Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
30.10.2015 9:45
Joo toi musta välikappale eli kannatin täytyy vaihtaa sopivaan eli jarrulevyn halkaisijaan täsmäävään.
Linkin kannatin on tarkoitettu 270mm yilkoko levylle eikä siis sovi 260mm orkkis levyn kanssa.
Minkäkokoinen levy sulla enskavanteissa on?
Jos on orkkis 260mm niin hae alkuperäinen kannatin vaikka romarista tai tilaa se Husky dealerilta.
Varaosanro lienee: 8000A7145 ja hintaa marmori tiskillä vajaa satku.
Esim tuommoinen:
http://www.ebay.co.uk/itm/2009-Husqvarn ... 0993797607
30.10.2015 10:48
Ainiin se tarvi tuollaisen osan, kuin tuo harmaa...
30.10.2015 13:34
Joo siis noissa orkki vanteissa on alkuperänen jarrulevy, ainakin luulen, mut voin mitata sen viel varmuudeks. Voisin kyllä koittaa löytää halvemalla koska toi satku ei hirveesti houkuttelis..Ja toi sun linkkaama ei varmaan käy koska se on otettu cr pyöräst..?
http://www.ebay.com/itm/2009-Husqvarna-CR-CR125-New-OEM-Take-Off-Front-Brake-Caliper-Bracket-8000A7145-/300993797607Siinä olis kans toi cr, vähän päälle 60e
30.10.2015 14:47
Tuon varaosanroisen pitäis sopia myös kaikkiin TE, TC, CR ja WR malleihin joissa keulana on Marzocchi 50mm. Ainakin vanhoissa pikkunelareissa (TE250) ja piikin WR:ssä oli 45mm keula ja niihin toi ei sovi. Ja taitaa tuota olla myös viimeisissä KYB48mm keulaisissa.
Noita luulis säkällä löytyvän jopa kotimaisilta romareilta.
Eli tuosta kuvasta osa 38:
http://www.husqyparts.com/en/model/2009 ... /oem/24820
30.10.2015 15:44
http://www.nettivaraosa.com/moottoripyo ... et/2129939Eli tää pyörän jarrusatula kävis, saisin 10e + postit, eli ei olisi pahan hintanen
30.10.2015 15:51
No ei kun tuossa on just se 45mm liukuputkilla oleva Marzun keula.
Jarrusatula on muuten sama mutta se kannake on eri varaosanumerolla.
30.10.2015 18:56
Mistä vuosimallista alkaen on noita 50mm keulaa suurin piirtein? Helpottaaa ehkä hieman hakemist?
30.10.2015 19:56
Pikkunelariin tuli -08 alkaen ja olisko ollut -06 kun tuli isoihin nelareihin.2T malleihin tuli muistaakseni myös -08.
17.11.2015 0:55
Ihan mielenkiintoa kyselen, että mikän ton puolipuristimen idea on/miten se toimii?
Edit: sain vihdoin noi enska vanteet kiinni mutta etujarrun kanssa on sellainen ongelma että kun rengas ilmassa nii ei taho pyöriä, taitaa jarru painaa kiinni levyy. Smotoilla ei ollut tota ongelmaa joten mistäköhän johtuu? Ja jarru ei ole nytten ole ollut kiinni pyörässä kahteen viikkoo
17.11.2015 16:17
Tuosta puolipuristimesta, näin lyhyesti eli juuri ennen kuin mäntä on yläkuolokohdassa, niin se pikkuisen keventää sitä, että se käynnistyy helpommin, eli kun olen vaikka polkaisemassa käyntiin, niin saat kevennettyä sitä sen verran, että mäntä menee yli yläkuolokohdan, niin sen jälkeen männällä on koko matka kerätä vauhtia, että käynnistyy, jotenkin näin...Mutta jos kiinnostaa, niin suosittelen vielä googlea, koska mitä nopeasti katsoin, niin siitäkin on vähän erimielipiteitä, vaikka ajatus on sama
Jos olet varma, siitä että jarrulevy ei osu/paina paloihin, niin jos esim jarrunesteitä ei ikinä vaihdettu, niin herkistä niitä mäntiä, eli satula irti, kevyellä puristuksella painaa kahvaa, niin että ne männät ei tule ulos kokonaan, sitten pihdeillä puristaa takasin ne, sitä tekee muutaman kerran ja sitten kokeilee, tuossa on hyvä olla toinen mukana vahtimassa niitä mäntiä..
Jos teksti epäselvä asia sisältöinen, niin googlea suosittelen mukaan
17.11.2015 18:24
Siis voihan olla että jarrulevy painaa jarruun mut joka tapauksessa se levy on kuitenki suora ja pyörii huonosti.
Putsasin ton jarrun crc kun hankas(joo tiiän ei sais mut kokeilin vaan) nii sit se alko pyörii hetke paremmmin kunnes taas alko hankaa.
Nesteitä mä en ole ainakaan vaihtanut ikinä tiedä sitten edellisestä omistajista
Kävin äsken taas vähä räplää, nii kuin tiukas noitten mäntien kuuluu olla kun äsken kahel peukalol ei meinannut edes painautua sisää päin
17.11.2015 21:27
Eli mä nyt oletan, eli nesteet vaihtoon tuossa kohtaan. Kun jos on 2010 vuoden pyörä ja tosi usein nesteet vaihtamatta(hyvä vaihtaa 2 vuoden välein), myös kokeile niin että painat palat sisään, sitten painat kahvaa ja pyörität, niin kyllä sen pitäisi rullaa about aika vapaasti, että se irtoaa levystä...Letkussa ei näy mitään jälkiä, onko nesteet kirkkaat??
Että kun se säiliön korkki on auki, niin pitäisi ihan kevyesti pystyä painella, miksi ei pihdeillä myös kun korkki on kiinni, mutta on jäykkä
18.11.2015 0:20
Joo voin käydä huomenna ostaa tota jarrunestettä ja vaihtaa, oliko se tota DOT 4 mikä kävi näihin pyöriin..?
Siis jos sulla on ihan auki ne jarrupalat ja pistän sitten sen kiinni pyörään sen satulan ja pyörität, ei hankaa yhtää ja pyörii normaalisti tosi nopeesti ja pitkää. mut se jarru vipu kans menee lähes pohjaan sillo, mutta pari kertaa kun sä painat jarru kahvaa niin se muuttuu sellaseksi että ei pyöri oikeastaa yhtää , kierokksen max 2 jos antaa kunnolla vauhtii ja sitten siitä jarrukahvan liikkest tulee sellanen aika pieni. Letku on ok ja nesteistä en tiiä kun en kattonut niitä
EDIT: ja kun jarruja ilmaa, niin kuuluuko niiden mäntien olla ihan sisällä vai ihan ulkona?
18.11.2015 10:33
Ok, joo DOT 4, mä latoin Castrol DOT 4, kun oli alennuksessa allright.
Siis voihan olla että niissä ei ole mitään vikaa, kun kyllä ne "laahaa" aina, tietysti jos siellä on liian vähän nestettä, uudet jarrupalat, niin se neste säiliö on liian täysi jne..
Mutta voisin kuvitella että on ok, vaihtaa nesteen ja kattoo että siellä on ok määrä nestettä eikä jää ilmaa, niin siitä tulee hyvä.
Sen näkee kun menee ajaa, jos lahaa kunnolla, kun levyn väri muuttuu ja kyllä sen huomaa, tietysti siellä voi olla jotain likaa jossain välissä..
Yksi on vielä että on se vanne keskellä, ettei ole toisessa reunassa, eli onko oikeat ne holkit siellä napojen välissä????
18.11.2015 16:35
Nyt vaihdoin noin nesteet sinne ja ennekun vaihdoin putsasin tollasella jarru spraylle jarrut ja lopuks otin männät melekin ulos ja pistin niihin sellasta jarru salvaa. ei auttanut ongelmaan että laahaa vieläkin.
Kävin sitte ajamassa lenkin ihan hyvän mittasen ehkä käyttänyt etujarrua ollenkaa eikä se kuumentunut oikeestan yhtää joten ei se sittenv armana nii paljoo hankaa, vaikka se ei nyt pyöri mitenkää hyvin.
ainoo ongelma on ehkä vähä kun on hidas vauhti nii se vaikuttaa ohjattavuutee hieman kun se etujarru hidastaa kokoajan