Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
21.5.2013 20:39
Taitaa olla näitten vajaa kuutioisten kirous tuo pytty remppa
Omassa pärrässä oli silleen, että edellisen männänvaihdon jälkeen ajettiin ehkä joku 5tuntia, jonka jälkeen rupes oikuttelemaan kaiken näköstä, polettiin, ja vedettiin käyntiin, välillä säädettiin, sitten viimen kun lähti käyntiin, niin pyöri sen 15 sek ja sitten ei sen jälkeen oo eloo ollu tuossa pyörässä. Oli silloin vielä kaverin tuo pyörä, niin ostin sitten pois sen siltä ja rupesin tutkimaan, niin olikin kiertokangen laakeri paskana, tai siis jos se laakeri olis ees ollu siellä enää
Oli tarkotus korjata se sillon, mutta tuli pari muuttujaa tuohon matkalle
Nyt jo sitten vihdoin aattelin kasata tuon
21.5.2013 21:01
Noni! semmosta, itellä eka vaihto. Ostin pyörän tai vaihdon sen viimesyksynä, enkä paljo kerenny ajaa.
Kyl se viel toimi mut parempi vaihtaa ajoissa, ettei käy niinku kelkassa
(pinnotteet lähti).
Ja kun ei koskaan oo varmaa millon viimeks vaihettu.
24.5.2013 17:02
Tuli kurkattua millainen mäntä sisällä piilee. Edellinen omistaja oli kuulemma putkittanut pytyn ja laittanut uuden männän (wiseco)
Sisälle kurkattaessa huomio kiinnittyi heti kanteen. Siinä oli paljon koloja ks. galleria
Samalla voi antaa arvion männästä
24.5.2013 21:34
No toi kansi näyttää kyl aika rajulta
Ja onko sul toi mäntä pois tolt pytystä?
Ooks niinku vaihtamassa sitä vai.. Ja näyttihän tos olevan jotain pientä jälkee seinämissä.
24.5.2013 22:47
Päätin katsoa missä kunnossa mäntä on, kun puristuksia ei ollut paljoa. Mäntä vielä paikallaan
joo-o pytyssä on vähän jälkeä, kynnellä tuntee et hyvin pientä uraa tullut. 10 tuntia ajettu mäntä ja pyttykö?
24.5.2013 23:24
Putkitetut sylinterit ovat kestoltaan tosi huonoja. Hanki pyörääsi pinnoitettu sylinteri, niin pääset paljon helpommalla.
Ebay:stä löytyy ainakin kohtuu hintaisia sylintereitä. Kansi näyttää siltä, että männän päällä on ollut joskus jotain ylimääräistä (neulalaakerin neula tms.), joka on jäljet tehnyt. Tuskin niistä koloista mitään suurempaa haittaa on moottorin toiminnalle.
27.5.2013 19:14
mistäs löytää uuden imulaipan siis toisin sanoen kaasarinkurkun honda cr 250 -99
mitä öljyä suosittelette koneeseen?
ja mitä suuttimia suosittelette ihan tuommoseen mettä ja monttu ajoon?
27.5.2013 20:07
Hondan jälleenmyyjältä alkuperäsen.
Ja suuttimethan selvinee kokeilemalla, jos ei oo ohjekirjaa niin kattoo mikä siellä on ja alkaa siittä säätämään.
Ite oon käyttäny vaihteistossa Castrollin 10w40 MTX:sää
27.5.2013 22:22
ohjekirja on jossaki muutto kuormassa. mikä on tuon öljytilavuus? pystyykö tuota sylinteriä porrauttamaan? vai pittääkö net pinnottaa uusiksi?
27.5.2013 23:50
http://www.thumpertalk.com/topic/751362-how-much-oil-in-99-cr250/Eli 7,5dl.
Ei pysty porauttamaan, pitää pinnoittaa jos tulee syvää naarmua.
28.5.2013 7:08
Sehän näkyy siinä kytkin kopassa korkin alla paljo sitä meneepi.
Ainaki itellä näkyy.
Ja jos joku on vaikka putkittanu pytyn, niin sitten ei kyl voi pinnottaakkaa, en oo varma voiko putkea porata, ei vissiinkää.
28.5.2013 8:08
Tuli laitettua tuonne galleriaan kuvaa tuosta oman cr:n pytystä. Tällä viikolla pitäis tulla kampura niin pääsis taas ajelemaan
28.5.2013 21:29
tuli sitte väärät ölyt roista... castrollin power 1 4t 10w40..
ei taida ihan käytä tuohon vekottimeen? vaikka tuoki voitellee alakerran hyvin.
28.5.2013 22:45
Ei koska tohan on moottori öljyä, se pitää olla laatikko öljyä.
28.5.2013 23:10
Kyllä se sinne käy..samanlainen kytkin ja vaihteistohan nelarissakin on.