15.11.2011 19:27
20.11.2011 20:11
21.11.2011 2:53
pmc kirjoitti:suzukiana kirjoitti:suzukiana kirjoitti:suzukiana kirjoitti:suzukiana kirjoitti:Minkä kokonen on vm.95 125 rämän vakiosuutin?
Tällä hetkellä paikallaan 370 ja tuntuu että ois liian iso mutta toisaalta semmonen muistikuva että alkuperänen ois yli 400
Eikö muka kenelläkään oo mitään hajua? Kai jollakin on ollut tuollainen rm. jos vois es jotain suuntaa antaa että minkäkokosella suuttimella on ajeltu.
Ensinnäkin 1993 oli viimeinen vuosi, kun RM125:ssä oli Mikunin kaasari. Eli pyöräsi vuosimalli on <1993, koska ei kukaan hullu olisi Keihiniä Mikuniin vaihtanut?. Vakio pääsuutin taisi olla 1993 mallissa 350 tai 360. Kaasarin säätöihin vaikuttaa niin monia asia, että valitettavasti niitä ei voi netissä säätää. Uutena = Kunnossa oleva vakiomoottori, niin talveksi rikkaampi neula, vakio tyhjäkäyntisuutin ja 380 pääsuutin oli aikanaan omassa pyörässä.
Vastaavasti omassa kisapyörässä oli noilla vuosilla kesälläkin 410-430 pääsuutin, joten pienetkin muutokset moottorissa vaikuttaa paljon säätöihin.
21.11.2011 8:56
suzukiana kirjoitti:Kylläpä siellä vaan möllöttää mikunin kaasari. Empä oo tuota tiennykkää että siellä pitäs keihini olla. Joku urpo näköjään vaihtanu tai sitte kusettanu ku ostin sen 1995 vuosimallina. Noh jos on kusettanu nii se jätkä on kohta kusessa. Onko noissa 1990-1995 vuosimalleissa mitään selvää eroa joista vois saada hajua mikä vm on oikeasti kyseessä?
22.11.2011 0:22
pmc kirjoitti:suzukiana kirjoitti:Kylläpä siellä vaan möllöttää mikunin kaasari. Empä oo tuota tiennykkää että siellä pitäs keihini olla. Joku urpo näköjään vaihtanu tai sitte kusettanu ku ostin sen 1995 vuosimallina. Noh jos on kusettanu nii se jätkä on kohta kusessa. Onko noissa 1990-1995 vuosimalleissa mitään selvää eroa joista vois saada hajua mikä vm on oikeasti kyseessä?
RM125 vuosimallit menevät suurinpiirtein näin:
1989-1991 -> "Sama" ulkonäkö, mutta 1989 perinteinen keula, 1990 Kyb upside-down ja 1991 Showa upside-down keula. Sama perusmoottori, mutta joka vuosi pientä kehitystä. 1989 vielä rautaputki sylinterissä ja kytkinkopassa ei ollut irroitettavaa luukkua
1992 -> Uusi moottori ja uusi runko. Ulkonäkö lähellä vanhaa, vain uusi tankki
1993-> Vanha tekniikka, mutta kaikki uudet muovit (Jäähdyttimen muovit tulevat kokonaan tankin yli)
1994-> Keihin kaasari
22.12.2011 14:30
25.12.2011 17:58
26.12.2011 18:49
JMH kirjoitti:Normaali ääni joka lähtee kytkimestä. Mutta jos se alkaa olemaan jo rohinaa voi olla syytä epäillä jotain.
26.12.2011 19:36
27.12.2011 10:42
29.12.2011 13:45
29.12.2011 17:51
29.12.2011 21:10
30.12.2011 5:41
paapeli kirjoitti:Suzukiana, olisiko tuolta apuja? http://www.suzukicycles.org/_misc/identification.shtml tai
http://www.motoverse.com/tools/vin/suzuki.asp
"Pennut" tuppaavat myydessä aina vähentää ikää pari vuotta.
30.12.2011 7:52
suzukiana kirjoitti:paapeli kirjoitti:Suzukiana, olisiko tuolta apuja? http://www.suzukicycles.org/_misc/identification.shtml tai
http://www.motoverse.com/tools/vin/suzuki.asp
"Pennut" tuppaavat myydessä aina vähentää ikää pari vuotta.
Oon noilla sivuilla jo käynyt, mutta en ymmärrä mikä ihme tuo vin numero homma on ku minun rm:n rungossa on aivan erilainen numerosarja. Ei mitään tuollaisia kuin noilla sivuilla on...? :S