9.1.2015 23:35
10.1.2015 1:55
12.1.2015 11:31
Piikkinen enska alle. Ehkäpä kotari tai sen "kopio".Rihis_ kirjoitti:Mikä olis hyvä ensipyörä 14-vuotiaalle, 177cm/67kg, ajot metsäteitä ja polkuja, crossiradallakin tulis käytyä ja enskapolkujakin kattelemassa radan ympärillä? Aiempaa kokemusta muista moottoriajoneuvoista, mutta ei 2-pyöräsistä... 125cc 2t kattelin kaikilta merkeiltä, ja onhan kotarilla 150cc myös? hintaa jos nyt ei kauhteesti yli 2000e olis...
Ei. Se on vaan erilainen. Tommonen 450 suiza kulkee aika junamaisesti, niinku 4-tahtiset yleensäki. Etupää tuntu tommosessa 2010 suzukissa vähä levottomalta, mitä mä testasin. Varmaan jo tangon asentoa/kiinnitystä muuttamalla ois parantunu.J11 kirjoitti:Onks 450cc 4-T oikeasti tuntuvasti raskaampi käsitellä kuin 250cc 2-T?
Ite oon aina tykännyt Suzukeista.. joten sellaiseen sitten päädyn.
Ala- ja keskirekisterissä on aika paljo eroa merkkien välillä. Huipputehoissa vähemmän. Husqvarnan laite on aika hiljanen alhaalta. Siis ne vanhat, ei "kotarit".mutta kokeillut yhtä piikkistä kisaenskaa.. omasta mielestäni tehoa ei ollut riittävästi omiin tarpeisiin, vaikka olikin kiva peli ajaa.
Lähinnä ala-keskikierroksille olisi tarvinnut reilusti enemmän tehoa (ei tarvii rasittaa kytkintä kytkinpommeilla tiukoissa mutkissa)
15.1.2015 22:24
J11 kirjoitti:@OA243 - No eipä tuo tuntimäärä ihan samana pysy läpi vuoden.
Arvioisin, että n. 100-140h tulee yhteensä vuodessa.. jälkeenpäin luettuna kuulostaa tuo "20-40h / kk" hieman epämääräiseltä..
Talvella ei tuu kauheest ajettuu, jollei tule kunnon pakkasta jotta pääsis jäälle ajamaan.. viime vuodet ollut sellaisia, ettei jäälle kauheest ole uskaltanut mennä.
Mut 250cc 2-T:n huoltovälit varmaankin jotain tällaista amatöörillä/aloittelijalla (hinnat Moto-Hämeeltä):
-80h mäntäsarja ~149€
-140h kiertokankisarja, laakerit, stefat ja kytkin.. ~426,50€
-10h vaihteistoöljyt ~7€ per litra (Mobil Delvac MX 15w50)
-5h ilmanputsarin puhdistus + öljyäminen
eli 140h ~822,50€ pelkkiin huoltoihin. Sitten bensat ja 2-t öljyt siihen päälle vielä, niin alkaa olemaan "riittävästi" hintaa.. "ei se ole harrastus, jos siihen ei mene kaikki rahat."
22.1.2015 1:12
23.1.2015 15:27
23.1.2015 15:49
23.1.2015 17:05
Maekine kirjoitti:Eiköhän nuo kaikki nykyaikaiset nelaricrossit ole aikalailla samalla viivalla.
Aika harva varmaan tuollaseen kysymykseen voi vastata, ainakaan puhtaalla tiedolla. Enemmän tai vähemmän kuulopuheita ja mutuilua kaikki.
Jos noita ruvettas vertailemaan, niin täytyisi olla jokaista pyörämallia useampi kuin yksi kappale ja miten noita edes testattaisi? Pyörät joutuu ihan erilaisiin kuormituksiin eri kuljettajilla, erilaisilla ajopaikoilla jne. Järkevin tapa varmaan purkaa atomeiksi ja tutkia moottorin osien materiaalilaatuja ja koneistuksia.
23.1.2015 19:00
23.1.2015 19:55
27.1.2015 21:00
28.1.2015 16:21
31.1.2015 19:34
31.1.2015 20:33
6.2.2015 2:11