15.1.2013 22:51
ViTSi kirjoitti:Mulla olisi nyt mahdollisuus ostaa yz 250 2t niin täältä nyt vähän kyselisin että olisiko kannattava ostos. Alunperin oli siis tarkoitus ostaa piikkinen crossi mutta tuli niin houkutteleva tarjous isommasta pyörästä että sitä harkitsisin sitten. Eli kai varsinainen kysymys on että onko tuo liian iso pyörä kumminkin minulle kun ikää on vasta sen 15. Fyysisesti ei olisi ongelmaa kun kokoa riittää sen päälle 185cm kumminkin.
Kokemusta on sen verran että 85cc oon ajellu radalla pari vuotta taakseppäin mutta sitten jäi crossilla ajaminen siihen kun jäi liian pieneksi ja ei sitä ole viellä saatu myytyä niin ei isompaa ole voitu hankkia. Sitten tietenkin mopolla päristellyt ympäri ämpäri...
Pyörä tulisi crossi radalle ja tarvittaessa myös vähän enduron puolelle ja muuhun ylimääräiseen montulla päristelyyn.
Kiitoksia jo vastauksista
16.1.2013 0:05
itsellä on ollut 14v cr250r 2001 ja kyllä niihin tehoihin tottuu ottaa rauhallisesti...... radalla voi ottaa aika paljon kunnon päälle kun on noin iso. pituus ei ole ongelma. itse olen 181cmViTSi kirjoitti:Mulla olisi nyt mahdollisuus ostaa yz 250 2t niin täältä nyt vähän kyselisin että olisiko kannattava ostos. Alunperin oli siis tarkoitus ostaa piikkinen crossi mutta tuli niin houkutteleva tarjous isommasta pyörästä että sitä harkitsisin sitten. Eli kai varsinainen kysymys on että onko tuo liian iso pyörä kumminkin minulle kun ikää on vasta sen 15. Fyysisesti ei olisi ongelmaa kun kokoa riittää sen päälle 185cm kumminkin.
Kokemusta on sen verran että 85cc oon ajellu radalla pari vuotta taakseppäin mutta sitten jäi crossilla ajaminen siihen kun jäi liian pieneksi ja ei sitä ole viellä saatu myytyä niin ei isompaa ole voitu hankkia. Sitten tietenkin mopolla päristellyt ympäri ämpäri...
Pyörä tulisi crossi radalle ja tarvittaessa myös vähän enduron puolelle ja muuhun ylimääräiseen montulla päristelyyn.
Kiitoksia jo vastauksista
16.1.2013 11:42
16.1.2013 12:08
16.1.2013 19:40
16.1.2013 19:54
16.1.2013 19:56
16.1.2013 20:25
Moottorijarrulla on minimaalinen (lue:olematon) merkitys voitelulle... Kunhan on öljyä tarpeeks seokses, its good to go.Mmakkee kirjoitti:Riippuu ihan ajotyylistä ja nopeudesta. Useimmat kuskit ei vedä kytkintä pohjaan ainaku löysää kaasua ni tulee paljon mottorijarrua, milloin osat kuluu enemmän tottakai kun vähemmällä voitelulla menee.
Ja tietenki sitte jos vauhtia on hyvin ni kierrokset tapissa vedätys kuluttaa tietenkin taas enemmän sitä mottoria.
Ite luulisin että vaihan kotariin nyt 50h kohalla männän tai sitte sinnittelen päitsiin asti ja just ennen päitsii uus sisään.
Piikkiseen siis.
16.1.2013 21:01
16.1.2013 22:13
joo mut ei Mieti nyt kuin minimaalisesti tavallaan sitä öljyä on siinä vaiheessa kun bensa ja ilma on "sekoitettuna", ei se öljy mitä siinä on ni mitään voitele, kyllä se öljy on sinne kertynyt pidemmältä aikaa ajoa, eli ei todellakaan normaalissa ajamisessa, pitkätkään moottorijarrutukset vaikuta mitäänMmakkee kirjoitti:Nojoo, riippuu miten kovilta kierroksilta sitä harrastaa
Seosta tulee vain tyhjäkäynnin verran ja kierroksia rutkasti enemmän kuin tyhjäkäynti niin ilman voiteluahan se käytännössä on silloin
16.1.2013 22:56
16.1.2013 23:07
16.1.2013 23:33
17.1.2013 17:42
ilexxx kirjoitti:joo mut ei Mieti nyt kuin minimaalisesti tavallaan sitä öljyä on siinä vaiheessa kun bensa ja ilma on "sekoitettuna", ei se öljy mitä siinä on ni mitään voitele, kyllä se öljy on sinne kertynyt pidemmältä aikaa ajoa, eli ei todellakaan normaalissa ajamisessa, pitkätkään moottorijarrutukset vaikuta mitäänMmakkee kirjoitti:Nojoo, riippuu miten kovilta kierroksilta sitä harrastaa
Seosta tulee vain tyhjäkäynnin verran ja kierroksia rutkasti enemmän kuin tyhjäkäynti niin ilman voiteluahan se käytännössä on silloin
17.1.2013 17:43
^^jünther^^ kirjoitti:ilexxx kirjoitti:joo mut ei Mieti nyt kuin minimaalisesti tavallaan sitä öljyä on siinä vaiheessa kun bensa ja ilma on "sekoitettuna", ei se öljy mitä siinä on ni mitään voitele, kyllä se öljy on sinne kertynyt pidemmältä aikaa ajoa, eli ei todellakaan normaalissa ajamisessa, pitkätkään moottorijarrutukset vaikuta mitäänMmakkee kirjoitti:Nojoo, riippuu miten kovilta kierroksilta sitä harrastaa
Seosta tulee vain tyhjäkäynnin verran ja kierroksia rutkasti enemmän kuin tyhjäkäynti niin ilman voiteluahan se käytännössä on silloin