Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

2.1.2010 10:09

xQ kirjoitti:
PäRi kirjoitti:Nyt kun puhutaan tästä putken oikomisesta, niin mitä vinkkejä ois 2-t paisarin lommon oikomiseen?

tehä semmoset laipat jolla saa putken päät tukkoon ja toiseen päähän nippa mistä saapi kompuralla painetta vaikka jonku 8baria sit lommon kohalle lämpöjä nii pitäs suoristuu
kyllä aika kovat paineet on jos 8 baria on,sitten vielä kun lämmittää nii paine nousee ihan helvetin äkkiä.Sarjassa kuinka ammutaan tulpat...1,5-3bar riittää

2.1.2010 13:59

riippuen tietysti lommon koosta, itse kokeilin tuota 4barin paineella ja ei käynnyt mitään, lisäsin pari baria niin johan oikeni

2.1.2010 15:45

Teollisuudessa kun laitteita koeponnistetaan, on ilmalla ponnistaminen pääsääntöisesti kielletty sen riskien takia. Yleensä tehdään vesitäyttö ja paine nostetaan sitten ilmalla tai typellä. Niinkuin lerppa sanoi, 8 baria ilmaa putkeen ja tulppa irti, niin kyllä osumasta henki lähtee, kun sopivaan kohtaan napsahtaa.

2.1.2010 19:52

onko muuten kukaan tietoinen että vieläkö jossain on myynnissä noita valmiita tulppia tohon paisarin oikaisuun?

2.1.2010 20:40

http://www.kisakone.com/pakoputken-oikaisusetti-p-1030.html

2.1.2010 22:08

Jos oikoo paineella niin vaikka tollanen päähän:

http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... kauppa.htm

Alle laadukkaat suojalasit, vaikka Infieldid. Ruumiille hitsaus haalarit.

Sit se lämmitettävä kohta pois päin itsestä.Täytyyhän se nähkä mutta järki käteen...

2.1.2010 23:36

Mitenkäs toi kisakoneen setti niinkus toimii?
Oon yhden ainoan kerran ihan kosaanilla oikonu lommon itse ja toiste en siihen rupee - bellyn lommot usein aika toissijasia, alkukäyrään ei oikein tehot riitä ja hirvee duuni + vaatii paljon painetta. Mä laitoin itse asiassa turvalangan siitä tulpasta kiinnitysjousen korvakkeeseen ja tuli tarpeeseen - vasta toisella kertaa piti. Sittemmin oon tehny oikomiset ihan halppis ydintäytelanka MIG:llä M5 kiinni pieni liukuvasara valmiiks kiinnitettynä ja pieni nykäysy riittää jo aika pitkälle oikenemiseen. Se paisari kun lämpsenee mukavasti siitö ympäriltä hitsatessa, mutta saman tien kun valokaari sammuu, tarvii kyllä saada nykästyä. Ja mitään sileetä lopputulosta ei kannata odottaa, toimivuuden suhteen voi kyllä voittaa 9/10 ellei enempikin.

3.1.2010 12:36

josko kirjoitti:http://www.kisakone.com/pakoputken-oikaisusetti-p-1030.html
on kyllä aika sekaisen näköinen setti..ei taida sitten muilla olla valmista systeemiä myynnissä kun koitin tossa vähän etsiäkkin.No jatketaan vanhoilla..

6.7.2010 18:00

miten menee kiihdytys kisa jos on esim;

250 4t ja 125 2t.
-samat vaikka 30 kaasarit
-samat välit
-saman verran vääntöö mutta tehoo on tuplasti piikkisessä 2t:ssä.

???

(paljonko esim hussessa tai dt piikkisessä on vääntöö(tt)?)

6.7.2010 19:46

Tocardo kirjoitti:miten menee kiihdytys kisa jos on esim;

250 4t ja 125 2t.
-samat vaikka 30 kaasarit
-samat välit
-saman verran vääntöö mutta tehoo on tuplasti piikkisessä 2t:ssä.

???

(paljonko esim hussessa tai dt piikkisessä on vääntöö(tt)?)


Jos sulla on tuplasti tehoa enemmän toisessa pyörässä niin mietihä vähä miten käy... Ja ihan väärässä mestassa taidat olla muutenki.

6.7.2010 20:49

Juspaa kirjoitti:
Tocardo kirjoitti:miten menee kiihdytys kisa jos on esim;

250 4t ja 125 2t.
-samat vaikka 30 kaasarit
-samat välit
-saman verran vääntöö mutta tehoo on tuplasti piikkisessä 2t:ssä.

???

(paljonko esim hussessa tai dt piikkisessä on vääntöö(tt)?)


Jos sulla on tuplasti tehoa enemmän toisessa pyörässä niin mietihä vähä miten käy... Ja ihan väärässä mestassa taidat olla muutenki.



Huipputehoissa 250 4t ei vie varmaan kun korkeintaan 5 hv. Sillä on kuitenkin helpompi kiihdyttää, koska teho tulee paljon tasaisemmin.

6.7.2010 23:10

Itse olen huomannut, että se on ajo-ominaisuus ja moottorin sopivuus kuskille, mikä sen tahtisuuden määrää. Itse taidan olla jo sen verta vanha harrastelija, ettei noita tahteja saa tuplattua. Vaikka 4T-pyöriä on tullut kokeiltua, silti 2T vie mukanaan... siinä ei 4T papatuskaan pärjää 2T "repivyydelle...

7.7.2010 8:55

CR250 kirjoitti:Itse olen huomannut, että se on ajo-ominaisuus ja moottorin sopivuus kuskille, mikä sen tahtisuuden määrää. Itse taidan olla jo sen verta vanha harrastelija, ettei noita tahteja saa tuplattua. Vaikka 4T-pyöriä on tullut kokeiltua, silti 2T vie mukanaan... siinä ei 4T papatuskaan pärjää 2T "repivyydelle...

minäki oon kokeillu piikkiä ja on myönnettä, kyllä se oli kevyempi viiä,mutta ite tykkään kyllä enemmän tuosta pikkunelarista eikä se nyt niin kankee oo ja ehkä seki ku on isomies ni tykkää ku on vähä vääntöjä.eikä se nelari papata ku on naru tiukalla ;)

21.7.2010 23:26

Kuva

Tuossa kuvassa näkyy hyvin kuinka paljon enemmän 2-tahtisessa on tehoa ja varsinkin vääntöä alhaalta asti verrattuna nelariin, eikä puokin ero 450 nelariinkaan näytä olevan hirveän suuri tehoalueen tai huipputehonkaan osalta. Elikkä vääntökin näyttää menevän kaksitahtiselle ylivoimaisesti verrattuna nelariin vaikka toisin yleensä väitetään/luullaan. On turhaa vedota sääntöihin, koska nythän verrataan vain moottoritekniikoita ja ominaisuuksia.

21.7.2010 23:36

jace_- kirjoitti:
Tuossa kuvassa näkyy hyvin kuinka paljon enemmän 2-tahtisessa on tehoa ja varsinkin vääntöä alhaalta asti verrattuna nelariin, eikä puokin ero 450 nelariinkaan näytä olevan hirveän suuri tehoalueen tai huipputehonkaan osalta. Elikkä vääntökin näyttää menevän kaksitahtiselle ylivoimaisesti verrattuna nelariin vaikka toisin yleensä väitetään/luullaan.


Eikös tuossa vertailussa olisi pitänyt verrata 125cc 2T vs 250cc 4T ja 250cc 2T vs 450cc 4T?