Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
29.6.2013 14:39
Putkeen heitetty uusi tiiviste, enää ei vuoda. Lisäksi tyhjäkäynnin sain säädettyä kohdalleen, säätö tapahtui ryyppyvipua pyörittämällä?
Tosin piti pyörittää kellon suuntaisesti kiinni asti, jotta tyhjäkäynti asettui tarpeeksi alas. Liian suuri tk-suutin, kun jostain olin lukevinani, että vakioarvo olisi 12klikkiä auki?
Mitäs tuo
idle stop screw sitten tekee?
Katsoin myös kytkimen, hieman on urille kulunut kytkinkori. Täytyy se seuraavan öljynvaihdon yhteydessä hioa, josko saisi niin toimimaan paremmin. Pääsuutin on turhan iso, täytyy tilata #155 ja #160 ja kokeilla niitä tuon nykyisen #165 tilalle.
1.7.2013 20:07
Mitä ootte tuollasesta mieltä?
http://www.nettimoto.com/suzuki/rm/1534613 Kannattaisko?
1.7.2013 21:30
Mee ihmeessä paikanpäälle kattomaan ja jos vieläkin vaikuttaa hyvältä niin osta pois.
3.7.2013 12:05
moi. 96vm rm250cc ei lähde käyntiin. kokeiltu kohta kaikki kikat läpi. uus tulppa, bensat, suuttimet, suoraan männän päälle bensaa... ei niin mitään. voisiko olla mäntä vikaa? wisecon mäntä sisällä(ei uus juttu jos olis rikki
)
3.7.2013 22:10
Aloin purkaa omaa piikkistä rämää syystä että kolmosvaihdetta potki vapaalle. Arvailuina aiheuttajaksi on ilmeisesti joko vaihteensiirtäjä tai vaihderatas. Purkaminen on siis melko vaiheessa vielä. Moottori on pöydällä ja kytkinlevyt purettu. Nyt pukkaakin muutama kysymys ensikertalainen kun ko. hommassa olen.
1. Onko kytkinkruunua aihetta uusia jos urat ovat melko olemattomat, kehtaako viilata?
2. Kuinka paksulti kytkinlevyissä on pintaa uutena suurinpiirtein? Tietäisi onko niissä uusimisen tarvetta.
3. Tarviiko lohkoja purkaa erilleen kokonaan jos koittaa selvittää vaihteensiirtäjän tai vaihderattaiden kuntoa vai onnistuuko vaihteiston puolelta pelkästään purkamalla?
4. Onko hommassa jotain erikoisuuksia edessä, esim. vastakierteellä olevia pultteja tai muttereita tai äärimmäistä tarkkuutta vaativaa nysvättävää.
5. Mitä osia olisi samalla järkevää uusia tiivisteiden lisäksi?
Kiitän mahdollisista vastauksista.
Rm 125 -98
4.7.2013 9:35
mahtoi vika löytyä tuohon koneeseen. ei kannen tiivistettä+vettä magneeton kopassa... olisko sieltä sitte stefa paska ja päästää vettä kannesta alakertaan?
4.7.2013 11:47
Olmi kirjoitti:Aloin purkaa omaa piikkistä rämää syystä että kolmosvaihdetta potki vapaalle. Arvailuina aiheuttajaksi on ilmeisesti joko vaihteensiirtäjä tai vaihderatas. Purkaminen on siis melko vaiheessa vielä. Moottori on pöydällä ja kytkinlevyt purettu. Nyt pukkaakin muutama kysymys ensikertalainen kun ko. hommassa olen.
1. Onko kytkinkruunua aihetta uusia jos urat ovat melko olemattomat, kehtaako viilata?
2. Kuinka paksulti kytkinlevyissä on pintaa uutena suurinpiirtein? Tietäisi onko niissä uusimisen tarvetta.
3. Tarviiko lohkoja purkaa erilleen kokonaan jos koittaa selvittää vaihteensiirtäjän tai vaihderattaiden kuntoa vai onnistuuko vaihteiston puolelta pelkästään purkamalla?
4. Onko hommassa jotain erikoisuuksia edessä, esim. vastakierteellä olevia pultteja tai muttereita tai äärimmäistä tarkkuutta vaativaa nysvättävää.
5. Mitä osia olisi samalla järkevää uusia tiivisteiden lisäksi?
Kiitän mahdollisista vastauksista.
Rm 125 -98
1. Ei kannata uusia jollei ole vielä haittaa ollut ajossa ja viilaus kannattaa tehdä, mutta pinnat pitää jäädä suoraksi tai operaatiosta on vain haittaa.
2.Levyille on annettu ohjearvot, googlella varmaan löytyy
3. Joutuu purkamaan kokonaan.
4. En ole suitsaa purkanut niin en osaa varmuudella sanoa.
5. Paljonko ajotunteja milläkin osalla?
9.7.2013 21:29
Osien ajotunteja en osaa sanoa tarkalleen. Itselläoloaikana tuolla on ajettu vajaa kymmenisen tuntia.
Lohkot siis revittävä erilleen ja ihmeteltävä mitä löytyy. Tiivistesarjaa ja uutta mäntää nyt ainakin ostoslistalla tähän mennessä. Kiertokangessa ei tuntunut pystyvälystä, tiiä noista kampuran laakereista sitten.
Pakoputken alkukäyrässä on melkosta lommoa, onko joku noita jotenkin onnistunu oikomaan? Luulisi vaikuttavan hieman virtauksiinkin. Minkä merkkisten ja mallisten pyörien pakoputket tähän kävisi plug&pray tyyliin? ps.saa tarjota jos jollain hyllyllä pölyttymässä.
rm 125 -98
9.7.2013 21:50
Olmi kirjoitti:Pakoputken alkukäyrässä on melkosta lommoa, onko joku noita jotenkin onnistunu oikomaan? Luulisi vaikuttavan hieman virtauksiinkin. Minkä merkkisten ja mallisten pyörien pakoputket tähän kävisi plug&pray tyyliin? ps.saa tarjota jos jollain hyllyllä pölyttymässä.
rm 125 -98
Esim. pakastamalla noita on vissiin korjailtu. Onhan noita tapoja muutamia:
http://tinyurl.com/n6f5ggv
10.7.2013 17:18
Noniin sain nytte osat tuohon omaan rossiin ja eikun koe ajolle. Vetoja kyllä on mutta käryttää aikapaljon vaaleaa/valkoista. Voiko tuo johtua että 2t bensa on yli puolivuotta vanhaa ja saanut aurinkoa paljon?! Vai rupeanko purkamaan konetta uudestaan vaihtamaan kampuran stefat ja tiivistää lohkot liimalla uudestaan.
Voisko se saada lohkojen välistä kone öljyä imettyä?
10.7.2013 20:37
E: löyty jo.
Viimeksi muokannut JMH päivämäärä 10.7.2013 20:47, muokattu yhteensä 1 kerran
10.7.2013 20:39
Netistä ne löytää kaikki ku viittii vähä googlettaa.
13.7.2013 21:59
kahtokaa mun blokista rm. minkä vuoden se on. myyjä sanoi vm 03
13.7.2013 23:51
Nopeasti kvg, niin antoi vm 95.
Kuvahakugoogle rm125 95
Onnea raadolle
14.7.2013 13:25
Vaan se jolta sen ostin, Sillekki oli parivuotta sitte myyty m 03