Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Re: Huolto & korjaus

15.11.2012 10:38

Mitäs laadukkaita ketjuja+rattaita suositella Kotarin 300?
Viimeksi muokannut CRhonkkeli päivämäärä 15.11.2012 12:24, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Huolto & korjaus

15.11.2012 12:24

... prkl
Viimeksi muokannut CRhonkkeli päivämäärä 15.11.2012 12:25, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Huolto & korjaus

15.11.2012 12:25

tuplat...

Re: Huolto & korjaus

15.11.2012 13:38

Täällähän on poistonappi nykyään... Ite laittaisin x rengasketjut ja teräsrattaat. Ketjut nyt on aikalailla mielipidekysymys, merkeissä en oo eroja huomannut.

Re: Huolto & korjaus

15.11.2012 18:40

Montaa mieltä, itse taas alumiiniratasta mieluiten. Tarpeetonta lisätä painoa swingin päähän teräksisellä rattaalla. Itse ainakin tykkäsin kun vaihdoin kevyemmän renthalin alurattaan taakse entisen "toihan kestää kulutusta"-teräsrattaan jälkeen, joka paino enemmän kuin katolisen kirkon synnit yhteensä.

Re: Huolto & korjaus

15.11.2012 19:26

Joo näin harrastelijanäkökulmasta valitsisin teräsrattaan. Ei enskaharrastaja huomaa mitään eroa rattaiden välillä, mutta voin sanoa että se alumiininen on hyvin äkkiä loppu kun mudassa kylpee.

Re: Huolto & korjaus

15.11.2012 20:27

Mä en oo eroo B:n crossivauhdissa huomannut niin ajellut niillä teräsrattailla aina. Supersprox vai mikä onkaan, Stormin hybridiratas vois olla paras, ei oo muistaakseni kalliskaan. Kuvittelis kyllä että se rattaan painon hitausmomentti siinä lähellä napaa on renkaan ja vannekehän momenttiin verrattuna aika mitätön jos nyt ihan fysiikan kantilta kattoo, nopeestihan tuon laskiskin.
Viimeksi muokannut OA243 päivämäärä 15.11.2012 23:30, muokattu yhteensä 2 kertaa

Re: Huolto & korjaus

15.11.2012 21:57

juu kieltämättä aika naurettavaa kikkailla rattaiden painon kanssa :lol: teräsratasta ja o-rengasketjua. Ketjuilla voi ajaa about 50h ja ei paljoa välitä vaikka rattaita vaihtelee välillä. x-rengas ketjut omasta mielestä ihan kusetus/hifistely touhua.

Re: Huolto & korjaus

16.11.2012 1:12

Ei se vissiin kannon kiertämisessä vaikuta kun hiljaiset vauhdit. Mut kyl jo iha harraste crossissa huomaa eron, että rauta- vai alumiinikiekko pyörii rattaana. Varsinkin nopeammissa kohdissa joissa toivoo herkkyyttä alustalta. Myönnän ja olen saanut kuullakkin muutemaan otteeseen et liian tarkka pyörän kanssa olen aina.. :D Mut, ompahan säästynyt useammalta isolta moottoriremontiltakin, kun on jotain outoa tuntunut ja sammuttanu pyörän välittömästi. nm. kannatti työntää pyörä takakiekalta varikolle, öljyjen mukana tuli männän kappaleita. Kansi säilyi täysin vahingoittumattomana.

Re: Huolto & korjaus

16.11.2012 1:16

edessä palvellut teräksinen ja takana alumiininen. Kerran koitin hyvää ja halpaa alumiinista ja piikit lenteli jo 10h jälkeen. Kun taas renthalin alulla menny varmaan jo se 40h. Nuo nuo edellä mainitut teräs/alumiini rattaat voisi olla seuraavan setti.

Re: Huolto & korjaus

16.11.2012 1:35

btw. ja tuo oma teräksinen oli JT:n valmistama.. eikä kestänyt edes kovin pitkään. Samoilla hujakoilla Renthalin alumiinisen kanssa.

Re: Huolto & korjaus

16.11.2012 14:42

pistettii merkit kohillee ja mäntä oli yläkuolo kohdas nii onks tossa ny jako yhden rattaan perseellää ku kahtottii tosta huoltokirjasta mallia...?
178966_4857483555976_1255208757_n.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Re: Huolto & korjaus

16.11.2012 16:18

Imu aavistuksen takakenossa, pako reilusti etukenossa. Veikkaisin yhden hampaan verran vinossa pakopuolen olevan oikea vaihtoehto, jos täplien pitää osoittaa ylös päin. Mikä pyörä kyseessä? Kun nämäkin taitaa vähän riippua koneista, esim. KTM:n 250sx-f:ssä nokkien rattaissa olevat täplät tulee osoittaa toisiinsa vaakatasossa.

Re: Huolto & korjaus

16.11.2012 17:00

Mukavasti herätti keskustelua noista rattaista, aina mukava lukea kokemuksia promiehiltä! ;)

Noh, 24mx:sta tilaan romut.

Yks asia vaan alako mietityttään mx24 sivuilla...

Vakio ratasasetukset ja ketju KTM 300EXC 2012 on:
Eturatas: 13 Hammasta
Takaratas: 40 Hammasta
Ketjukoko: 520

Siis, onko muka kotarissa 40-piikkinen ratas takana vakiona! :s
Kyllä mulla on pyörässä 14 edessä sekä 50 takana. En tiedä ovatko sitten vaihdettuja, sillä saadessari pyörän olivat ne uuden karhean näköiset..

Re: Huolto & korjaus

16.11.2012 17:14

kone on yamaha yzf450 -07