Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
3.1.2011 0:19
Tuli hankittua neljän hevosen hevosauto jossa myös nukkumapaikat ym. Kätevä peli kuljettaa moottoripyöriä, moottorikelkkoja ym. kisakalustoa. Tässähän kunnon pro vaikka asuisi ja kun ei asumiskuluja olisi niin vastaavasti kisakalusto olisi sitä laadukkaampaa.
5.1.2011 13:03
Omassa ducatossa on vielä väliovi taka ja keskiosan välillä. Pennut varsinkin tykkäävät siitä vessan ovesta.
5.1.2011 18:30
Toi väliovi on sellainen jota olen kanssa miettinyt. Jos uuden auton nyt rakentaisin, niin se tulisi todennäkäisesti 2+3 penkeillä. Olisi mukavammin tilaa kaikille penkeille, etupenkit saisi kapteenin tuoleina ja väliseinään saattaisi saada mahtumaan oven.
5.1.2011 19:46
Onko kokemuksia miten nissan vanette soveltuu kuljetusautoksi crossille?
5.1.2011 20:40
Mullekin iski toi vanette silmään kun pitäs ettiä pakettiauto, joka olis sit ainoa käyttöauto. Sopivan pieni olis tuo, mut pari pyörää ilmeisesti mahtuu kyytiin. Monet vaan tuntuu haukkuvan tuota laitetta.
Ehdotuksia/kokemuksia millanen kannattas hommata, eli tulee ainoaksi autoksi, joten mielellään melko pieni saisi olla. Budjetti on pieni, vain pari tonnia. Ei kiitos neuvoja "kolmella tonnilla sais jo paremman", vaan oikeesti 2000e tai alle maksava paku hakusessa. Tohon hintaan löytyy transitteja jotka koon puolesta just menis, ei yhtään isompaa mielellään. Onko ihan pommeja noi 90-luvun alun kamppeet?
5.1.2011 22:36
Meijä ransitti oli ihan huippu vehje, kunnes yks auto ajoi perään. Sitten tuli välitilallinen mb309 ,joka kans ollu tosi hieno peli.
Tuolla parilla tonnilla saa ihan kelpo pelejä, ku jaksaa ettii
5.1.2011 23:11
JL- kirjoitti:Ehdotuksia/kokemuksia millanen kannattas hommata, eli tulee ainoaksi autoksi, joten mielellään melko pieni saisi olla. Budjetti on pieni, vain pari tonnia. Ei kiitos neuvoja "kolmella tonnilla sais jo paremman", vaan oikeesti 2000e tai alle maksava paku hakusessa. Tohon hintaan löytyy transitteja jotka koon puolesta just menis, ei yhtään isompaa mielellään. Onko ihan pommeja noi 90-luvun alun kamppeet?
Mä kattelisin hiacen suuntaan. Niitä on liikenteessä todella paljon ja niihin saa varaosia hyvin.
6.1.2011 0:46
http://www.iltalehti.fi/autot/2010122912931601_au.shtml \o/ sietää laskeakkin kun nyhtävät dieselistäkin lompakon kuivaksi!
6.1.2011 10:16
xQ kirjoitti:http://www.iltalehti.fi/autot/2010122912931601_au.shtml \o/ sietää laskeakkin kun nyhtävät dieselistäkin lompakon kuivaksi!
Eipä paljoa aiheuta ilon kiljahduksia:
"Pakettiautojen käyttövoimaveroon eli entiseen dieselveroon ei tule muutoksia. Trafin mukaan pakettiautojen käyttövoimavero on jo matala verrattuna henkilöautoihin."Hienoa verrata henkilöautoihin dieselveroa, kun henkilöautoihin tuo dieselvero on posketon. Mikä vain on halvempi siihen verratessa.
6.1.2011 12:21
wolvie kirjoitti:Mä kattelisin hiacen suuntaan. Niitä on liikenteessä todella paljon ja niihin saa varaosia hyvin.
Tosiaankin jos oli se pari tonnia vaan rahaa, nii hiacien hinnat aika pilvissä.
6.1.2011 13:06
Jep hiacee koitan kattella, ovat vaan melkeinpä tosta budjetista ulkona. Kellään tietoa että mahtuuko siihen vanhanmallin kapeaan hiaceen 2 enskapärrää?
6.1.2011 13:43
NOi vanetet on kyllä aivan susia keskimoottorisia, nokkakepit katkeilee huhujen mukaan melko usein
Jooskus kävin kattomas ku ratapyörälle pakua etsin ja eihän se sinne ois suoraan sopinut, krossikin voi olla siinä ja siinä:)
Tuohon D-veron laskuun, maaliskuussahan se laskee pikkuisen (omalla kohdallani 8,3cent/vrk), tulee kilsoja sen verra vuodessa että jos taas tuo "luvattu" 10centin korotus dieselin hintaan tulee niin muutos aiheuttaa sellasen 250e vuodes lisämaksua:(
11.1.2011 9:09
Toisaalta Hiace minkä parilla tonnilla saat on kyllä sit jo niiiiiin raato etten kattelin yhtään siihen suuntaan. Ducato yms. taas en 1.9:nä ottais, myös PSA:n koneella liian kovilla kaappiautossa. Hyviä pikkupakuja ei tuohon hintaluokkaan vaan enää ole, Maxit on kalliimpia.
Mä rakensin tuon toisen Ducato Maxini viime vappuna. Väliseinän sijoitus keskelle liukuovea oli hyväks todettu ja siis toistettu ratkasu, tosin vein tällä kertaa m. 5cm taaemmaksi. Takapenkki on 4hlö 160cm leveä (auto siltä korkeudelta aika tarkkaan 180cm) ja penkin etureuna viistetty kulmastaan. Penkin runko/tavaralaatikko on vaan 35cm syvä, istuinosan 43cm. Meidän köriläskin mahtuu noilla kulkemaan hyvin/on tyytyväinen. Lisäks sivuilla on pankit ja keskellä pois nostettava pöytä. Väliseinässä on lukittava käyntiovi/läppä liukuoven reunassa. Väliseinässä on myös kaappi, jonka saa taitettua kokoon tai avattua vuoteeksi kahdelle käppänälle. Vielä kun tuohon saa markiisin, tulee oiva reissuauto.
Onko säädökset sitten viime vapun muuttuneet? Silloin 10/2006 oli raja mitä uudempiin ei noita saa enää tehdä, vain erikseen hyväksytetyt eli tehdastekoiset on enää mahdollisia.
Kapteeninpenkeissä on se huono puoli kun menee etupenkit kahteen ja taaksehan ei saa vöitä laittaa. Jotkut konttorit on hyväksyny niitä hyväksyttyjä penkkejä, joissa on vyöt itsessään, vaikkei pitäisi l. istuinosan kääntyminen pystyyn ei toteudu.
11.1.2011 14:43
SMK) kirjoitti:Onko säädökset sitten viime vapun muuttuneet? Silloin 10/2006 oli raja mitä uudempiin ei noita saa enää tehdä, vain erikseen hyväksytetyt eli tehdastekoiset on enää mahdollisia.
Kapteeninpenkeissä on se huono puoli kun menee etupenkit kahteen ja taaksehan ei saa vöitä laittaa. Jotkut konttorit on hyväksyny niitä hyväksyttyjä penkkejä, joissa on vyöt itsessään, vaikkei pitäisi l. istuinosan kääntyminen pystyyn ei toteudu.
Ymmärtääkseni takapenkkeihin vaikuttaa myös se onko ajoneuvo kuorma-auto vai matkailuauto. Matkailuautoissa ainakin 2007/01 alkaen on pitänyt olla hyväksytyt turvavöillä varustetut penkit.
Aken sivuilta löytyy aika selkeä listaus mitä varusteita matkailuautossa on oltava. Tosin tuolla ei kyllä sanota penkkien vaatimuksista mitään.
11.1.2011 15:59
willik kirjoitti:xQ kirjoitti:http://www.iltalehti.fi/autot/2010122912931601_au.shtml \o/ sietää laskeakkin kun nyhtävät dieselistäkin lompakon kuivaksi!
Eipä paljoa aiheuta ilon kiljahduksia:
"Pakettiautojen käyttövoimaveroon eli entiseen dieselveroon ei tule muutoksia. Trafin mukaan pakettiautojen käyttövoimavero on jo matala verrattuna henkilöautoihin."Hienoa verrata henkilöautoihin dieselveroa, kun henkilöautoihin tuo dieselvero on posketon. Mikä vain on halvempi siihen verratessa.
"Kuorma-autoissa pudotusta tulee 29-45 prosenttia akselien lukumäärästä ja vetolaitteesta riippuen."
en kyllä yhtää laita hanttii jos melkee puolet lähtee verosta pois!