18.9.2010 12:57
PJK kirjoitti:En jaksa etsiä, niin kysytään vaikka täällä. Eli pyörä Yamaha Yz450F '08. Ajettu n. 40h. Tarkoitus olisi vaihtaa mäntä ja nokkaketju(ilmeisesti joillain on ollut probleemaa alkuperäisen ketjun kanssa?) kannattaako vaihtaa myös kiristin samalla? Mitä merkkiä olette käyttäneet, Prox vai Wiseco?
Millä tuntimäärillä olette kiertokankea ja kampiakselia vaihtaneet? Onko pyörässä muuta, mitä kannattaisi noilla tunneilla tehdä/vaihtaa?
18.9.2010 13:26
OA243 kirjoitti:Et sanonut mikä se tulpan lämpöarvo oli, mutta kokeile sitä lämpimämpää. V-Powerin kanssa en oo omassa pyörässä huomannut mitään eroa.
18.9.2010 18:07
LLexxzz kirjoitti:OA243 kirjoitti:Et sanonut mikä se tulpan lämpöarvo oli, mutta kokeile sitä lämpimämpää. V-Powerin kanssa en oo omassa pyörässä huomannut mitään eroa.
Kymppi tää on se eka tais olla 9
18.9.2010 18:16
mikulov kirjoitti:LLexxzz kirjoitti:OA243 kirjoitti:Et sanonut mikä se tulpan lämpöarvo oli, mutta kokeile sitä lämpimämpää. V-Powerin kanssa en oo omassa pyörässä huomannut mitään eroa.
Kymppi tää on se eka tais olla 9
kymppi(ngk) on kylmempi kuin ysi. , 125 cr hondassa ainakaan ei pelannut, kasin tulpalla ajelin ilman ongelmia( 3% seos).
18.9.2010 21:30
Anssi_L kirjoitti:PJK kirjoitti:En jaksa etsiä, niin kysytään vaikka täällä. Eli pyörä Yamaha Yz450F '08. Ajettu n. 40h. Tarkoitus olisi vaihtaa mäntä ja nokkaketju(ilmeisesti joillain on ollut probleemaa alkuperäisen ketjun kanssa?) kannattaako vaihtaa myös kiristin samalla? Mitä merkkiä olette käyttäneet, Prox vai Wiseco?
Millä tuntimäärillä olette kiertokankea ja kampiakselia vaihtaneet? Onko pyörässä muuta, mitä kannattaisi noilla tunneilla tehdä/vaihtaa?
Yamahan nokkaketjun kiristin ei ole ollut mikään erikoisen vikaherkkä. Kun se on irti, voit vähän testata painamalla sitä kiinni kämmenellä ja samalla heiluttelemalla eri suuntiin. Jos naksahtaa kerrankin kiinnipäin, on se ainakin vaihtokunnossa.
40h on 450:lle aika vähän jos et syötä A-luokan vauhtia tai aja jotain muuta lajia kuin krossia. Itse vaihdoin männän uuteen alkuperäiseen jotain 86h. jälkeen ja nokkaketjua olen vaihtanut just tossa 40h. paikkeilla.
Nyt pyörällä ajettu jotain 125h. ja alakertaan kosken vasta jos tulee merkkejä siitä että joku osa alkaa olemaan toleranssien ulkopuolella tai sitten ehkä 200h. kohdalla jos pidän pyörää niin kauan.
18.9.2010 22:30
jamperi kirjoitti:mukavastihan tommonen piikkinen jami WHM:n kannella potkii
19.9.2010 14:00
25.9.2010 12:17
25.9.2010 17:01
motocrossman125 kirjoitti:Olis vähän kysyttävää että miten tuo -06 malli eroaa uudemmista tai vanhemmista?
25.9.2010 17:38
Anssi_L kirjoitti:motocrossman125 kirjoitti:Olis vähän kysyttävää että miten tuo -06 malli eroaa uudemmista tai vanhemmista?
Uudemmista siten että siinä on eri tarrat. Vanhemmista monellakin tavalla, riippuen kuin pitkälle taaksepäin katsotaan. 2005 tais tulla alurunko ja uudet iskarit. Uusi kone ehkä pari vuotta aiemmin?
25.9.2010 20:31
pmc kirjoitti:Anssi_L kirjoitti:motocrossman125 kirjoitti:Olis vähän kysyttävää että miten tuo -06 malli eroaa uudemmista tai vanhemmista?
Uudemmista siten että siinä on eri tarrat. Vanhemmista monellakin tavalla, riippuen kuin pitkälle taaksepäin katsotaan. 2005 tais tulla alurunko ja uudet iskarit. Uusi kone ehkä pari vuotta aiemmin?
2005 Alurunko ja uusi moottori
2006 SSS keula, eli paljon vanhempia parempi
2007-> Uudet tarrat
26.9.2010 16:40
26.9.2010 17:33
läppis kirjoitti:osaako kukaan heittää uudelle, 125cc yz:tan, CDI-boxille hinta arviota?
26.9.2010 17:53
ilexxx kirjoitti:läppis kirjoitti:osaako kukaan heittää uudelle, 125cc yz:tan, CDI-boxille hinta arviota?
300 € ? tjsp
26.9.2010 21:58
läppis kirjoitti:ilexxx kirjoitti:läppis kirjoitti:osaako kukaan heittää uudelle, 125cc yz:tan, CDI-boxille hinta arviota?
300 € ? tjsp
Mistä mihin vuosimalliin 2005 vuoden yz.taan sopii samat CDI-boxit? YV.tä saa laittaa jos nurkista löytyy ylimääräinen