Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
15.6.2014 21:56
Nyt kävi niin ikävästi että ennenku saatiin pyörä käyntiin, 2 kertaa polkasin ilman kipinää kunnes huomasin että tulpan reikä on täynnä jäähdytin nestettä. Pitääkö avata koko kone että saa sen nesteen sieltä pois?
Pyöränä Husqvarna wr 300.
Kiitos
21.6.2014 15:39
Nyt alkaa tosissaan loppuu järki tästä hommasta... Wr:stä katos kipinä täysin varottamatta kesken ajon. Satunnaisesti anto tosi heikkoa kipinää kun testailin.
Tilasin käytetyt staattorin ja puolan, vaihdoin ensin vain puolan ja taas oli hyvä kipinä. Ruuvasin tulpan paikoilleen ja koitin käymään, meinasi lähteä, mutta nyt taas kipinä kateissa? Ei mitään vaikutusta vaikka vaihdoin staattorinkin sen jälkeen. Mittasin yleismittarilla molemmat puolat, eikä kummastakaan saanut mitään arvoja pihalle. Voisko esim. rikkinäinen staattori hajottaa sen puolan, vai missä vois vika olla?
21.6.2014 18:42
Onhan varmaan kaikki johdot ehjiä? ja sammutinnappi ja tulpanjohto/hattu ok?
21.6.2014 19:18
mantsapoika kirjoitti:Onhan varmaan kaikki johdot ehjiä? ja sammutinnappi ja tulpanjohto/hattu ok?
Johdot ehjiä, äsken mittasin staattoreilta arvoja polkiessa ja ilman, muttei niistä paljoa eroja löytynyt...
EDIT:
http://www.moto-hame.fi/index.php?main_ ... ts_id=4435 voisko olla tuuri, että toi sama puola kävis myös wr? näyttäs ainakin moneen muuhun merkkiin käyvän, ja toi 55mm kiinnitys on sama kun wr puolassa...
Viimeksi muokannut japa_ päivämäärä 21.7.2014 16:00, muokattu yhteensä 1 kerran
7.7.2014 23:29
Itellä on tollanen -11 vm. WR 125, ja oon miettiny et mitenkä siihe sais virtalukon tai edes erillisen napin sinne mittariston taakse joka toimisi ns. virtalukkona. Eli minkä väriset johdot on sammuttajan johdot siitä valokatkasin tsydeemiltä tai onko muita ehdotuksia? Ja tiedän että moni varas ei viitsi edes yrittää koska luulevat niissä olevan virtalukko, mutta kuhan varmistelen. Kiitos vastauksistanne jo ennakkoon.
20.7.2014 19:56
Moro!
Kirjottelinkin jo tonne pyöränvalintatopicciin ja tulen nyt tännekkin kyselemään.
Minkäslainen toi WR250 on kadulla? Toiset sanoo että kisaenskat on kadulla hirveitä ajaa ja pitää huudattaa ettei leivo. Toiset taas sanoo samaa kuin "Perustietoa tietämättömille" topicci, eli kestää ja on hyviä ajaa.
Entäs huolto. Varmaan tyypilliseen kisapyörä tyyliin, eli öljyt ja putsari 10h välein ja mäntä ~150h välein?
Husqvarna ainakin vaikuttaa laadukkaalta. Onkos näissä mitää mitä pitäis vaihtaa heti pyörän saatuaan, kuin TT-kitti?
21.7.2014 9:30
No joo se on kisa enska eli ei sillä mitään matkaa tehdä... Ja muuten sitten vielä 2-tahtinen eli eli kioskia pidemmälle et tankkaamatta pääse. Ja kun noissa ei tuoreöljvoitelua ole niin oma öljypurkki mukaan ja prosenttilasku hallintaan.
Eli jos nyt välttis pitää kadulla kisaenska saada niin sitten 4-T 450-510, bensaa menee puolet vähemmän kuin 2-T ja tankatatessa ei tartte arpoa sen öljyn kanssa. Sitten vähän pidemmät välitykset niin perseen kestäessä voi jo käydä naapurikaupungissakin.
Mutta edelleen jää ne tiheet huollot ja lyhyt koneen peruskorjaus väli.
21.7.2014 18:15
HenkkaWRC kirjoitti:Moro!
Kirjottelinkin jo tonne pyöränvalintatopicciin ja tulen nyt tännekkin kyselemään.
Minkäslainen toi WR250 on kadulla? Toiset sanoo että kisaenskat on kadulla hirveitä ajaa ja pitää huudattaa ettei leivo. Toiset taas sanoo samaa kuin "Perustietoa tietämättömille" topicci, eli kestää ja on hyviä ajaa.
Entäs huolto. Varmaan tyypilliseen kisapyörä tyyliin, eli öljyt ja putsari 10h välein ja mäntä ~150h välein?
Husqvarna ainakin vaikuttaa laadukkaalta. Onkos näissä mitää mitä pitäis vaihtaa heti pyörän saatuaan, kuin TT-kitti?
Itellä on ollu 3 vuotta 250 wr kadulla, viimevuonna laitettii 300cc kitti sisään. Hauska laite, ihan miten oma perse kestää sillä ajamisen. Mun perse kestää! Myös 450 te husqvarnalla kadulla räppäilly paljonki. Iha oman maun mukaa
11.8.2014 21:30
Heimoi, sopiiko muiden husqvarnojen rattaat wr husseen? Kyseessä on 250cc ja 2004 vm wr
14.1.2015 10:51
Morjes! Mistäs sais 2010 piikkiseen wr husseen 15 piikkisen eturattaan? molitorilta sais mut maksaa sen 60€
27.5.2015 16:26
Morjesta! Osaako joku viisaampi kertoo mikä mahtaa olla 250 wr:n kytkimes vialla vai onko vialla ku kytkin pohjassa meinaa eteenpäim mennä ja tyhjäkäynnillä meinaa sammua vaihde päällä? Tämän takia vaihdoin levyt ja välilevyt mutta ei auttanut. Levyt laitoin samalla ttavalla kuin olikin, voiko olla ne oli väärin? Kytkin muuten pelaa normaalisti
27.5.2015 17:35
Onhan varmaan oikea öljy koneessa?
28.5.2015 9:13
datsukki1 kirjoitti:Morjesta! Osaako joku viisaampi kertoo mikä mahtaa olla 250 wr:n kytkimes vialla vai onko vialla ku kytkin pohjassa meinaa eteenpäim mennä ja tyhjäkäynnillä meinaa sammua vaihde päällä? Tämän takia vaihdoin levyt ja välilevyt mutta ei auttanut. Levyt laitoin samalla ttavalla kuin olikin, voiko olla ne oli väärin? Kytkin muuten pelaa normaalisti
Katoikko onko kytkinkruunu hakkaantunu urille??se ainakin aiheuttaa varmuudella mainitsemiasi oireita..
28.5.2015 13:46
sklitva kirjoitti:datsukki1 kirjoitti:Morjesta! Osaako joku viisaampi kertoo mikä mahtaa olla 250 wr:n kytkimes vialla vai onko vialla ku kytkin pohjassa meinaa eteenpäim mennä ja tyhjäkäynnillä meinaa sammua vaihde päällä? Tämän takia vaihdoin levyt ja välilevyt mutta ei auttanut. Levyt laitoin samalla ttavalla kuin olikin, voiko olla ne oli väärin? Kytkin muuten pelaa normaalisti
Katoikko onko kytkinkruunu hakkaantunu urille??se ainakin aiheuttaa varmuudella mainitsemiasi oireita..
Oikeat Öljyt on koneessa ja ei tullu kovin tarkasti katsottua kruunua, se alkaa olee varmaankin ainut vaihtoehto.. Huomaako ne selvästi sieltä kruunusta?
29.5.2015 8:50
datsukki1 kirjoitti:sklitva kirjoitti:datsukki1 kirjoitti:Morjesta! Osaako joku viisaampi kertoo mikä mahtaa olla 250 wr:n kytkimes vialla vai onko vialla ku kytkin pohjassa meinaa eteenpäim mennä ja tyhjäkäynnillä meinaa sammua vaihde päällä? Tämän takia vaihdoin levyt ja välilevyt mutta ei auttanut. Levyt laitoin samalla ttavalla kuin olikin, voiko olla ne oli väärin? Kytkin muuten pelaa normaalisti
Katoikko onko kytkinkruunu hakkaantunu urille??se ainakin aiheuttaa varmuudella mainitsemiasi oireita..
Oikeat Öljyt on koneessa ja ei tullu kovin tarkasti katsottua kruunua, se alkaa olee varmaankin ainut vaihtoehto.. Huomaako ne selvästi sieltä kruunusta?
Kyllä ne huomaa! Uria voi olla myös kytkinkellossa.. Kruunusta uria voi siloitella viilalla,ja viimeistely vesipaperilla ja hiomatahnalla,jos oikein hyvän haluaa:) Miinuksena viilaamisessa on välyksen kasvu kytkinlevyn ja kruunun välillä>>jatkos urat saattaa tulla helpommin jos harrastaa kytkinpommien käyttöä..
Kerran vanhaan pyörään tein tuon viilauksen, ja alkas kytkin pelittää komeesti:) Eipä se uus kruunukaa tosin kauheen kallis oo..