Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

16.4.2008 7:07

Noh, eikös nuo kaikki kinkkikoneet ole ikiliikkujia?

16.4.2008 17:14

Jani Virta kirjoitti:Noh, eikös nuo kaikki kinkkikoneet ole ikiliikkujia?
Riippuu vähän :D...

16.4.2008 22:00

Mitäs noi Toni pyöriesi tiedoissa olevat MX125,MX50 ja trial 50 ovat? Uusia myytäviä malleja vai?

21.4.2008 10:22

Dodi, nyt on lomat lomailtu ja palattu arkeen.

Elikkä kysymyksiin vastauksia. Ilmakone on vanhempaa konetyyppiä ollen vain n.230cc, kuitenkin ilmeisesti kansiventtiilikone. Koneilla on erivalmistaja kuin meidän mallikappaleissa. Tehoa tehdas ilmoitti 12kw. Paino eroa ei ole tehtaan tietojen mukaan. Todellisuudessa varmaankin ilmakone voi olla aavistuksen kevyempi?

Hinnat tulevat olemaan 2500-2800¤ ilmakoneella ja 2800-3100¤ vesikoneella. Molempia pyöriä tulee myyntiin crossina tai punakilpienskana(digimittari, valot,jne...)Tosin ensimmäiseen konttiin tulee rajallisesti pyöriä ja malleja, että saadaan heti kattava varaosavarasto samaan konttiin. Syksymmällä tulevaan konttiin tulee sitten enemmän valinnan varaa.

Otamme ensimmäiseen konttiin myös mallikappaleita pienistä 50cc 2T malleista, joita harkitsemme ottavamme myyntiin. Rengaskoot ovat trial 10/10 ja cross 14/12. Hinnat näille tulisi olemaan alle 500¤ trial(3v.->) ja alle 700¤ cross(8v.->). Pystyisimme sitten myymään pyörän isälle ja pojalle ;-)

Syksymmällä tulevaan konttiin on tulossa lisää mielenkiintoisia malleja, joissa on kiinapyörissä ennennäkemätöntä.......... ;-)

21.4.2008 14:55

Joko sieltä sitten syksyllä isompaa peliä on tuloillaan?

21.4.2008 17:02

Toni I kirjoitti:Dodi, nyt on lomat lomailtu ja palattu arkeen.

Elikkä kysymyksiin vastauksia. Ilmakone on vanhempaa konetyyppiä ollen vain n.230cc, kuitenkin ilmeisesti kansiventtiilikone. Koneilla on erivalmistaja kuin meidän mallikappaleissa. Tehoa tehdas ilmoitti 12kw. Paino eroa ei ole tehtaan tietojen mukaan. Todellisuudessa varmaankin ilmakone voi olla aavistuksen kevyempi?

Hinnat tulevat olemaan 2500-2800¤ ilmakoneella ja 2800-3100¤ vesikoneella. Molempia pyöriä tulee myyntiin crossina tai punakilpienskana(digimittari, valot,jne...)Tosin ensimmäiseen konttiin tulee rajallisesti pyöriä ja malleja, että saadaan heti kattava varaosavarasto samaan konttiin. Syksymmällä tulevaan konttiin tulee sitten enemmän valinnan varaa.

Otamme ensimmäiseen konttiin myös mallikappaleita pienistä 50cc 2T malleista, joita harkitsemme ottavamme myyntiin. Rengaskoot ovat trial 10/10 ja cross 14/12. Hinnat näille tulisi olemaan alle 500¤ trial(3v.->) ja alle 700¤ cross(8v.->). Pystyisimme sitten myymään pyörän isälle ja pojalle ;-)

Syksymmällä tulevaan konttiin on tulossa lisää mielenkiintoisia malleja, joissa on kiinapyörissä ennennäkemätöntä.......... ;-)


Onnee vaan yritykseen, mutta noilla hinnoilla pyörät tuskin kaupaksi menee?

21.4.2008 17:30

Niko901 kirjoitti:Onnee vaan yritykseen, mutta noilla hinnoilla pyörät tuskin kaupaksi menee?

Toni I kirjoitti:Lähetetty: 11.2.2008 14:33
Halvinta mallia hakevat saavat ostaa vapaasti 1500¤ Samun. Toivon mukaan ostajat ymmärtävät tämän pyörän olevan eriluokan peli vaikka on valmistettu samassa maassa? Kuten mineissä vaikka -> Samu 125 versus pitpro 125?

Toni I kirjoitti:Lähetetty: 6.4.2008 20:44
Hinta tulee jäämään siihen 2700-3000¤ haarukkaan. Orionin ja Samu/mikilonin hintoihin emme ikävä kyllä pääse. Tehdashinta on tuplaten kalliimpi kuin edellä mainituissa. Mutta on pyöräkin vähän eritasoa vaikka samassa maassa valmistetaankin ;-)

Niinpä niin. Kiitos vain onnittelusta.

Kyllähän tässä melko vaikealle markkina-alueelle astutaan. Pyörähän on ihan eriluokkaa kuin nk.kilpailijansa, mutta kysymys onkin siitä saammeko ostajat vakuuttuneeksi siitä?

Näillä pyörillä on tarkoitus pystyä harrastamaan ja myöskin kilpailemaan mitä ei muilla kiinapyörillä juuri tehdä. Olemme suunnitelleet kaikennäköisiä apukeinoja joilla autamme pyörän ostajaa osallistumaan kilpailuihin. Esim. Päitsiin osallistuvat kuskit saisivat kilpailun aikana hajoavat osan tilalle uuden ilman erillistä korvausta. Muutenkin varaosapolitiikka tulemaan varsin edullista pyörän omistajille jotka ajaisivat niillä kilpaa. Muutenkin varaosa hinnat ovat todella kohtuullisia verrattuna länsipyörään.

Teimme ennen pyörien mallikappaleiden hankintaa hintatiedustelut edellämainittujen merkkien valmistajille jolloin saimme hintavertailu pohjaa. Todennäköisesti suuret maahantuojat saavat vielä halvemmalla. Tämän pohjalta laskimme että hintamme on varsin linjassa nk.kilpailijoihin nähden. Kateprosentti on pienempi mutta euromääräisesti lähes sama.

21.4.2008 20:29

Jos pyörä on koottu kaikin puolin kelvollisista tai jopa mainioista osista niin tuntuu kummalta että tehoissa jäädään puoleen verrattuna merkkipyöriin?..

..tosin tämähän saattaa olla vain hyvä ominaisuus sillä voisi kuvitella että matalan viritysasteen omaava moottori kestää myös vastaavasti pitempään.

Jos 3000¤ tuntuu kovalta niin voi lähteä ostamaan vastaavaa merkkipyörää. Saa laittaa toisen mokoman lisää. Saako tupla hinnalla tuplasti paremman pyörän? Se jääköön jokaisen omaan harkintaan.

Itse henkilökohtaisesti ajattelin käydä syksymmällä koeajamassa(mikäli mahdollista) kyseistä kampetta. Sen verran tyytyväinen olen ollut nykyisen halpis-kiinarin hintalaatusuhteeseen että seuraavakin pärrä voisi olla nousevanauringon maasta.

21.4.2008 20:34

Oletteko ajatelleet ottaa irtomoottoreita myyntiin?

21.4.2008 21:34

kurseikko kirjoitti:...Sen verran tyytyväinen olen ollut nykyisen halpis-kiinarin hintalaatusuhteeseen että seuraavakin pärrä voisi olla nousevanauringon maasta.


Japanista? :)

22.4.2008 8:00

>--Indari--> kirjoitti:Oletteko ajatelleet ottaa irtomoottoreita myyntiin?

Kyllä ja ei. Nyt alkuun tulee rajallinen määrä koneita joita pidämme varastossa mahdollisten täystuho konerikkojen varalla(takuu,yms...). Emme alkuun myy niitä kuin meiltä pyörän ostaneille. Myöhemmin kun varaosavarasto kasvaa niin sitten voimme myydä irtomoottoreita myöskin "ulkopuolisille".

Olemme myöskin suunnitelleet, että otamme käyttöön vaihtokone järjestelmän. Eli vanha kone meille, tilalle uusi/kunnostettu määrätyllä summalla.

Uusi ajamaton kone ilman apulaitteita/vaihtokonetta tulee maksamaan muistaakseni n.600¤

Lisäksi olemme olleet yhteydessä muutamaan virittäjävelhoon, joiden avustuksella on tarkoitus tehdä tehoa lisää kaipaaville virisarja. Virinokka, kansi portataan, ruttuja lisää, jne... Tämä virisarja tulisi olemaan kokonaan kotimaista tekoa.

Tosin syksymmällä maahan tulevaan malliin ei tarvita enään virisarjaa :-)

24.4.2008 10:06

Uusi ajamaton kone ilman apulaitteita/vaihtokonetta tulee maksamaan muistaakseni n.600¤


Kiitos vastauksesta, jäädäänpä odottelemaan.

24.4.2008 16:51

Niin missä virmassa työskentelet toni?

25.4.2008 8:36

JuDe93 kirjoitti:Niin missä virmassa työskentelet toni?

Toistaiseksi en missään alan liikkeessä. Olemme perustamassa ystäväni Patten kanssa Patton Motors Oy, jonka yhtenä toimialana on moottoripyörien maahantuonti. Yhtiö saa lähipäivinä LY-tunnuksen, jonka jälkeen iso pyörä rupeaa pyörimään. Yhtiö perustamista on hidastanut todella kankeasti toimivat virkamieskoneistot....

Höpinöitä tulevan yhtiön synnytystuskista voi lueskella http://pattonmotors.blogspot.com/

Tässä muutama kuva ilmakoneisesta enduromallista. Huom. alkuun pyörät myydään vain kilpakäyttöön punakilpisenä. Myöhemmin mahdollisesti saadaan myös valkokilpisenäkin.
Kuva
Kuva
Pyörien saapumisaika on taas jälleen kerran lykkääntynyt :-( Saapuvat maahan näillä näkymin heinäkuun puolella.

Edit1:Uudet kuvat
Viimeksi muokannut Toni I päivämäärä 17.5.2008 12:50, muokattu yhteensä 1 kerran

16.5.2008 14:40

Osu Biken sivuilta silmiin. Saas nähdä koska Marvin tekee kisadebyytin. :P

http://www.bike.fi/content/610/