Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
30.1.2013 23:02
"450 tehoilla ja pikkunelarin painonen" Kuulostaa liian hyvältä
. Pitäs kyl päästä kokeileen moista 350 johki mut ei oo kovin yleinen vielä näky radalla. Tarkotan siis enduro radalla.
30.1.2013 23:37
reiskapena kirjoitti:"450 tehoilla ja pikkunelarin painonen" Kuulostaa liian hyvältä
. Pitäs kyl päästä kokeileen moista 350 johki mut ei oo kovin yleinen vielä näky radalla. Tarkotan siis enduro radalla.
Crossipelistä sanottua...
WHAT IS THE POWER LIKE?
Don’t let that 54-horsepower number fool you into thinking the 350SXF is as fast as a 54-horsepower, 450cc motocross bike. It’s not. Need proof? From 6000 rpm to 9000 rpm, the 350SXF makes anywhere from 5 to 8 horses less than its brother, the KTM 450SXF. In fact, it only makes more horsepower after the 450SXF signs off. This is a high-rpm, flat-out bike that works best when revved to the moon. It makes its peak power at 10,800, which is 2100 rpm higher than peak power on the Suzuki RM-Z450. You don’t need to be Sherlock Holmes to see that this isn’t a typical Open-bike powerband.
31.1.2013 10:11
Edellinen pyörä oli kolmen vuoden ajan 250 SX-F -08. Syksyllä vaihdoin 350 SX-F -11, nyt ajettuna alun toista kymmentä tuntia. Tykkään tosi paljon. Vääntävämpi kone, sopivasti enemmän jerkkua. Ei tunnu juurikaan painavammalta / raskaammalta ajettavalta kun pikkunelari. Häviää kyllä tehoissa nelipuolikkaalle, mutta minun ajoissa ei maksimitehoja käytetä...
Kävin syksyllä Kotarin koeajopäivänä ajamassa -13 malliset nelarit, pikkunelari ei eronnut näppituntumalla mitenkään omaan -08 malliseen. Sielä se vaihtopäätös kypsyi.
2.2.2013 23:01
Mites noi 250f ja 450f pyörien erot. Jos nyt verrataan vaikka kx250f ja kx450f samaa vuosimallia, esim 2011 niinkuin oma 250f. Mitä eroja noissa pyörissä yleensä on muutakuin sylinterin tilavuus.. Onkohan esim vaihteistot samanlaiset,runko,eroaako iskareiden sisäiset säädöt jotenkin ja yleensä ottaen mitä kaikkia eroja noissa on. Saa kertoa muista merkeistä myös. Itsellä vaan on alkanut 450 pyörä kiinnostamaan. rmz-kxf eniten.
3.2.2013 18:23
Kellään kokemusta noista shercoista? Tai onko kukaan niitä käynyt koskaan testaan. Onko edes mitään kuulopuehita?
Lähinnä kiinnostais tuo "sherco 250 i racing 2013" .
3.2.2013 19:35
Onhan se 300cc ainakin jonkun näkönen testivoittaja, ja ajoihan itse Graham Jarvis Shercolla joku aika sitten mm. erzbergin. Näistä päättelisin ettei se aivan huonokaan pyörä voi olla, tiedä sitten.
Harvalla varmaan käyttäjäkokemuksia täälläpäin maailmaa.
3.2.2013 19:48
Mä koeajoin muistaakseni 2011 ja 2012 enska kakspuokit ja 2010 kolmesatkun. Kolmesatanen oli aika pehmeen tuntunen, tosin oli aika liukas savirata ettei pahemmin päässyt availeen. Pikkunelari oli todella pirteen olonen, tuntui olevan enemmän tehoa kun allekirjottaneen -09 YZF:ssä. Ruisku on tarkka ja kaasunvaste progressiivinen, paiolin kepit yhtä hyvät kun Showat tai Kayabatkin. Ajoasento on mun mielestä vähän etupainonen, niinkun japsien ja kotarin välistä, muuten ei mitään ihmeellistä. Tiimin kavereilla ei oo tietääkseni ollu mitään ongelmia kestävyyden kanssa, luotettava peli.
Kallishan se on mutta mun mielestä todella hyvä ajettava, päällimmäisenä jäi mieleen se tarkkuus kaasun ja ohjauksen kanssa ja hyvät tehot. Tehnyt yhteistyötä kahden jälleenmyyjän kanssa mutta mitään velvotteita ei virallisesti enää siihen suuntaan oo joten tää on kyllä ihan mun rehellinen mielipide.
5.2.2013 19:14
Terve. itsellä edelleen pyörän valinta edessä ja en löytänyt hondalle oikein hyvää topikkia nii ajattelin kysästä täältä että paljoko tuottaa vm 2001 250 honda cr moottoritehoa?
5.2.2013 22:05
123eetu123 kirjoitti:Terve. itsellä edelleen pyörän valinta edessä ja en löytänyt hondalle oikein hyvää topikkia nii ajattelin kysästä täältä että paljoko tuottaa vm 2001 250 honda cr moottoritehoa?
No silloin uuteena 12 vuotta sitten on saattanu se 50 heppaa irrota.
Nykyään, no se riippuu siitä onko kymmenet edelliset omistajat kerenny kuinka pahasti paskoa pyörän ja säädöt...
5.2.2013 23:02
Keväällä ajattelin hommata joko yamahan yz piikin tai kotarin sx piikin.
Vuosimalli -11 eteenpäin.
Kumpi noista olisi parempi? Kotarissa taitaa olla tehokkain moottori piikeistä.
Mut sitte yamahaa ois kai sitten vähän huoltovapaampi, Kertokaa kokemuksia näistä.
Mitkä on huoltovälit piikeissä?
6.2.2013 1:05
Ehkäpä tyhmä kysymys, mutta valaiskaa tietämätöntä
Eli kumpi on parempi enduro/mc harrastuksen aloittelijalle, 125cc 2t vai 250cc 4t?
Itseäni 2t houkuttelee se, että laite on helppo huoltaa ja se, että se on kevyt. 4t taas houkuttelisi väännön, tasaisen tehokäyrän e(huipputehohan näissä on suunnilleen sama?) ja koneen "huolettomuuden" takia, eli ei tarvitsisi huolehtia niistä moottorijarruista niin paljoa, kun niitä aloittelijana varmaan kuitenkin tulee. Huollothan siinä nelarissa onkin taas hankalemmat ja kalliimmat? Ja taitaa olla 4t kaikenlisäksi hankintahinnaltaan samantien kalliimpi?
Harrastus olisi luokkaa "viikonloppu- ja vapaa-aika-harrastus" eli kisailut jäisivät siihen, että leikkimielisesti skabaa muiden radalla olijoiden kanssa.
6.2.2013 2:04
Asia klaari. Onko jotai tiettyä merkkiä jota kannattaisi välttää? Kuten esimerkiksi Ktm on kuulemma kallis merkki huoltaa?
6.2.2013 7:12
Yaaamaha kirjoitti:Asia klaari. Onko jotai tiettyä merkkiä jota kannattaisi välttää? Kuten esimerkiksi Ktm on kuulemma kallis merkki huoltaa?
tästä asiasta haluaisin luulla lisää
6.2.2013 8:23
Eipä nämä sen kalliimpia taida olla ku muutkaan.