Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
30.12.2011 23:44
pmc kirjoitti:suzukiana kirjoitti:Oon noilla sivuilla jo käynyt, mutta en ymmärrä mikä ihme tuo vin numero homma on ku minun rm:n rungossa on aivan erilainen numerosarja. Ei mitään tuollaisia kuin noilla sivuilla on...? :S
VIN muotoinen runkonumero on pakollinen vain amerikan mantereella myydyille ajoneuvoille....
No niimpä tietenki. Eli eipä noistakaan sivuista oikeen oo apua. Ei kai se varmaan netissä selviä 100% varmuudella mitenkään crossin ikä...
3.1.2012 21:33
Mikä 2002 250 rämässä vikana?
Kylmänä laatikko toimii hyvin mutta kun on lämmennyt normaaliksi (tätä ei ilmene joka kerta) niin oli vaihde mikä tahansa niin se jumittuu. Pienempää pykälää saa yleensä päälle, mutta isompaa ei saa jalkavoimin, kunnolla käsin rykäisemällä vaihdepolkimesta menee..
Toivoosin pikaista vastausta!
6.1.2012 16:03
janaboy kirjoitti:Mikä 2002 250 rämässä vikana?
Kylmänä laatikko toimii hyvin mutta kun on lämmennyt normaaliksi (tätä ei ilmene joka kerta) niin oli vaihde mikä tahansa niin se jumittuu. Pienempää pykälää saa yleensä päälle, mutta isompaa ei saa jalkavoimin, kunnolla käsin rykäisemällä vaihdepolkimesta menee..
Toivoosin pikaista vastausta!
Onko sulla asialliset öljyt lootassa?
6.1.2012 17:27
janaboy kirjoitti:Mikä 2002 250 rämässä vikana?
Kylmänä laatikko toimii hyvin mutta kun on lämmennyt normaaliksi (tätä ei ilmene joka kerta) niin oli vaihde mikä tahansa niin se jumittuu. Pienempää pykälää saa yleensä päälle, mutta isompaa ei saa jalkavoimin, kunnolla käsin rykäisemällä vaihdepolkimesta menee..
Toivoosin pikaista vastausta!
eihän sulla ota poljin kiinni mihinkään?
6.1.2012 18:59
mantsapoika kirjoitti:janaboy kirjoitti:Mikä 2002 250 rämässä vikana?
Kylmänä laatikko toimii hyvin mutta kun on lämmennyt normaaliksi (tätä ei ilmene joka kerta) niin oli vaihde mikä tahansa niin se jumittuu. Pienempää pykälää saa yleensä päälle, mutta isompaa ei saa jalkavoimin, kunnolla käsin rykäisemällä vaihdepolkimesta menee..
Toivoosin pikaista vastausta!
eihän sulla ota poljin kiinni mihinkään?
Mieti nyt vähän mitä vastaat. jos toimii kylmänä hyvin ja kun lämpenee niin ei niin miten sen polkimen tielle siinä siiten joku siirtyy kun kone lämpenee.
6.1.2012 21:51
Ei tosiaan liity lämpenemiseen mitenkään mutta joskus itsellä oli poljin löysällä nii otti aina joskus kiinni eturattaan suojaan.Monesti viat vaan on aika yksinkertaisia...mutta ei se kyllä jumittumista aiheuta kun nyt kehotuksesta luin tarkemmin
7.1.2012 2:29
Ittellä oli PV:ssä joskus samantapainen ongelma, tosin sekin oli aina eikä vain kuumana. Silloin oli kampiakselin "levyn" pultti irronnu.
8.1.2012 13:09
mistä löytyis enduromallinen pohjapanssari 125 rm:ään (2008)? oon googlettanut eikä suomesta meinaa löytyä. ulkomailta kyllä. crd ainakin tekee sellaista (
http://www.crd-international.co.uk/cont ... k/d88.html), mutta kuka tuo maahan? jos jollakin on ylimääräisenä niin voin ostaa käytettynäkin.
8.1.2012 18:19
Itellä 2007 125 rämästä pohjapanssari ylimääräsenä.
http://skenduro.kuvat.fi/kuvat/RM+125+p ... G_0792.jpgLaita yksityisviestiä jos kiinnostaa, myös jotain muutakin osaa voisi olla vielä myynnissä.
15.1.2012 19:56
ärrämmässä taka-akseli jumissa. onko siellä joku sokka välissä mitä en huomannut? siis mutteri on irti ja kumivasaralla hakattu täysillä akselin päähän eikä liiku mihinkään. sitten metrisellä kakkosnelosella eikä vieläkään liiku. puusälöt vaan lentelee pitkin tallia. hommaanko raskaamman lyömäaseen vai onko siellä tosiaan joku lukitus mikä pitää vetäistä välistä pois? kotarimies ei ymmärrä eikä ole tottunut vastoinkäymisiin...
15.1.2012 21:05
funktio kirjoitti:ärrämmässä taka-akseli jumissa. onko siellä joku sokka välissä mitä en huomannut? siis mutteri on irti ja kumivasaralla hakattu täysillä akselin päähän eikä liiku mihinkään. sitten metrisellä kakkosnelosella eikä vieläkään liiku. puusälöt vaan lentelee pitkin tallia. hommaanko raskaamman lyömäaseen vai onko siellä tosiaan joku lukitus mikä pitää vetäistä välistä pois? kotarimies ei ymmärrä eikä ole tottunut vastoinkäymisiin...
Ei nykyaikaisissa akseleissa mitään sokkaa ole, vanhoissa vehkeissäkin sokka oli vain mutterin varmistimena .
Itse taistelin eilen samallalailla jumittuneen swingin akselin kanssa. Hakkasin, lämmitin ja uitin CRC:tä. Neljän tunnin uurastuksen jälkeen akseli ei ollut liikkunut yhtään. Sitten muistin, että joskus on tullut hankittua vetovasara. Kierretanko onton akselin läpi ja vetovasaralla naputtelemaan. Akseli tuli lopulta vähän kerrallaan ulos. Akseli oli jumittunut, kun vesi, kura ja painepesuri oli tehnyt selvää rasvasta.
17.1.2012 10:47
kahden kilon leka metrisellä varrella hoiti homman kotiin.
muistakaapa rasvailla akseleitanne varsinkin jos tulee pitempi ajotauko.
18.1.2012 7:43
painepesuri tekee ihmeitä noille akseleille kun sitä käyttää väärin.
18.1.2012 17:59
funktio kirjoitti:kahden kilon leka metrisellä varrella hoiti homman kotiin.
muistakaapa rasvailla akseleitanne varsinkin jos tulee pitempi ajotauko.
pelottavan kuuloista...vasara isontuu ja lasku kasvaa
18.1.2012 18:11
niinvarmaanjoo1 kirjoitti:painepesuri tekee ihmeitä noille akseleille kun sitä käyttää väärin.
Totta. Monet takahaarukan linkuston laakeroinnit on myös pilattu painepesurilla. = Painepesuri tunkee moskat laakereihin sisään ja ajaminen hoitaakin sitten loput väljäksi hiomisesta.