Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
22.9.2009 20:57
minkä laista akkua suosittelette kypärä valolle (xenon) vie sen 35w.
(olen itse tosi huono näissä sähköpuolissa)
23.9.2009 0:13
No paljonko löytyy massia? Lion tietty, mut mä ainakin pärjään ihan okei lämpöeristyksineen tolla 700g 5Ah NiMH -akulla. Jotain Biltsun tms. mp-akkua ei sit kannata edes harkita, lasket et joo 1,5h kestää ja puolessa siitä alkaa Xenon pätkiä kun jännite putoo liika alas.
23.9.2009 16:20
SMK) kirjoitti:No paljonko löytyy massia? Lion tietty, mut mä ainakin pärjään ihan okei lämpöeristyksineen tolla 700g 5Ah NiMH -akulla. Jotain Biltsun tms. mp-akkua ei sit kannata edes harkita, lasket et joo 1,5h kestää ja puolessa siitä alkaa Xenon pätkiä kun jännite putoo liika alas.
ok, tiiätkö yhtään hinta haarukkaa lion akuille ? ei se nyt massista ole kiinni mutta ei nyt kuitenkaa johki akkuu montaa tonnii työnnetä:D:D ja onko mitää tietoo mistä niitä saa ja minkä kokosta muut ovat käyttäneet.
23.9.2009 23:09
ei se lion ole nyt ihan täys välttämättömyys mut hyviä ne on.
siitä ainaki yks akku ehdolle
http://www.valotukku.fi/tuotteet_endu_akut.htm
24.9.2009 0:31
No tuo antaa aika hyvän kuvan hinnoista jo, vastaavaa saa / yhteystiedot kun soittaa firmaan, lk. 60e. Li-on akut kantsii tutkia vaikka TrailTech'n sivuilta, lk. 150-200e vastaava ja lk. 300-400g.
24.9.2009 18:43
Eli pyörään on rakenteilla valot. Minkä mallinen jännitteensäädin pitäisi hommata kun puolalta tulee yksi johto, toinen pää on maadotettu valmiiksi? Kokeiltu on stormin 4-napaista yleismallia ilman toimivaa kytkentää.
25.9.2009 0:23
En tiiä mimmonen se Stormin säädin on, etkä kerro mimmoset sähköt sun pyörässä on tai mitä haluat. Joten mitähän oikeastaan olet kysymässäkään? Kaikkeen on ratkaisu, ratkasevaa sen suhteen on vaan oikeet lähtöarvot!
25.9.2009 16:52
Eli pyörä on minicrossi jossa honda mankin koneeseen pohjautuva moottori. Tarkoituksena saada etu- ja takavalot toimimaan ilman akkua. Alkuperäiseen staattoriin käämin itse valopuolan team virkin ohjeita soveltaen, toimi mutta erittäin heikko jännite tyhjäkäynnillä.
Alkuperäisen sytytyskäämin johdon katkettua ostin uuden staattorin jossa oli jo valmiiksi käämitty valopuola.
Eli tästä nykyisestä valopuolasta lähtee vain yksijohto, itse käämimästä kaksi joilla sain kytkettyä toimimaan MAX n.14v jännitteellä. Nyt johtojen kytkentöjä vaihtamalla säätimessä jännitettä ei tule tai pyörii 30v ympärillä. Jännitteensäädin on linkin mukainen yleismallinen [url]http://www.storm-motor.fi/shop/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=MOB-MB801027[/url] . Nyt kysyisinkin millainen jännitteen säädin pitäisi hankkia vai saako tuon vanhan mahdollisesti toimimaan.
Toivottavasti tämä helpottaa vaikka onkin minicorssi kyseessä.
25.9.2009 22:37
Et saa tolla toimimaan vaan tarvitse 1- johtimisen mallin, toimivat maksaa 30-35e yleisimmin.
Saa myös 18e hintaan, mutta ei ainakaan meiltä - joka toinen ei toimi uutenakaan ja arvaas tuleeko nauru kun maahantuojalla ei ole edes postin kans asiakaspalautussopimusta...
1.10.2009 20:29
no niin tuli tilailtua valopuola cr hondaan... etu umpiossa tavan polttimo (ei h4) ja täytyy sanoa ettei kovin paljoa valot vakuuta, tallissa olevassa pappa tunturissa on parempi, ei mitään provoilua vaan totta
hyviä ehdotuksia otetaan vastaan valotehon parantamiseen. ja käämien wattimääriä on turha kysellä, ei mainittu edes liikeen kotisivuilla.
1.10.2009 20:37
Koita HS1:stä.
2.10.2009 9:07
tarvinnee kokeilla... tosin nyttenkin jo jarrutaessa (jarruvalon syttyessä) etuvalo himmenee reilusti, eli lähinnä häviää se viimeinenkin näkyvyys, tiedä sitten hyödyttäisikö akku kaveriksi.
2.10.2009 15:43
cr125r kirjoitti:tarvinnee kokeilla... tosin nyttenkin jo jarrutaessa (jarruvalon syttyessä) etuvalo himmenee reilusti, eli lähinnä häviää se viimeinenkin näkyvyys, tiedä sitten hyödyttäisikö akku kaveriksi.
Pistä taakse LED-valo niin ei vie niin paljoa virtaa!
2.10.2009 16:21
takaa polttimo vaihdetu 5/21 wattisesta 2 poltiimoon eli normi valo 2w ja jarru 3w, paranti kummasti etuvalon näkyvyyttä. ainoastaan lisa murheena tuli pyörän toimimattomuus, liekkö huonoa tuuria eli vika jossain muualla vaiko syynä sytytys puolen häiriö johtuen valo puolasta. eli pyörä on vuosimallia 89 (monen mielestä vanha paska) valopuola on electrex:in valmistama ja ohje neuvoo selvällä lontoo murteella jotta pienenpi sytytys käämi korvataan valopuolla sekä puolasta cdi boxille tulevea sininen johto voidaan jättää pois. no pyörähän toimi hyvin tunnin verran nyt välillä booaa kun vetää pintakaasulta tuppia nurin , kokeiltu on tulppa, kaasuttimen puhdistus sekä palauttaa virtapuoli alkuperäiseksi.
eli tässä pyörässä ei taida olla niinkuin vanhemmissa suzukeissa että on isoille ja pienille kieroksille omat kääminsä. oireet ainakin itsestä viitaavaat tuon booamisen suhteen tukossa olevaan tyhjäkäynti suuttimeen tai kanavaan... tosin nekin roplattu moneen kertaan.
pyöriä on ollut monia, ei taida kahden käden sormet riittää mutta tämä kiukuttelee kyllä eniten. osa jopa pahvilaatikosta kasattu pyöräksi
2.10.2009 16:57
cr125r kirjoitti:no pyörähän toimi hyvin tunnin verran nyt välillä booaa kun vetää pintakaasulta tuppia nurin , kokeiltu on tulppa, kaasuttimen puhdistus sekä palauttaa virtapuoli alkuperäiseksi.
Kuulostaisi siltä että sulla on liian laihat säädöt kaasarissa. Näin kylmillä kelleillä tarvitsee jo isompia suuttimia, että pelit saa laulamaan kunnolla. Meni vähän offtopic:in puolelle...