Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
19.8.2012 22:42
Kyllähän ne venat kuitenkin joskus vain tulevat tiensä päähän.
Omassa Jammussa yksi imuvenoista kesti 155 h, jonka jälkeen katkesi yläpäästään ihan kiinnityskohdasta, eli alle sentin. Tästä ei saanut mitään ennakkovaroitusta, venoja ei tarvinnut ikinä edes säätää. Lautasessa oli tasan ohjekirjan mukainen 1,1mm kulumajälki kontaktista seetiin.
Omassa tapauksessani muita vaurioita ei onneksi tullut kun vena vain hipaisi mäntää. Venojen vaihdon (rosterisiin, seetit koneistettu) jälkeen peli on taas käynyt ja kukkunut jotain 60-70h.
20.8.2012 23:00
Rupesin tuossa purkamaan 99 250r cr:n takahaarukan pois väljyksien vuoksi... Ja syykin väljykseen selvisi
Osia puuttuu, joku tainu korjata ihan ite. Toiselta puolen puuttuu se holkki mikä toimii laakerin sisäkoolina ja toiselta puolen puuttuu ne kaksi rikkaa ja niiden välinen ohut laakerilevy. prkl mitä asentajia sitä löytyy
Kysymys kuuluukin mitä tulee tuossa takahaarukan laakerisarjassa minkä hinta pyörii noin 50e?Pitkät laakerit ja nuo laakerilevyt?Laakerilevyjen rikat? Tuleeko niitä pitkän laakerin sisäholkkeja? Tuleeko stefat? Myös iskarin yläpään hela on väljä, mistähän sen sais tilattua?
Selvennyksenä vielä, toiselta puolen uupuu osa 5, toiselta puolen 2x7 ja 26.
http://www.ronniesmailorder.com/fiche_s ... veh=124175
21.8.2012 11:38
Tuossa setissä taitas olla ne holkit? Kukahan tuota möis suomessa, kiirus ois.
21.8.2012 12:00
vanahanaama kirjoitti:Tuossa setissä taitas olla ne holkit? Kukahan tuota möis suomessa, kiirus ois.
All Ball:sin laakerisetti sisältää myös kaikki holkit ja sitä saa kaikista Allright:kin kamaa myyvistä
Mp-liikkeistä.
21.8.2012 17:39
Tilasin setin mc scatterilta...Pitäs olla kaikki myös siinä setissä. Iskarin yläpään laakerin joutu tilaa hondan orggis osana...Eiköhän se tule taas puolikas nippuun
25.8.2012 18:26
Onko porukka seurannu minkä verran suunnilleen kestää ketju/rattaat ajoa?
25h ajanu nyt setillä ja varsinkin takaratas alkaa olla aivan loppu.
25.8.2012 23:18
Alumiiniratas? Mitäköhän oisin ite ajanut, varmaan sellanen 30-40h/setti. (teräsrattaat, x-rengas-ketjut)
26.8.2012 9:41
OA243 kirjoitti:Alumiiniratas? Mitäköhän oisin ite ajanut, varmaan sellanen 30-40h/setti. (teräsrattaat, x-rengas-ketjut)
Alumiini. Renthalia kaikki. Tuntuu vaan että noita saa olla koko ajan laittamassa uusia.
26.8.2012 11:14
X-rengasketjuilla ajaa kyllä pitempään kuin 30-40h.
26.8.2012 11:34
Sanoisin, että mulla menee 60h teräsrattaat ja x-rengasketjut. Paljon riippuu siitä kuinka paljon ja millaista kuraa siellä välissä pyörii.
Öljyän ketjut vain silloin kun pesen pyörän, eli joko silloin kun se on tosi savessa tai sitten kun vaihdan öljyt. Aika surutta päästelen pesurilla ketjut puhtaaksi (en nyt sentään suoraan x-renkaisiin) ja varsinkin takarattaasta suhuttelen jämähtäneet kököt.
26.8.2012 12:49
Kait niillä menis, tosin enpä mäkään niitä varo pestessä tai harjaile puhtaaks yms. Vaihtanu kun on väljistyny, yleensä noin 40h kohalla.
Mutta tosiaan harrastajan ei varmaan kannata niitä alumiinirattaita ostella, teräsrattaat kestää huomattavasti paremmin.
28.8.2012 20:10
mitenkäs muuten kun ostin tollatteen vanhan vm. 2001 suzuki rm 250:n
niin onkohan kytkin säädetty väärin kun vaihde päällä sammutettuna ja kytkin pohjassa sen voi potkaista käyntiin?
eikö sen kuuluisi lyödä tyhjää vaan?
ja jos säädölle on tarvetta niin tarvitseeko kytkinkopan sisältä mitään ronkkia? vai ihan vaan vaijerista säädellään?
kurapyörät ovat minulle uusia joten olen vähän aloittelija siinä suhteessa
28.8.2012 21:41
öö2 kirjoitti:niin onkohan kytkin säädetty väärin kun vaihde päällä sammutettuna ja kytkin pohjassa sen voi potkaista käyntiin?
eikö sen kuuluisi lyödä tyhjää vaan?
Oikein toimii.