Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
12.3.2013 12:24
Gnarly ainakin tappaa over-revin, mutta vetää alhaalta kuin traktori. fatty on tasaisen hyvä jokapaikassa. Katsoisin myös Pro circuitin valikoimaa..
Itellä on eri pyörä (sx250) mutta fatty + powercore 2 yhdistelmä oli jopa turhan hätänen, mutkasta kun avas niin tarjos hyttiä pystyyn liian innokkaasti, ranteet väsy nopeasti. Ajan nyt fatty + vakio vaimennin, teho sopivan pehmeä - jaksaa ajaa pitempään. Ero on yllättävän iso.
12.3.2013 12:34
Veljen Hondassa on Doma vakioänkkäri combo. Kone vetää tasaisesti kuin sähkömoottori, mutta yläkierroksilla meno loppuu aika nopeasti.
17.3.2013 22:34
Minkäslainen homma on vaihtaa ohjauslaakerit? (emäputken sisällä olevat laakerit, ovatko edes ohjauslaakerit?) Nimittäin keulassa pientä klappia, ois mukava saaha timmi keula.
Keulan stefat ja öljyt vaihdan heti kunhan pytyn ja männän laitan kiinni, voiko korjaantua jo sillä? Stefat siis paskana nyt.
17.3.2013 23:07
heleppo on. alempi voi olla vaa saatanan tiukassa t-palassa kiinni.
Mitenkäs toi takaiskari, on menny melekoseksi pomppukepiksi, eli jää töyssyn jälkeenki pomppii joksiki aikaa
Mitä toimenpiteitä sille pitäs tehä?
17.3.2013 23:12
Ite ainaki tässä pari kk sitte käytin takaiskarin huollossa, vaihtovat öljyt ja pientä säätöä teki siihen, nyt on hyvä
18.3.2013 10:56
jukke96 kirjoitti:Minkäslainen homma on vaihtaa ohjauslaakerit? (emäputken sisällä olevat laakerit, ovatko edes ohjauslaakerit?) Nimittäin keulassa pientä klappia, ois mukava saaha timmi keula.
Keulan stefat ja öljyt vaihdan heti kunhan pytyn ja männän laitan kiinni, voiko korjaantua jo sillä? Stefat siis paskana nyt.
kiristä nyt ensin se mutteri sieltä yläkolmion alta(päältä myös, keulaputkien pultit löysättynä!). ,jos korjaantui, hyvä.., mikäli tökkii kääntäessä niin laakerit uusiksi, jos se rungossa kiinni oleva ulkokehä on kulunut niin vaihto on ainoa lääke.,..voi sulla olla teleskooppien puslatkin vaihtoa vailla.
18.3.2013 11:03
^^jaani^^ kirjoitti:Mitenkäs toi takaiskari, on menny melekoseksi pomppukepiksi, eli jää töyssyn jälkeenki pomppii joksiki aikaa
Mitä toimenpiteitä sille pitäs tehä?
olet varmaan jo napsutellut paluuvaimennuksen täysille?? ,jos iskarin varsi(ja lähiseutu) on öljyinen niin pikapikaa huoltoon, ajaminen aiheuttaa vaan kalliimpaa vikaa, olen nähnyt esim. iskarin missä oli hiekkaa(!) sisällä ja se oli tottakai entinen..
18.3.2013 16:45
no en kyllä vielä oo sitä säätäny, mutta iskarin varressa on kyllä vissii öljyä vuotanu ko näyttää märältä
Paljo suunnillee maksaa?
18.3.2013 17:03
Suunnilleen sata euroa riippuen toki siitä, mitä sinne täytyy vaihtaa.
18.3.2013 18:11
Okei, ja hokasin tossa nyt, että sanoit paluuvaimennuksen, eli onko se se säätö joka on kaasusäiliön kyljessä?
Miten sitä säädetään? kuvalliset ohjeet tai video olis kova sana
18.3.2013 20:36
Paluuvaimennus on iskarin alapäässä, ja sieltä pitäisi löytyä ruuvarille sopiva kanta
Eli yleensä ton näkönen.
E: no perkule...
Viimeksi muokannut SimplemÄÄn päivämäärä 18.3.2013 22:34, muokattu yhteensä 1 kerran
18.3.2013 20:56
juurikin toisin päin.
18.3.2013 20:57
Hard= kova vaimennus,hidaampi palautus
Soft=pehmeä vaimennus, nopeampi palautus
19.3.2013 18:40
Mikähän on tuo yks pultti tossa pytyn kannen vieressä, pakoaukonsäätimen kopan ''yläpuolella''? Pystyykö siitä säätämään myös jotain pakoaukonsäätimen juttuja, vai lähteekö koko sydeemi irti jos sen aukaisee?
21.3.2013 11:11
Palijo tuossa 250cc on voimmaa?