Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

3.2.2010 20:36

omistaako kukaan foorumilaisista gas gasin trial pyörää??

minkälaisia huolto välejä noilla on ja onko kuinka arvokkaita ylläpidettäviä verratuna vaikka enskapyörään?

saako vanhempiiin hyvin osia ja onko toimitus ajat viikkoja vai kuukausia?

3.2.2010 20:43

pikku_pekka kirjoitti:omistaako kukaan foorumilaisista gas gasin trial pyörää??

minkälaisia huolto välejä noilla on ja onko kuinka arvokkaita ylläpidettäviä verratuna vaikka enskapyörään?

saako vanhempiiin hyvin osia ja onko toimitus ajat viikkoja vai kuukausia?

ei ole itsellä trialia mutta kulut on murto-osa siitä mitä näissä muissa lajeissa.Eikä ainakaan mitä kavereilla on ollut ja on nii paljon tarvinut muuta tehdä kun ajella

5.2.2010 1:19

Gassin "kummajaisuudet" ovat toiminnalisesti ja teknisesti varsin omalaatuinen kytin, sekä 6 vaihdetta 4 ratasparilla. Gassi ja Sherco ovat ne kevyet "pomppupyörät", Beta ihan omanlaisensa, Scorpa niin ikään. Niin Gassin kuin Sherconkin maahantuojat ovat oikeasti asiaansa vihkiytyneitä alan harrastajia samalla, joten uskon että molempiin saa osia yhtä lailla hyvin. Gassin trialit yli 125cc on aika tarkoja käynnistettäviä, mutta sulla on varmaan jerkkua "vähän" enempi kuin mulla ja se yksi napakka rivakka potku irtoo koska vaan. Eli jos hyvän yksilön löysit, käy kiinni vaan!

5.2.2010 17:59

Gassen maahantuoja eli Ahvalan Tommi osaa kyllä hommansa 8)
jos tulee kysyttävää sieltä saa varmasti asiantuntevaa neuvoa

6.2.2010 1:14

Näin on, hemmo on "vaan" trialin ja hallitrialin MM mestari x1 !

10.2.2010 12:14

DAVE kirjoitti:Gassen maahantuoja eli Ahvalan Tommi osaa kyllä hommansa 8)
jos tulee kysyttävää sieltä saa varmasti asiantuntevaa neuvoa


Cellenin tyyppi kans tietää GG tekniikasta hyvin.

19.2.2010 19:42

Täällä on kyselty pakoaukonsäätimen kopan korotuksesta sekä vaikutuksesta, niin omakohtaiset kokemukset on erittäin hyvät. Ostin Ahvalalta 300 ec six day;sin syksyllä ja ajelin orggis kopalla jotain 10t. Tilasin saksasta valmiin kopan joka on noin 1,5cm korkeampi kuin alkuperäinen ja vaikutus oli todella suuri, alavääntö on kuin isommissa nelareissa ja hymyssä suin sai vetää menemään. Talvella ostin tästä parannellun version missä saa säädettyä miten herkästi säädin aukeaa ja toimii todella hyvin, saa joko todella rivakan rossi pelin ja taas metsään mentäessä voi peliä rauhoittaa vaikka vauhdissa, kääntämällä sääädintä toiseen asentoon. toi korotus ei ole ihmeellinen tehdä kun antaa
jollekin pajalle jolla on jyrsimet, kopan tai vaikkapa tiivisteen ja pyytää tekemään välipalan vaikka eri korkuisia
alumiinistä niin sitten voi kokeilla mikä miellyttää eniten. Olisi kiinnostusta laittaa kilpiin kyseinen peli niin paljonko veroja/muita maksuja olette joutuneet valtiolle pulittamaan, pyörä on -09.

Pyörä on toiminut erittäin hyvin, ennakkoluuloja oli ostaessa mutta nyt olen ostokseeni ollut tyytyväinen, aikaisemmin ollut isoja nelareita ja kyllä tämä on ollut helppohoitoinen peli. En ollut edes ajanut koskaan GAS GAS;illa mutta niin vain tuli pyörä ostettua ilman koeajoa.

20.2.2010 20:44

Kirjotan nyt ilman parempaa tietoa noista uudemmista gassuista mutta jotain outoa noissa pitää olla sillä esim. seuraavaan sm enskaan ei ole ilmoittautunut kun 1 gas gas pyörällä ajava ja sekin V50 luokkaan.Ei taida tänä vuonna kukaan a-luokan kuskeista ajella gassulla

20.2.2010 21:37

Eihän niissä muuta outoo ole kuin että jengi ei arvosta. Toivottavasti myynti paranee kun Laakson Juha palas taas merkin pariin. Hyviä pyöriä olivat kun -05 viimeks ajoin merkillä.

21.2.2010 10:10

Ja toisaalta Riihimäen mm-kisoissahan niitä oli tosi paljon,etelä eurooppalaisten kuskien alla.

21.2.2010 16:16

Syy ettei GAS GAS;ia näy suomen enskassa A eikä B luokassa johtuu kyllä maahantuojan toiminnasta. Jos maahantuoja ei tule pyörän hinnassa yhtään vastaan, mikä on listahinta niin kyllä ne hakee pyöränsä ihan muista liikkeistä jotka haluaa panostaa lajiin ja saada näin mainosta kulkimelleen. Euroopan puolella tilanne on aivan toisin vilkaiskaapa eurooppalaisia offroad lehtiä niin kyllä kuskeja löytyy paljon jotka ajavat näillä "eksoottisilla" merkeillä kuten GAS GAS, TM, sherco ym. Tahtoo olla vain sellainen käytäntö täällä härmässä että täytyy ostaa se mikä on kaverillakin ja ei uskalleta ostaa tällaista vähemmän meilläpäin käytettyä merkkiä, pelotellaan osien saatavuudella ym, ym. Hyvin huomasi kun Salminen ja Tarkkala siirtyi BMW;lle niin pyöriä meni heti kaupaksi ja ajateltiin että sehän täytyy olla hyvä peli kun nämäkin kaverit ajaa MM-sarjaa näillä, vaikka ei pyörissä olllut muuta samaa tuotantopyöriin kuin merkki. Rohkeesti vain kokeilemaan eri merkkejä ei niitten kanssa naimisiin tarvitse mennä. (eri pyörämerkkejä joita ollut; KTM (useita), Husaberg, Sherco, GAS GAS, ja kaikki on harrastelijalle olleet hyviä)

21.2.2010 17:51

Ja se ettei näy A-luokassa vetomiehillä nii on syy miksei näy harrastajillakaan kun ei jää hyviä käytettyjä markkinoille.Huomasi hyvin kun Silvan alko ajamaan suzukilla nii alko muuttumaan polut ainakin jämsän seudulla keltaiseksi,sillä niiltä jää useita vähän ajettuja vuodessa mitkä on kuitenkin hinnaltaan paljon halvempia kun uudet

21.2.2010 20:06

minkä ihmeen takia pienemmillä merkeillä täällä suomessa on niin helvetin huonot/vittumaiset maahantuojat?

tm,gas gas,husqvarna nyt ainakin tulee mieleen..

ehkä yritetään tehdä liian kovaa bisnestä,mikä ei sit myy yhtään näissä hommissa :roll:

oisko jotenkin näin :s

21.2.2010 20:42

kyl sinne riihimäelle pitäs ainaskin yks gas gas tulla a-luokkaan

22.2.2010 10:28

Jos maahantuonti on vähäistä, niin ei siinä maahantuojakaan pysty ottamaan niitä 200h vuodessa ajettuja pyöriä melkein myyntihinnallaan takaisin kuten porkkanalla tehdään! Tosiasiahan on että KTM voi olla millaises kunnossa vaan niin se huolitaan takaisin ja uuteen joutuu maksamaan pari tonnia väliä, tosin vain kyseisen merkin putiikeissa