Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
30.9.2012 16:09
Santei kirjoitti:Pattes798 kirjoitti:Ootko tarkistanu, että pakoaukon säätimet on kasattu oikein? Kaverin laitteessa oli kanssa vähän ponit hukassa kun oli kasattu väärin. Pura se ihan ekana vaikka ja kato räjäytyskuvien kanssa se oikein kasaan!
Ei oo tullut kyllä katsottua! Pitääpä seuraavaksi avata siis se. Jotain hyvää paikkaa ohjeille/räjäytyskuville?
Sitten tuosta kaasarista vieläkin kysyysin et
mistä lovesta neulaa kannattaa ruveta säätämään? Ja seosruuvista jos jotaki vinkkejä joku osaa antaa.
Lootaöljyksi varmaan soveltuu 10w40 ? Vai oonko ihan vääräsä uskossa.
Vivustosta käsillä vääntäen pakoaukonsäädin näyttäisi toimivan ainakin. Joten taitaa olla turha tuota purkaa enempää, kun kerta näyttää toimivan? Vai onko siinä vielä jotakin huomioitavaa.
Jos tuo säädin toimii kerta, niin
mitäköhän seuraavaksi? Ongelma siis edelleen pieni tehon puute. Eri foorumilla joku puhui jostain
virtakäämin viasta tms. Kokemuksia tästä?
Edelleen apua tuohon kaasariinkin kaipaisin, että saisi sen säätöihin.
30.9.2012 21:36
Sais varmaan olla lootassa jotain 10w70 kamaa.
4.10.2012 12:03
Mitähän helvettiä, männänvaihdon jälkeen tuntuu entistä laiskemmalta
Eli ei oikein kierrä kunnolla, alhaalta vääntää ihan mallikkaasti. Ei pitäs olla p-aukonsäätimestä kiinni, mut mistähän sit?
4.10.2012 19:13
Hepex kirjoitti:Mitähän helvettiä, männänvaihdon jälkeen tuntuu entistä laiskemmalta
Eli ei oikein kierrä kunnolla, alhaalta vääntää ihan mallikkaasti. Ei pitäs olla p-aukonsäätimestä kiinni, mut mistähän sit?
Varmasti oikean kokoinen mäntä nyt paikoillaan?
4.10.2012 19:15
Hepex kirjoitti:Mitähän helvettiä, männänvaihdon jälkeen tuntuu entistä laiskemmalta
Eli ei oikein kierrä kunnolla, alhaalta vääntää ihan mallikkaasti. Ei pitäs olla p-aukonsäätimestä kiinni, mut mistähän sit?
onhan pakoputki ja vaimennin ok?
4.10.2012 23:02
En ois yhtään yllättyny jos ois mäntä väärin päin =DD
4.10.2012 23:13
Tjaa-a. Kylläpä on vaikea saada säätöihin tuo pyörä!
Tällä hetkellä 160 pääsuutin ja 45 tyhjäkäyntisuutin, mutta käy silti liian rikkaalla? Savuuttaa perkeleesti ja kastelee tulpan..
Neulan lovea en nyt tähän hätään muista, mutta sitä olisi tarkoitus ruveta seuraavaksi säätelemään.
Minkäkokoisia suuttimia te ootta käyttänyt? Aikaisemmin tossa oli 175 pääsuutin, jolloin ei tietenkään myöskään toiminut. Sinänsä jännä, että kuitenkin pienemmällä pääsuuttimella tukehtuu paljon selvemmin!
5.10.2012 14:29
Ylempään tosiaan apua kaipaisin.
Lisäksi tuli mieleen, että mistä tuohon saa uuden käynnistyspolkimen? Nykyinen on sen verran kulahtanut, että kääntyy liikaa joten kun polkaisee niin ei meinaa enään palauttaa, koska osuu runkoon.
En edes alkuperäistä löytänyt hetken googleteltuani mistään! Ja alkuperäinen luultavasti maksaa hemmetisti, joten löytyykö tarvikkeena tms.?
7.10.2012 13:44
160 pääsuuttimella, neula laihimmillaan ja ilmaruuvi täysin auki alkoi vähän jo sinnepäin toimimaan! Joten pistin 150,152,155,158 suuttimet tilaukseen.
Luulisi noilla jo saavan säätöihin..
7.10.2012 21:31
santei,
Itellä 250 -08 178ps ja neula keskellä. Vaikka kuullostaa suutin isolta niin tuntui vähän puuttuvan ylhäältä silti. Doma-putki ja v-force läpät.
Läpistä kannattaa kattoa että siellä saattaa olla sellainen ilman "ohjuri" holkki homma. todella vaikea selittää mutta valkoinen muovi osa mikä läppä rungon sisällä sen pois ottamalla saa moottorin luonnetta muutettua. en ole varma oliko ainoastaa v-force vai myös vakiossa.
Myös kannatta tarkistaa että sytytys ennakko on vakio.
ja muutenkin hyvä lähtökohta säätämiselle on aina vakio säädöt ja siitä muuttamaan.
7.10.2012 23:35
[^lollero^] kirjoitti:santei,
Itellä 250 -08 178ps ja neula keskellä. Vaikka kuullostaa suutin isolta niin tuntui vähän puuttuvan ylhäältä silti. Doma-putki ja v-force läpät.
Läpistä kannattaa kattoa että siellä saattaa olla sellainen ilman "ohjuri" holkki homma. todella vaikea selittää mutta valkoinen muovi osa mikä läppä rungon sisällä sen pois ottamalla saa moottorin luonnetta muutettua. en ole varma oliko ainoastaa v-force vai myös vakiossa.
Myös kannatta tarkistaa että sytytys ennakko on vakio.
ja muutenkin hyvä lähtökohta säätämiselle on aina vakio säädöt ja siitä muuttamaan.
Huhhuh, onpa iso verrattuna siihen mitä ite joutuu laittaan.. Kuulostaa aika pieneltä kyllä 155 pääsuutin minkä ajattelin laittaa.
En yhtäkkiä muista oliko läppärungossa tuollaista, mutta kuitenkin ongelma on lähinnä se, että
ei ota kierroksia läheskään loppuun asti ja savuuttaa niin pirusti! Eli en usko, että tuo vaikuttaisi asiaan niin paljoa.
Sytyn säätö on kyllä niin utopiaa itelle, että joutuu jo sitten korjaamolle viemään..
Itsellä tosiaan -03 malli.
8.10.2012 0:55
Mitä öljyä ja millasseet seokset? Ja jos ei kierrä loppuun asti niin vaikuttaa liian pieneltä suutimelta tai liialta sytytys ennakolta. Eli sytytyksen säätöhän on yllättävän yksin kertaista.
1. Avaat sytyspuolen kopan.
2. löysäät aluslautasen (muistaakseni 3) pulttia ja käännät sitä varovasti todella vähän vasta päivään, siis todella vähän asteen tai kaksi.
3.kiristät ja kokeile
8.10.2012 1:44
[^lollero^] kirjoitti:Mitä öljyä ja millasseet seokset? Ja jos ei kierrä loppuun asti niin vaikuttaa liian pieneltä suutimelta tai liialta sytytys ennakolta. Eli sytytyksen säätöhän on yllättävän yksin kertaista.
1. Avaat sytyspuolen kopan.
2. löysäät aluslautasen (muistaakseni 3) pulttia ja käännät sitä varovasti todella vähän vasta päivään, siis todella vähän asteen tai kaksi.
3.kiristät ja kokeile
Castrolin jossain kultaisessa purkissa olevaa. Olisko tts race tai jotain sinnepäin. N. 2,5 prosenttisen seos.
Kun pyörän ostin niin kiinni oli 175 pääsuutin ja neula toiseksi ylimmässä lovessa mutta ei toiminut silloinkaan..
Voisihan sitä tuota sytystäkin kokeilla.. Voiko sytytysennakko säätyä itsekseen? Kun se mikä tässä on ihmeellistä, niin pyörä on 100 prosenttisen varmasti toiminut vuosi sitten jolloin kaverini serkku on sen omistanut, mutta nyt kun välissä on ollut yksi omistaja joka ajoi pyörällä 20-30 tuntia niin ei toimikkaan enään!
Mutta eikö kaiken järjen mukaan pyörä käy rikkaalla jos:
1. Savuttaa
2. Tulppa kastuu (vähän)
3. Ei ota kierroksia, hukkuu/tukehtuu. Ainakin äänen perusteella
4. Ilmaruuvi täysin auki ja neula laihimmalla (suutin 160) otti kuitenkin kierroksia jo vähän
5. Toisaalta taas kun miettii, niin kyllä se ehkä vähän paremmin toimi sillä 175 suuttimella, mutta ei kyllä kiertänyt silloinkaan. Ja savuutti. Joten sen takia oon siinä uskos et kävis rikkaalla.. Muttamutta. En sitten tiedä!
8.10.2012 16:54
Miten tämän rm80 1991 vuosimallin keulan oikein saa purettua? Jumalauta se iso pohjakuusiokolo (12mm) oli tiukassa, juuri ja juuri saatiin pyörimään, mutta nytten se vaan pyörii tyhjää todella helposti, kiristettyä kyllä saa..
8.10.2012 18:46
On se mäntä oikein päin ja oikean kokonen. Pitää kokeilla noilla talvisuuttimilla kun nyt on kelit olleet n. +5c, eiköhän se siitä. Pitäs kohta myyä vehkeet pois