Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Re: Suzuki RM

23.10.2011 15:23

suzukiana kirjoitti:
suzukiana kirjoitti:Minkä kokonen on vm.95 125 rämän vakiosuutin?
Tällä hetkellä paikallaan 370 ja tuntuu että ois liian iso mutta toisaalta semmonen muistikuva että alkuperänen ois yli 400


Eikö muka kenelläkään oo mitään hajua? Kai jollakin on ollut tuollainen rm. jos vois es jotain suuntaa antaa että minkäkokosella suuttimella on ajeltu.

Re: Suzuki RM

23.10.2011 21:46

,
Viimeksi muokannut H3NKK@ päivämäärä 8.1.2012 15:54, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Suzuki RM

27.10.2011 18:23

pakoaukonsäätimen laipat on heikot ja suunniteltu niin hienosti että katketessaan valahtavat pyttyn, tämä siis ainakin 99-00 vm piikki rm:ssä

Re: Suzuki RM

28.10.2011 17:14

Mikäköhän tuos 2002 puolikkaas rämäs ois vikana? bensansaanti/ ei tuu kipinää kylmänä.

Elikkä ei lähde kylmänä käyntiin, täytyy laittaa tulpan reiästä vähän bensaa ja lähtee samantien..
Lämpimänä ei ole minkäänlaista ongelmaa, lähtee käyntiin hyvin ja pyörä pelaa muutenkin normaalisti.

Tulppa ei kastu kun on yrittäny polkea käyntiin tuloksetta.. Pikkaase vaan kostea..

Re: Suzuki RM

29.10.2011 1:06

Väljä?

Re: Suzuki RM

29.10.2011 11:24

OA243 kirjoitti:Väljä?

Puristuksiakin löytyy..

Re: Suzuki RM

29.10.2011 16:23

elikkäs mulla on tollanen -05 125 rm ja olis etuiskareiden öljynvaihto ajankohtainen.Onko mikään mystinen temppu tehdä itse ja mikähän olis oikea öljynpinta.Stefat on vaihdettu edellisessä rempassa liikkeessä et pitäis olla kunnossa
Viimeksi muokannut mantsapoika päivämäärä 11.12.2011 20:41, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Suzuki RM

30.10.2011 19:46

Saiskohan tuota pakoputkea suoristettua mitenkään? Saatto kaatuessa mennä vähän ruttuun.. Tai jos jollain on myydä ylimääräsenä niin yvtä kehiin.. 08 vm 250cc 2-t

Re: Suzuki RM

31.10.2011 9:51

Hepex kirjoitti:Saiskohan tuota pakoputkea suoristettua mitenkään? Saatto kaatuessa mennä vähän ruttuun.. Tai jos jollain on myydä ylimääräsenä niin yvtä kehiin.. 08 vm 250cc 2-t


racingbike suorittaa kyseistä toimenpidettä, 30-60e riippuen kuinka mutkalla on.. hyvää jälkeä suosittelen

Re: Suzuki RM

31.10.2011 12:24

janaboy kirjoitti:Mikäköhän tuos 2002 puolikkaas rämäs ois vikana? bensansaanti/ ei tuu kipinää kylmänä.

Elikkä ei lähde kylmänä käyntiin, täytyy laittaa tulpan reiästä vähän bensaa ja lähtee samantien..
Lämpimänä ei ole minkäänlaista ongelmaa, lähtee käyntiin hyvin ja pyörä pelaa muutenkin normaalisti.

Tulppa ei kastu kun on yrittäny polkea käyntiin tuloksetta.. Pikkaase vaan kostea..


Aivan sama pyörä ja täsmälleen samanlaiset oireet. Ei oo itekkää tullu vielä tarkemmin perehdyttyä asiaan, laiskuus varmaan... Onko tähä jollain heittää kokemuksia taivastaavaa? Eka vois varmaa putsata kaasarin ja alkaa sitten tutkimaan tarkemmin?

Re: Suzuki RM

31.10.2011 19:53

Hardza kirjoitti:
janaboy kirjoitti:Mikäköhän tuos 2002 puolikkaas rämäs ois vikana? bensansaanti/ ei tuu kipinää kylmänä.

Elikkä ei lähde kylmänä käyntiin, täytyy laittaa tulpan reiästä vähän bensaa ja lähtee samantien..
Lämpimänä ei ole minkäänlaista ongelmaa, lähtee käyntiin hyvin ja pyörä pelaa muutenkin normaalisti.

Tulppa ei kastu kun on yrittäny polkea käyntiin tuloksetta.. Pikkaase vaan kostea..


Aivan sama pyörä ja täsmälleen samanlaiset oireet. Ei oo itekkää tullu vielä tarkemmin perehdyttyä asiaan, laiskuus varmaan... Onko tähä jollain heittää kokemuksia taivastaavaa? Eka vois varmaa putsata kaasarin ja alkaa sitten tutkimaan tarkemmin?


Pyörä alko toimimaan kun putsasin kaasarin. pääsuuttimesta ei tahtonut näkyä paljon mitään läpi. Tankki kannattaa putsata itsellä tuli sieltä vaikka kuinka paljon paskaa..

Mutta nyt ilmeentykin sitten lisää vikoja, avasin kytkimen kun ei oo tahtonu oikeen irrottaa, 1 kytkinlevy oli 5 palasena, kytkinkoris hiusmurtumia, pikkurattaasta puuttuu 1 hammas ja pikkaase urilla, samoin painelevy hiusmurtumilla.. :paha:

Re: Suzuki RM

2.11.2011 22:30

RM piikkiin myynnissä käytetty pohjapanssari sekä käytetty alkup. ylä tpala. Ollut kiinni 2007 vuoden pyörässä. Myös splitstream useimpiin piikkisiin crosseihin myynnissä. Tarjoa yv:llä!

Re: Suzuki RM

8.11.2011 18:20

Oliko jollaki 250 rm 2007 suutintaulukkoa ku itellä ei semmosta ole. Tietäis vähän että minkälaista suutinta/säätöä alkais laittamaan ku talvi lähestyy

Re: Suzuki RM

12.11.2011 2:57

suzukiana kirjoitti:
suzukiana kirjoitti:
suzukiana kirjoitti:Minkä kokonen on vm.95 125 rämän vakiosuutin?
Tällä hetkellä paikallaan 370 ja tuntuu että ois liian iso mutta toisaalta semmonen muistikuva että alkuperänen ois yli 400


Eikö muka kenelläkään oo mitään hajua? Kai jollakin on ollut tuollainen rm. jos vois es jotain suuntaa antaa että minkäkokosella suuttimella on ajeltu.

Re: Suzuki RM

12.11.2011 22:10

suzukiana kirjoitti:
suzukiana kirjoitti:
suzukiana kirjoitti:
suzukiana kirjoitti:Minkä kokonen on vm.95 125 rämän vakiosuutin?
Tällä hetkellä paikallaan 370 ja tuntuu että ois liian iso mutta toisaalta semmonen muistikuva että alkuperänen ois yli 400


Eikö muka kenelläkään oo mitään hajua? Kai jollakin on ollut tuollainen rm. jos vois es jotain suuntaa antaa että minkäkokosella suuttimella on ajeltu.

Ensinnäkin 1993 oli viimeinen vuosi, kun RM125:ssä oli Mikunin kaasari. Eli pyöräsi vuosimalli on <1993, koska ei kukaan hullu olisi Keihiniä Mikuniin vaihtanut?. Vakio pääsuutin taisi olla 1993 mallissa 350 tai 360. Kaasarin säätöihin vaikuttaa niin monia asia, että valitettavasti niitä ei voi netissä säätää. Uutena = Kunnossa oleva vakiomoottori, niin talveksi rikkaampi neula, vakio tyhjäkäyntisuutin ja 380 pääsuutin oli aikanaan omassa pyörässä.

Vastaavasti omassa kisapyörässä oli noilla vuosilla kesälläkin 410-430 pääsuutin, joten pienetkin muutokset moottorissa vaikuttaa paljon säätöihin.