Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
10.7.2013 16:12
PeakToTheMaX kirjoitti:niinvarmaanjoo1 kirjoitti:Onkos kellään kokemuksia näistä bigbore/strokeri seteistä? Kuinkahan paljon tommonen lyhentää moottorin ikää vakioon verrattuna? Vois nyt samalla lyödä tommosen setin kiinni kun kerran kiertarin alapää leipas.
http://www.ebay.com/itm/CRF450R-511CC-2 ... 42&vxp=mtr
Joko oot tilannu tuon?
Muutenkaa onko kenelläkään kokemusta nuista? Paljonhan tulis tulli maksuja. olis kaikki tossa mitä tarvisin... lohkot enää vain tarvis
10.7.2013 16:25
Bigboreja on ollut ainakin kahdessa pyörässä. Eivät räjähtäneet. Tullia tulee osien hinnan päälle jotain 4 prossaa ja koko komeudesta (sis. postimaksut) ALV onko se nyt jo 24%.
10.7.2013 16:30
Eli varmaa joku 1000€ menis...
20.7.2013 18:41
Kellään olis lohkoja myynissä miekän mopetiin? missään nurkissa tai tiedossa? ei oikee käytettyjä löydy.
20.7.2013 18:59
ootko kisakoneen sivut kattellut ja purkuosat.net
20.7.2013 19:24
jep oon katellu sielt ei ole.
10.9.2013 21:24
Menin ostamaan tollasen 450 -05 crf:än, myyjä sanoi että se on talvisäädöissä, kun sillä on viimeksi talvella ajettu. Sen verta kurkkasin kaasarin pohja propun kautta että pääsuutin on 175 ja tyhjäkäyntisuutin 45.
Löysin netistä jonkun käyttöohjeen, mutta siinä ei ole mitään mainintaa että että minkä vuotiseen se on suunnattu, tosin tiedä onko noissa mitään eroja eri vuosimalleissa. Vakio säädöiksi tossa ohjekirjassa annetaan pääsuutin 165 ja tyhjäkäynti suutin 42. Uskallanko nyt luottaa tohon ohjekirjaan ja hakea sen perusteella suuttimet. Tosin tossa on joku tehoputki ilmeisesti, että liekö sillä vaikutusta suuttimien kokoon?
10.9.2013 22:38
Pidä vaan tuo 175 kesälläkin, joskus noita säätöjä kys. pyörään hain, mutta en paljoa eroja saanut, kunhan ei liian rikkaalle laittanut 180+. mutta tyhjäkäynti suutin kannattaa pistää 42 kesällä ja talvella käyttää tota 45.
10.9.2013 22:40
Ja en tiedä millä järjellä nuo hondan antamat specit on tehty. Jenkeissä ajetaan paljon korkemmassa ilman alassa, liekö vaikutusta ohjekirjaankin. Jos pääsuutinta nyt haluaa vaihdella niin optimi olisin varmaan jossakin 172 kesäksi ja 178 talveksi.
11.9.2013 10:56
No ton ohjekirjan mukaan talvella pitäis käyttää 170 pääsuutinta, et toi 175 on aivan liian iso jos tota ohjekirjaa tuijotetaa. Ite ajattelin että olisin koittanu jotain 168 tai 170 pääsuutinta siihen, mutta täytyy koittaa ajella tolla 175 suuttimella. En oo ehtiny ajaa sillä vielä kun koeajon ja kyllä se ihan hyvältä vaikutti. Ainoo et se ampuu jonkun verran liekkiä putkesta, vois luulla että se kävis vähän liian rikkaalla, mut en tiedä. Vähän joutuu opettelee näit juttui, kun tähän mennes ollu vaan 2-Tahtisia. Mulla saattaa olla kotonakin joku suutin, en vaan muista kokoa, taidan etsiä sen ensiksi ennen kun ainakaan ostan suuttimia. Tosta tyhjäkäyntisuuttimesta tiedä sit onko sillä niin merkitystä, ainakin sain sen nättiä tyhjäkäyntiä käymään hetken ruuvailun jälkeen.
11.9.2013 21:05
Mites te olette säätänyt tollasen kaasarin bensanpinnan korkeuden? Huomasin vaan että tota ei tarvinu kuin vähän kallistaa oikealle puolelle kun jo alko tulvinta letkusta tiputtamaan bensaa. Tänään kaivoin siitä kaasarin kokonaan auki, et suoritin ihan kunnollisen puhdistuksen. Siinä vaan koitin puhaltaa bensaletkuun ni koho nousi melkein niin ylös kun tilaa vaan riitti ennen kuin neulaventtiili sulkeutui. Mä nyt jonkun verran sääsin bensan pintaa alemmas, mut ei kyllä havaintoa että onko se vieläkään lähelläkään oikeaa.
Mites muilla käy kylmänä tyhjäkäyntiä. Toi tuppaa hetkeksi jäädä roikottaa tyhjäkäyntiä hirmu korkeelle, sit se lähtee laskemaan ja sammuu kokonaan. Jos sen säätää silleen että sä käy kylmänä tyhjäkäyntiä ni kuumana se huutaa kierroksilla, ihan kuumana sen saa suht nätisti käymään tyhjäkäyntiä. En ole tosin päässyt seos ruuvia oikein kunnolla säätämään kun se on vähän hankalassa paikkaa, voi olla että se seosruuvista korjaantuisi? Vai onko toi 45 suutin sit vaan liian iso? Tai bensan pinnan korkeus väärä?
Onko normaalia että ampuu aika herkästi liekkiä putkesta? Pari kertaa kun antaa kierroksia ni ampuu liekkiä. Taitaa vissiin ajaessakin välillä ampua vaihdetta vaihtaessa, muuten kyllä tuntuis ajossa toimivan aika hyvin. Vaikuttaako tähän bensanpinnan korkeus ja/tai pääsuutin.
Jopas tuli kysymyksiä
mut kiitollinen olisin jos vastauksia saisin, tämä kun ensinmäinen nelari crossi mulla
12.9.2013 4:15
Ainakin joissain FCR-kaasarilla varustetuissa pyörissä bensapinnan oikea taso on sellainen, että neulaventtiili sulkeutuu, kun kohojen valusauma on samassa tasossa kaararin alaosan kanssa (kun kohokammio on pois).
Tuo tyhjäkäyntiongelma kuulostaa pikemminkin siltä, että laihalla mennään. Mitä se tekee kun vedät ryypyn auki? Ehdottomasti kannattaa hankkia joko sellainen seosruuvi jota voi säätää sormin, tai sitten sopiva ruuvari.
Paikallaan säätämisen(muuten kuin tyhjäkäynti) voi jättää väliin.
12.9.2013 21:26
Joo tais nyt jäädä jonkun verran alle kaasarien tasosta, mut joudun sen kaasarin varmaan kaivamaan vielä pois joka tapauksessa. Tossa yks toinenkin sanoi että tyhjäkäyntipiirissä on tukos, siitä myös johtuu kauhee ammuskelu alhaisemmilla kierroksilla. Ajossa toimii niin pirun hyvin, kävin tänään koittamassa sitä vähän yhellä hiekkakuopalla, on pirun hyvä ajettava. No täytyy yrittää vielä tutkia sitä, putsata se kaasari uudestaan. Kun ajoin sillä ni välillä se niinkuin toimi paremmin ja välil taas huonommin. Tämä siis oli sellaienn tapaus, että tämä pyörä on melkein pari vuotta seissyt, osto hetkellä sitä ei saatu käymään ollenkaan. Kotiin kun toin, ni suuttimien puhdistuksen jälkeen sen sai käymään.
Mitäs tota kun siinä on kaasarissa kaasuakselin päässä tunnistin, tämä ilmeisesti vaikuttaa sytytykseen, mut siin tunnistimessa on pitkulainen ruuvin reikä, eli sitä perjaatteessa pystyy säätämään, onko tällä säädöllä jotain oleellista vaikutusta?
12.9.2013 22:28
Puolituinen89 kirjoitti:Joo tais nyt jäädä jonkun verran alle kaasarien tasosta, mut joudun sen kaasarin varmaan kaivamaan vielä pois joka tapauksessa. Tossa yks toinenkin sanoi että tyhjäkäyntipiirissä on tukos, siitä myös johtuu kauhee ammuskelu alhaisemmilla kierroksilla. Ajossa toimii niin pirun hyvin, kävin tänään koittamassa sitä vähän yhellä hiekkakuopalla, on pirun hyvä ajettava. No täytyy yrittää vielä tutkia sitä, putsata se kaasari uudestaan. Kun ajoin sillä ni välillä se niinkuin toimi paremmin ja välil taas huonommin. Tämä siis oli sellaienn tapaus, että tämä pyörä on melkein pari vuotta seissyt, osto hetkellä sitä ei saatu käymään ollenkaan. Kotiin kun toin, ni suuttimien puhdistuksen jälkeen sen sai käymään.
Mitäs tota kun siinä on kaasarissa kaasuakselin päässä tunnistin, tämä ilmeisesti vaikuttaa sytytykseen, mut siin tunnistimessa on pitkulainen ruuvin reikä, eli sitä perjaatteessa pystyy säätämään, onko tällä säädöllä jotain oleellista vaikutusta?
Elä ainakaan irrota sitä, isot pojat sano että senku otat irti ja meet säätelee niin on ihan mielenkiintonen homma säätää se takas... Monesti suuttimissa on pinttymää ja sellasta paskoo mikä ei lähe irti ja sitä on vaikee huomata. Uudet suuttimet vaan paikoilleen ei oo monen euron investointi, ja taitaa 18,90e maksaa 24mx.fi se seosruuvvi jota pystyy räplemään sormilla näppärästi.
16.9.2013 10:09
Oli mulla se tunnistin irti, mut laitoin sen suurinpiirtein siihen takaisin missä se olikin. Luulin siitä ammuskelusta, että vika on sytkä puolella. Kävin kaikki johdot läpi ja jakopäänki tarkistin, mut sit tosiaan kun kävin koittaa sitä ni huomasin että ajossa se toimii hemmetin hienosti. Tänään kaivan varmaan sen kaasarin taas auki ja vaihdan tulpanki siihen. Sais sen nyt ennen talven tuloa kuntoon, et pääsis vielä ajelee sillä. Olis ollu ihan motonetissäkin sormilla pyöritettävä seosruuvi, makso 10,50e, mutta ajattelin että tohon hintaan jo muutaman kerran säädän sitä ruuvarilla