä näistä löytyy myös ducatin sähköjä ja toimii niillä. Myös yhdellä käyttäjällä, jolla oli n. Vuosi sitten proju topic valkokilpisestä yz:sta oli pyörässään ducatin sähköt. Samat kuin minulla ja myös useissa mopoissa. Että mikä tässä nyt oikein on epä selvää? =/