Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
17.1.2013 17:45
^^jünther^^ kirjoitti:^^jünther^^ kirjoitti:ilexxx kirjoitti:Mmakkee kirjoitti:Nojoo, riippuu miten kovilta kierroksilta sitä harrastaa
Seosta tulee vain tyhjäkäynnin verran ja kierroksia rutkasti enemmän kuin tyhjäkäynti niin ilman voiteluahan se käytännössä on silloin
joo mut ei
Mieti nyt kuin minimaalisesti tavallaan sitä öljyä on siinä vaiheessa kun bensa ja ilma on "sekoitettuna", ei se öljy mitä siinä on ni mitään voitele, kyllä se öljy on sinne kertynyt pidemmältä aikaa ajoa, eli ei todellakaan normaalissa ajamisessa, pitkätkään moottorijarrutukset vaikuta mitään
Kyllä ne moottorijarrutukset aika paljon vaan vaikuttaa. Mmakkehan tuossa sen on jo selittänytkin, että se käy laihalla.
Mietis nyt kun sulla on kaasu ylhäällä ni se saa aika vähän bensaa siinä vaiheessa koneelle ja kuitenkin kierroksia on koneessa paljon, sillonhan se käy laihalla.
17.1.2013 18:18
Eiköhän tää oo tällä selvä niin voidaan lopettaa offtopic ja jatkaa pyörän valitsemisessa :p
18.1.2013 20:21
jo kirjoitti:ei kyllä todellakaan kannata rossirata jarrutuksia pitempiä vetää moottorijarrulla. eipä siinä kauaa menee kun öljyä on liian vähän ja lämpötilat nousee.
Itsellä entisessä pyörässä Honda cr250 katkesi männänrengas pakoaukon puolelta tuollaisen pitkän moottorijarrutuksen päätteeksi. Ennen tuota moottorijarrutusta siis edelsi aika kova kiihdytys ja jonkinmoisen matkan täydellä kaasulla ajoa.
Pittääpä kiinnittää tähänkin huomiota tulevaisuudessa... Eipä tuota ole tullut hirveästi tällaisia ajateltua ennen. Toki tuo Hondan sylinterin täystuho pisti miettimään...
19.1.2013 12:50
CRhonkkeli kirjoitti:jo kirjoitti:ei kyllä todellakaan kannata rossirata jarrutuksia pitempiä vetää moottorijarrulla. eipä siinä kauaa menee kun öljyä on liian vähän ja lämpötilat nousee.
Itsellä entisessä pyörässä Honda cr250 katkesi männänrengas pakoaukon puolelta tuollaisen pitkän moottorijarrutuksen päätteeksi. Ennen tuota moottorijarrutusta siis edelsi aika kova kiihdytys ja jonkinmoisen matkan täydellä kaasulla ajoa.
Pittääpä kiinnittää tähänkin huomiota tulevaisuudessa... Eipä tuota ole tullut hirveästi tällaisia ajateltua ennen. Toki tuo Hondan sylinterin täystuho pisti miettimään...
Niin juu, no aattelin vaan asiaa palstan lajien mukaan, eli normaalikäytössä, eipä sitä niin kauaa tule radalla moottorijarruteltua, kun yleensä muutenkin turvallisempaa vetää kytkimestä kun rupeaa jarruttelemaan, ja aika lyhyesti muutenkin se kaasu periaattees on pois, ku ei se kaks tahti kauheesti hidastu pelkällä moottorijarrul et samalla kyl painetaan jarrujakin sitten... Mut unohtuu välillä et tän palstan kirjoittajista suurin osa laulattaa noita crossipyöriä maanteillä yms, niin tietty tälläiset toimii siellä eri tapaa...
19.1.2013 14:55
ilexxx kirjoitti:... Mut unohtuu välillä et tän palstan kirjoittajista suurin osa laulattaa noita crossipyöriä maanteillä yms, niin tietty tälläiset toimii siellä eri tapaa...
Ja pelto rällääjiä
Tässä ehkä suurin ongelma keskustelun tasoon ja vastausten eriäväisyyksiin, ongelmahan onkin että ei meinää löytyä mistään suomenkielistä ja toimivaa täys cross/enduro foorumia.
20.1.2013 18:27
Mikä olis paras 250 nelari? Vuosimalli vois olla 2010 molemmin puolin. Eniten kiinnostais tällä hetkellä 2010 rm-z. Ne vissiin on jo ruiskulla, onko hyvin pelannut ja onko parempi mitä kaasarikone?
20.1.2013 20:13
Meillä 3:s 250 rm-z ja toinen 450 rm-z menossa. Ihan pomminvarmoja pelejä. Aikasemmilla pikkunelkuilla ajettu molemmilla yli 100 tuntia pelkällä männän vaihdolla 70h(rossi) ja toisessa 100h(enska) kohalla. Ruiskun kanssa ei mitään ongelmia, rossi laitteeseen vaihdettiin ennen myyntiä ruisku suutin kun rupes käynnistys vähän takertelemaan mutta sekin korjaatui sillä. Että ei voi kun suositella
20.1.2013 21:17
Jepjep kyllä sitä tulee varmaan suzukiin luotettua tälläkin kertaa. Nelipuolikkaitaa on ollut jo muutama niin vois välillä kokeilla pikkunelaria.
23.1.2013 21:19
Ei voi muutaku kehua pikkunelari rmz ! Loisto peli suosittelen joko sit ruiskulla taikka kaasaril
23.1.2013 22:18
Mä väitän että kaikista luotettavin on Yamaha. Kone ei oo tehokkain mutta sen takia se sit kestääkin. Helvetin hyvä pyörä ajettavuudeltaan.
23.1.2013 22:38
Kone on hyvä 250wr:ssä. Ja on hyvä pyörä ajettavuudeltaankin. Komppaan edellisen kanssa !
Ajoin spoorissa pari lenkkiä sellasella ni kyllä se vaan hyvin pelas ja tuntu oikein varteenotettavalta vaihtoehdolta seuraavaks pyöräks ku ikää tulee enemmän mittariin.
En nyt tiedä puhutaanko rossipyörästä vai enskapyörästä mutta enskapyörä ainaki on hyvä !
24.1.2013 16:04
Toi yammun wr nelari ei kyl ole mikään enska vehe. Se on kyl kaikkien testien mukaan semmone raktori siel metäs et sopii ennemminki metsätielle.
24.1.2013 16:47
Eipä se miltään raktorilta tuntunut.. Kovempaa pääsin sillä kun piikillä
24.1.2013 17:01
No joo mutta enska pyörä ja spooripyöräkin on kaks ihan eri juttua
Mutta tuo että pystyy väittää että yamaha on luotettavin kaipaa vähän perusteluja. Mutta sen voi yleensä luvata että kun pysyy ruiskuvehkeissä(+yamaha) ja valtamerkeissä niin ei voi mennä paljoa vikaan. Paitsi että eurooppalaisissa suhteessa saattaa olla vähän enemmän työtä mutta ei näissäkään mitään vikaa.
24.1.2013 19:22
Ainoo vehje mikä mulla on kestänyt ilman minkäänlaisia vikoja. Oon moottorinrakentajilta ja kauppiailta (useammankin merkin) kuullut saman tyyppisiä kokemuksia. Tietenkään oo millään lailla tarkka "tutkimus" mutta yhdestäkään konerikosta en oo ton pikkunelarin kohdalla kuullut. Lisäks se kone taitaa olla jostain -07? -08? vuodesta pysynyt käytännössä samana. Ei oo tehokkain mutta ei kyllä ollu ylimääräsiä huoltohommiakaan. Kisakuski saa rakennettua kisapelin siitäkin kun kumminkin pelit laitetaan uusiks ja harrastajalle on mun mielestä todella luotettava ja helposti ajettava paketti valmiina.
Kuulopuheita ja omia kokemuksiahan nää kai kaikki enemmän tai vähemmän on kun ei voi mitään Tekniikan Maailma tyyppistä taulukkoo laatia takuuhuolloista. Jokaisen kannattaa varmaan kuitenkin ostaa sellanen peli millä tykkää ajaa ja mihin saa osia ja tukee lähiliikkeestä.