Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

25.1.2005 20:28

Mä ajasin sen niin, että kun pihassa polkasen kylmän pyörän käyntiin, niin avaisin kaasun heti kokonaan. Sit vaan landelle niin täysiä kuin vehje kulkee. Kyllä se kestää. Sehän kestää hei ihan mitä vaan! Onhan se kisapyörä joka keulii ja sutii.

25.1.2005 20:29

Pistä siihen pitkät välitykset, ni kyllä sillä sitte voi suht hyvin ajella tasakaasulla.. Se vaan et ku noita pitkiä matkoja ajelet, ni aja sillee, ettei se ota piikkiä.. Mulla ainaki kesti, ku ajelin Espoon ja Helsingin väliä.. Mut siis jos annat sen koneen huutaa pitkän aikaa tasakaasulla, ni siitä se ei tykkää..

25.1.2005 20:34

No voi herranjumala, vaikka sitä pyörää ei tasakaasuajoon ole tehty, ei se tarkota etteikö se sitä kestäis. Vähän kun käyttää järkeä (ei vinguta) niin hyvin kestää tasakaasua, tukkoseks voi lähinnä mennä, eli välillä se kunnon kiihdyttäminen on ihan suositeltavaa.

Eikä niitä pidempiä välejä tarvitse kuin siihen, että pyörä kulkee ilman vinguttamista parempaa matkavauhtia, ja kelpaa ajaa varmaan isommillakin teillä (nopeusrajotus 80 ->).

Jos mielipiteen haluatte, niin unohtakaa ne matka- ja -katuajot, ja suunnatkaa suoraan sinne metsään tai radalle, kaikin puolin parempaa ja hauskempaa.

25.1.2005 22:08

Niin mitä öljyjä siihen kytkimaan nyt sit uskalsikaan lykkiä?

25.1.2005 22:16

Jarruneste on sopivan löysää. Jos sinne kauheen jämerää tököttiä pistää, niin sit siitä tulee jäykkä.

25.1.2005 22:33

automaattivaihteisen laatikon öljy on yht kätevää

25.1.2005 22:36

wert kirjoitti:Jarruneste on sopivan löysää. Jos sinne kauheen jämerää tököttiä pistää, niin sit siitä tulee jäykkä.


Mut eikös se ollu niin, että jarruneste kovettaa sieltä sen tiivisteen?

ja sit vielä. Pitäiskö takaswingin ne kaikki laakerit ja ne holkit ja ne olla ihan just eikä melkeest jämptejä? Että onko niissä pientä välystä aina?

25.1.2005 22:41

Pistä iskariöljyä nii stefatki tykkää

25.1.2005 22:49

Ssssshhhhhh, olkaas nyt hiljaa niistä öljyistä. Jos ei osaa lukea siitä säiliön kannesta tekstiä, niin sit sinne saa laittaa ihan mitä vaan ;)

25.1.2005 22:52

Juu mopo ei ole nyt kotona (se on yhessä tallissa) ja ajattelin vaan kysyä sitä nyt tästä ihan yhtäkkiä. No pitäis kylä ensin vähän kattoa, mut tuli just mieleen niin kysyin.

25.1.2005 23:26

Pärrääjä kirjoitti:
the Speed kirjoitti:Joo ihme hommaa tällänen, että jossain kisakäyttöön suunnitelluissa vehkeessä olisi tuoreöljyvoitelu. En kyllä itse nää mitään järjellistä syytä ostaa tollasta vehjettä valkokilpisenä. Mettään ja crossiradoille noi on tarkotettu.


Miksi joku ostaa ducati 998r kadulle?


Ensinnäkin miksi verrata 2-tahtista 125cc enduroa ja nelitahtista 1000cc katupyörää keskenään? Noihan ovat aivan eri planeetalta.

Ajattele nyt vaikka jotain potentiaalista Ducatin 998r ostajaa. Hän haluaa pyörän, jossa on käytetty parhaita osia (Öhlins, Brembo yms.) ja joka olisi lisäksi nautinnollinen ajettava radan lisäksi myös kadulla.

Ducati 998R mallihan on vain lisäherkuilla ja pienellä lisäpuhdilla varustettu 998. Ei siis mitään, joka tekisi siitä huonon ajaa kadulla.

25.1.2005 23:30

Ihan sama mulle ostaako joku kisapyöran kadulle. Sen pitäs olla ihan sama muillekkin. Tottakai on hyvä varoittaa huolloista yms. mutta en tajua miten se liikuttaa jotain ihmistä kuka asuu suomen toisella puolen. Eipä siinä mun rahoja mene kun joku keWlaa kisaenskalla niin että se leipoo.

25.1.2005 23:44

the Speed kirjoitti:
Pärrääjä kirjoitti:
the Speed kirjoitti:Joo ihme hommaa tällänen, että jossain kisakäyttöön suunnitelluissa vehkeessä olisi tuoreöljyvoitelu. En kyllä itse nää mitään järjellistä syytä ostaa tollasta vehjettä valkokilpisenä. Mettään ja crossiradoille noi on tarkotettu.


Miksi joku ostaa ducati 998r kadulle?


Ensinnäkin miksi verrata 2-tahtista 125cc enduroa ja nelitahtista 1000cc katupyörää keskenään? Noihan ovat aivan eri planeetalta.

Ajattele nyt vaikka jotain potentiaalista Ducatin 998r ostajaa. Hän haluaa pyörän, jossa on käytetty parhaita osia (Öhlins, Brembo yms.) ja joka olisi lisäksi nautinnollinen ajettava radan lisäksi myös kadulla.

Ducati 998R mallihan on vain lisäherkuilla ja pienellä lisäpuhdilla varustettu 998. Ei siis mitään, joka tekisi siitä huonon ajaa kadulla.


Miksikö? No ehkäpä siksi että molemmat ovat kisapyöriä. Molemmat ovat tarkoitettu radalle. EXC:tä ei ole suunniteltu kadulla vingutukseen eikä taas tuota ducatia suomen nopeusrajoituksille.

Mistä tiedät sitäpaitsi ducatin olevan nautinnollinen ajaa kadulla. Sen mitä minä olen tuosta(noista pyöristä kuullut niin kadulla aja ei todellakaan ole herkkua.

998r on muuten valmistettu vain 1000kpl ja sekin siksi että super biken säännöt vaativat sen verran valmistettuja pyöriä.

Mutta aivan sama minulle, ei pilata tätä topiccia tällä typerällä tappelulla, jokainen tekee pyörällään mitä tahtoo. Mitä se teitä liikuttaa? Ketään tuskin kiinnostaa "mun mielest ainaski ktm on ihas turha rekisteröidä q se on vaan mettään tarkotettu" viestit.

26.1.2005 14:52

en nyt tiedä tuota, kyl ktm on mettään tarkotetu mut ei oo turhaa rekisteröidä, jos haluaa piikin jossa on vääntöö ja tehoa ja voihan sillä metässäkin jaaa vaikka se ois rekisterissä. Ajattelin itekkin ostaa ktm 125 exc 05

26.1.2005 16:14

Ozk4ri:

itsehän parhaiten tiedät millast sil suurinpiirtei on ajat, vähän enemmän tehoo ko nykyses hondassasi ja melkein samalaiset ajo-ominaisuudet...korkeempi tietty...