Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
20.5.2005 20:26
Minunkin Janinani on temmeltänyt iloisesti ja pysynyt savuttomana Motulin 800:lla 2% seoksella.
20.5.2005 20:47
Pärrääjä kirjoitti:Pevatsu -92 kirjoitti:Sanokaas nyt viisaat että mikä olisi hyvä öljy 80cc kawaan (hinta-laatusuhteeltaan ei siis kallein mahdollinen) ja olisko sopivat prossat esim. 2.5%???? Ja lootaan ilmeisesti Castrol Mtx. Kuinka usein tulisi vaihtaa lootan öljyt (puhutaan tunneista). Kiitos.
4h
Minä kun oon kullut puheita, että n. 10h välein pitäisi vaihtaa..
20.5.2005 21:19
Joka kolmannen ajokerran jälkeen vaihtaa laatikon öljyt niin hyvä tulee.
20.5.2005 21:57
joka ajokerran jälkeen kun vaihtaa niin tulee vielä parempi
oo kylläpäs mä ajan tunnkasella seoksella 2.5%-3.5%
20.5.2005 23:16
3,5?!? Kuulostaa aika paksulta. Eikö muka savuta ja työnnä änkän päästää paskaa pihalle??
21.5.2005 0:34
3.5% seos on kyllä liian iso. Karstottuu vaan putki ja villat menee ihan öljyiseksi. Itse olen käyttänyt 2.3-2.5% seosta ja hyvin on toiminut. Öljynä on motul 600.
21.5.2005 16:17
No ei tietysti aina mut nyt talvella joku reilu 3% tuli laitettua.
Eikä ees savuttanu pahasti. Mut nyt ku keväällä vaihoin änkän villat niin olivat kyllä melkosen mustat
21.5.2005 17:23
Ite oon aina käyttänyt 2 - 3% seosta ja hyvin on pelannu.
21.5.2005 18:23
Kun on noinkin uusia pyöriä teillä, niin eihän yli kahen prosentin seoksilla kannata edes ajella, turhaan karstottuu paikat... Pyörät pelaa paremmin eikä öljyäkään kulu ihan niin paljon. Näin ainakin kun ajaa kunnon öljyillä.
21.5.2005 18:53
Tommi_ kirjoitti:3.5% seos on kyllä liian iso
Vitut... Siis jos sitä öljyä on vaikka 1% bensan seassa niin ja mummoilette menemään niin se karstottuu ihan yhtälailla, kun joku 4% seoksella ajava. Kun ajaa kunnolla menemään niin se ei karstotu yhtään sen ihmeämmin. Ja konetta auotaan sen verran usein, että palotila ja pakokanavat yms. puhistuu sen verran vaikka karstoittuiskin niin se kyllä huuattamalla palaa helvettiin ja kauden lopussa taas puhistetaan. Joten varmasti voitelu pelaa, kun käyttää vähän isompaa seosta ja voi turvallisesti ajella menemään ilman leikkautumis riskiä.
Kuten aikasemmin sanoin niin mikroautolla ajettiin noin 8% seoksella ja ei sekään karstottunu? Sanokaa nyt sitten miksi?
Ennemin annatte öljyä ja koitatte säätää kaasuttimen kunnolla niin ei sotke putken päätäkään.
Minkä takia käytätte sitä mtx:ää? enemmin jotain mineraali mp moottoriöljyä. On muistaakseni halvempaa ja saa 4litran pöntöissä suoraan.
Kylläpä tuli taas avauduttua...
21.5.2005 21:09
Just noin. mullakin ollu aina 30 litran pöntössä litra öljyä eli 3.3 %.
Ei oo missään karstaa eikä savuta yhtään. Ja juuri sen takia että leikkautumisriski on pienempi. Ja öljyinä on ollu Valvolinen Racing ja Motul Snowpower ja 800.
4.6.2005 11:17
jos ajatte crossia niin pistäkää 2,7 prossan seokset
4.6.2005 11:19
Tolla nickillä ei kannattais alkaa muita neuvomaan. Saat vastaukseksi pelkästään vittuilua ja naurua. Perustele edes väite jollain tavalla.
4.6.2005 18:41
lalman(pv:t rula kirjoitti:jos ajatte crossia niin pistäkää 2,7 prossan seokset
Elä jaksa...
4.6.2005 23:34
just... no nopeasti jtn
Kun te sitä öljyä pistätte ni mietitäänpä kuinka tehokas kone on alla. Itse en matala kieroksiseen 50cc koneeseen mitään 3,5 % käy tunkemaan varmasti karstaantuu ja nopeasti, savutuksesta puhumattakaan. Mutta mä en vittu tajuu miks te sitä öljyy tungette niin vitusti toi 3,5 % kuulostaa liialta mun mielestä mut se on huom mun mielipide. Huvikseen tos kyselin muutamalta kisaajalta ni vastaukseks 1,5 - 2,5 % öljyn käyttö. 125cc luokkaa kaverit ajavat...
willik jos jaksat pyttyy aina vähän välii aukoo ni mikäs siin mut monelle riittää et pytty auki mänän vaihon yhteyksis ja talviteloille siirryttäessä