Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
6.2.2013 8:27
Kyllä ktm-osat ovat hintavia. Kun kävin hakemassa edellisen pyöräni (exc -07) niin edellinen omistaja sanoi, että kytkinlevy on vaihdettu ja tilalle pistetty hondan levy. Se sano et ne on täysin samaa tavaraa tuos tapaukses, mutta ktm:n nimellä oleva kytkinlevy maksaa melkein 2 kertaa enemmän.
6.2.2013 13:27
Nonni, sitähän minäkin... Eli joku näistä: yamaha yz, kawa kx, suzuki rm, honda cr, husse cr olisi hyvä valinta? Kaikki 2000-luvun alkupuolelta. Ehdotukset ja perustelut olisivat tervetulleita
6.2.2013 16:36
joku oli vaihtanut kotariin yhden hondan kytkinlevyn ni jätkä on vakuuttunut siitä että kotariin on kalleimmat varaosat, kö? no ei ole halpaa japseihinkaan alkuperäisosat. eli nyt kun tiedät senkin niin sulle jää enää husqvarna valittavaksi. kait sun pitää semmonen ostaa.
oikeesti jos olet ostamassa yli kymmenen vuotta vanhaa pyörää niin on ihan sama minkä merkkisen ostat. remonttia on tiedossa. semmosen asian olen kyllä huomannut että vanhempiin hondiin löytyy käytettyjä osia ihan kiitettävästi purkaamoiden hyllyistä. tai oikeastaan kaikkiin japsehin. kotari oli vuosituhannen vaihteessa vielä marginaali merkki isojen rinnalla.
6.2.2013 17:04
Olet kyllä aivan oikeassa, mutta tuohan oli vain esimerkki. Varmasti löytyy paljon kalliimpia osia japseihin, kuin kotariin, mutta yleensä se hintavin on ktm.
Ja älkää ihmiset haukkuko japseja, ei niissä yleisesti mitään vikoja ole (paitsi käytetyt) ja muutenkin ihan hyviä pyöriä ajaa, niinkuin ktm. Kuskihan sen 99% ratkaisee
6.2.2013 17:59
No entäs mites noiden pyörien alustat eroaa toisistaan, onko jossakin parempi, kuin toisessa, vai onko kaikki "yhtä hyviä"?
6.2.2013 19:22
Juupeli6 kirjoitti:Olet kyllä aivan oikeassa, mutta tuohan oli vain esimerkki. Varmasti löytyy paljon kalliimpia osia japseihin, kuin kotariin, mutta yleensä se hintavin on ktm.
Ja älkää ihmiset haukkuko japseja, ei niissä yleisesti mitään vikoja ole (paitsi käytetyt) ja muutenkin ihan hyviä pyöriä ajaa, niinkuin ktm. Kuskihan sen 99% ratkaisee
Kaks kotarin piikkiä oon omistanu ja osista senverran, että yleisesti kulutusosat on halpoja, mutta jos jotain "harvinaisempaa" menee paskaks, että täytyy uusia niin sitte on kalliita. Jammuun kokemuksen mukaan osat ollu aina kalliita. Tulee heti mieleen viimekesä, kun kaverilta napsahti katupiikistä kaasuvaijeri ni makso 75e uus..
Kaikki merkkipyörät harrastekäytössä on hyviä. Se on sitte se oma maku mikä siihen harrastellessa vaikuttaa. Ite valitsin kotarin, koska edellinen piikki toimi hienosti aina ja kotarin kone on piikissäkin "vääntävä", jos vertaa esim Yamaha piikkiin.
6.2.2013 19:51
Niitä osia kannattaa vähän kattella muualtakin kuin Yamaha Centerin marmoritiskiltä niin ei tarvis ihan 75€ maksaa kaasuvaijerista... Kolmet tarvike vaijerit olis ainakin ostanu tohon hintaan.
6.2.2013 22:59
Juupeli6 kirjoitti:Olet kyllä aivan oikeassa, mutta tuohan oli vain esimerkki. Varmasti löytyy paljon kalliimpia osia japseihin, kuin kotariin, mutta yleensä se hintavin on ktm.
tässä lista pyöristä joita mulla on ollut ja kolme näistä on tällä hetkellä .
HONDA 500 CR -91
GASGAS 250 EC -99
KTM 450 EXC -06
YAMAHA 250 YZ -05
KTM 250 SXF -06
KTM 125 SX -04
KTM 125 SX -07
KTM 250 EXC -08
KTM 125 EXC -09
KTM 380 SX -01
YAMAHA 250 YZ -03
HONDA 250 CRF -08
KTM 280 EXC-F -07
KTM 450 EXC-R -08
SUZUKI 125 RM -08
HUSQVARNA 250 WR -11
KTM 250 SX -09
KTM 125 EXC -13
voin sanoa ettei KTM:n varaosat ole sen kalliimpia kuin muutkaan. ehkä tunnen oikean kauppiaan kun osat saa "halvalla".
Juupeli6 kirjoitti:Ja älkää ihmiset haukkuko japseja, ei niissä yleisesti mitään vikoja ole (paitsi käytetyt) ja muutenkin ihan hyviä pyöriä ajaa, niinkuin ktm. Kuskihan sen 99% ratkaisee
ei täällä kukaan japseja hauku. yritin vain sanoa että japseihin saa käytettyjä varaosia siksi enemmän kuin eurooppalaisiin, koska niitä oli vuosituhannen vaihteessa PALJON enemmän kuin eurooppalaisia.
6.2.2013 23:05
Jay_|P kirjoitti:Niitä osia kannattaa vähän kattella muualtakin kuin Yamaha Centerin marmoritiskiltä niin ei tarvis ihan 75€ maksaa kaasuvaijerista... Kolmet tarvike vaijerit olis ainakin ostanu tohon hintaan.
Aivan aivan. Sepäs siinä olikin kun ei ollut missään muualla
Ulkomailta ois varmaan saanu, mutta oli kiire, niin jostain piti hakea. Kaikki pääkaupunkiseudun varaosaliikkeet soitettiin läpi ja myydään eioota.
6.2.2013 23:33
No olipas se nyt sit hyvä esimerkki. Yamaha Centeriä täytyy kyl sen verran puolustella että sitä osaa saa nopeesti ja kyllä yleensä ihan normihintaan, kaasuvaijeri muistaakseni tuli melkoisen nopeasti kun oli kiire treenaan, hintaa tais olla reilu 30e.
6.2.2013 23:44
Juupeli6 kirjoitti:Ja älkää ihmiset haukkuko japseja, ei niissä yleisesti mitään vikoja ole (paitsi käytetyt) ja muutenkin ihan hyviä pyöriä ajaa, niinkuin ktm. Kuskihan sen 99% ratkaisee
funktio kirjoitti:ei täällä kukaan japseja hauku. yritin vain sanoa että japseihin saa käytettyjä varaosia siksi enemmän kuin eurooppalaisiin, koska niitä oli vuosituhannen vaihteessa PALJON enemmän kuin eurooppalaisia.
En sanonutkaan, että täällä haukuttaisi, mutta tiedän paljon ihmisiä, jotka haukkuvat ja voivat lukea tätäkin foorumia.
7.2.2013 0:02
Kyllä saa olla taas aika tihee suodatin kun lukee tän foorumin juttuja. Niinkuin jo sanottiin että ei ole väliä merkillä, remppaa tulee ja hinta riippuu siitä mikä menee rikki. Seuraavaks aletaan varmaan arveleen että mikä yleensä menee rikki?
7.2.2013 0:12
Juupeli6 kirjoitti:En sanonutkaan, että täällä haukuttaisi, mutta tiedän paljon ihmisiä, jotka haukkuvat ja voivat lukea tätäkin foorumia.
no joo. sanon heille, että sun pyörä on paras pyörä sulle ja mun pyörä on paras pyörä mulle.
joka lajia aloittelee niin, jos mahdollista, koita niin monta eri merkkiä ja (2/4)tahtia ja eri kuutiotilavuuksisia mopoja kuin mahdollista. muodosta mielipiteesi vasta sitten. elä tee sitä nyt lukemalla meidän mielipiteitä.
ja sen jälkeen vaihdat sitten pyörää mielesi mukaan löytämättä sitä täydellistä... näin on käynyt veteraani-ikäiselle "tosi"-harrastajalle.
7.2.2013 9:20
Funktio, joko oot saanu Hussen kesytettyä?
7.2.2013 21:04
enskapena kirjoitti:Funktio, joko oot saanu Hussen kesytettyä?
sain. vaihdoin sen piikkiseen kotariin...
turhan korkea pyörä mulle se husse. oon vain 170cm joten jalat ei yltäny maahan kuin toinen kerrallaan. hitaat alamäkiosuudet tuotti liikaa ongelmia. katsotaan palataanko merkin pariin uuden omistajan myötä. siis jos pyörä vähän matalenisi ja ehkä kevenisi. ei se liian raskas ollut, mutta kuitenkin.
tehot suoraviivaistui pienemmällä tk-suuttimella. alateho kasvoi suhteessa keskialueeseen. edelleen olen sitä mieltä että wr:stä sais hiton hyvän jääratapyörän.