Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Re: Pyörän Valinta

25.12.2012 1:16

Jos haluu pyörän millä voi ajaa edes sillontällön niin ota. 2009-> nelari. Tai 05> 2 tahti. Porauksen koon voi sitte valita iha fiiliksen mukaa, merkillä ei oo väliä oikeastaankaan.

Re: Pyörän Valinta

25.12.2012 1:32

Yam66 kirjoitti:Jos haluu pyörän millä voi ajaa edes sillontällön niin ota. 2009-> nelari. Tai 05> 2 tahti. Porauksen koon voi sitte valita iha fiiliksen mukaa, merkillä ei oo väliä oikeastaankaan.



Eli 09 eteenpäin uskaltaa vasta ostaa minkä vaan... Huh. Se tietää sit budjetin nostamista.

Re: Pyörän Valinta

25.12.2012 2:01

Emmä sano et 08 nelarit on vältsii sen huonompia kuin 09. Mut käytännös mahotonta löytää niin vanhaa pyörää millään tavalla järkevillä tunneilla. 2 tahdissa ei mun mielestä noi tunnit niin paljoo tunnu kun tekniikka simppelimpää ja helpompaa rassata.

Re: Pyörän Valinta

25.12.2012 2:32

kattelin että 09 eteenpäin alkaa olla ruiskulla varustettuja pyöriä. Täytyy varmaan vähän miettiä tyytyykö vanhempaan vai ostaako sitte vähän kalliimman. Hirveesti ei tule edes ajettua. Lähinnä viikonloppusin.

Re: Pyörän Valinta

25.12.2012 13:20

Sitten kannattaa ottaa rahatukku käteen ja päivystää nettimotoa. Kun tulee sopivan hintainen ja remontoitu peli myyntii niin hakee pois. Yleensä noi menee aika nopeasti jos tulee joku rempattu peli myyntiin. Ite oon vähän sitämieltä että jos ostat 5vuotta vanhan 2 tonnin pyörän niin yli tonnilla saat sitä rempata ihan ensimmäisten ajokertojen jälkeen, jos kone on mätä niin enemmänkin menee. Ja paljon halvemmalla ne remontit saa niin että se on muutama satku lisää pyörän hintaan kuin käydä itte tonnilla tekemässä. Pelkästään jos joutuu linkkujen ja swingien laakereita uusimaan on se jo lähemmäs 200e homma, ja tämä siis tosi yleinen vanhoissa pyörissä.

Sitten taas esim itse ostin hyvin pidetyn vuoden ajetun pyörän johon oli ex. omistaja tehnyt konerempan ennen myyntiä, ja huollettu hyvin. Niin sai oikeastaan kesän ajella niin että kaato vaan bensaa tankkiin ja teki normi huollot. Tämä siis oli kalliimpi pyörä kuin mitä olin kattellu, mutta sitten venytin budjettia ja päivääkään en ole katunu. Ja onhan se ruisku aika huippu homma, mitä nyt kavereitten kaasarin säätö talkoita sivusta seuraillut. :P

Re: Pyörän Valinta

25.12.2012 14:05

kyllä halvallakin voi löytää hyväkuntoisen pyörän, itse maksoin 1500€ 2000 mallin 250 yz:sta viime kesänä, ainoa mihin tarvitsi satsata oli linkun laakerit, ketjut ja rattaat ,tuli myytyä syksyllä pois, mutta jos olisin pitänyt, niin männän olisin vaihtanut, varmuuden vuoksi. ,nyt on saman hintainen 2003 husse tilalla, samat hankinnat tehtävä ja iskarin ehkä huollatan. ,nelarit on eri asia, paljon on ollut nettimotossa moottorivikaisia ja niihin sitä rahaa vasta uppoaa..

Re: Pyörän Valinta

25.12.2012 14:40

Joo täytyy nyt vähän suunnitella. Nelari se nyt luultavasti kuitenkin tulee olemaan. Ehkä käy tuuri ja löydän halvalla hyvän :D http://www.nettimoto.com/suzuki/rm-z/1427635
Luultavasti tätä menossa kattomaan lähipäivinä.

Re: Pyörän Valinta

25.12.2012 14:55

dise kirjoitti:Joo täytyy nyt vähän suunnitella. Nelari se nyt luultavasti kuitenkin tulee olemaan. Ehkä käy tuuri ja löydän halvalla hyvän :D http://www.nettimoto.com/suzuki/rm-z/1427635
Luultavasti tätä menossa kattomaan lähipäivinä.


Ja tosta olis tarkotus saada se 600€ pois!

Re: Pyörän Valinta

25.12.2012 22:02

:D ,samasta putiikista oli edellnen omistaja kyseisen jammun ostanut., linkun laakerien paikalla oli nailonholkit! ,ei siinä mitään, kaikki muu olikin sitten tip top. ,kannattaa silmäillä moottorin ohella yleinen siisteys, vanteet, jarrulevyt, onko "klappia" polkimissa, kahvoissa, jalkatapeissa, syylareiden suoruus ym. ,rikkinäiset muovit ei nyt kauheasti kustanna.

Re: Pyörän Valinta

25.12.2012 22:31

mikulov kirjoitti::D ,samasta putiikista oli edellnen omistaja kyseisen jammun ostanut., linkun laakerien paikalla oli nailonholkit! ,ei siinä mitään, kaikki muu olikin sitten tip top. ,kannattaa silmäillä moottorin ohella yleinen siisteys, vanteet, jarrulevyt, onko "klappia" polkimissa, kahvoissa, jalkatapeissa, syylareiden suoruus ym. ,rikkinäiset muovit ei nyt kauheasti kustanna.


Jaahas no täytyy katella joo sitten vähä tarkemmin :D Lähetin justiin vähän kyselyy kulutusosista ja huolloista yms. Jos vaikka tällä viikolla kävis kattomassa ja mahdollisesti hakis pois.

Re: Pyörän Valinta

27.12.2012 19:45

Noniin nyt on pyörää käyty katsomassa. Pyörä oli seissyt kuulemma vuoden päivät kaverin tallissa ja vanhat bensat sisällä niin ei pysynyt käynnissä ilman ryyppyä. Noin 10min lämmiteltiin eikä silti. Kaasulla pysy mutta iski liekkiä putkesta ja paukutti. Ei päässyt testaamaan koska pyörä on helsingin keskustassa. Lupasi kuitenkin että jos kaupat tehdään niin hän antaa takuun/ palautusoikeuden mikäli pyörä ei toimi niin kuin pitää. Myöskään huolloista kaverilla ei ollut tietoa mutta kuulemma vain muutaman kerran käynyt ajamassa ostettuaan pyörän kisakoneesta. Himottaa mutta en tiedä uskallanko ostaa!

Re: Pyörän Valinta

27.12.2012 20:22

täytyyhän sen nyt ainakin käydä nätisti ennen kaupan tekoa. ,ei olisi iso homma vaihtaa bensat ja putsata kaasari. ,voi se hyväkin ostos olla mutta tällä hetkellä ns. sika säkissä. (kerran kävin katsomassa cr500 hondaa hesassa, ..myyjä polkaisi käyntiin ja keulitti vaihteet läpi pitkin kolmatta linjaa, lykkäsi pyörän mulle mutta sanoin että on se o.k.:) ).

Re: Pyörän Valinta

27.12.2012 20:33

Hahhah mä en viittiny lähtee koittaa siinä kisahallin putkan vieressä! :D Joo kaveri sano vaan että oli ehkä pitäny käydä lämmittämässä sitä ennen ku tuun.. Mut ehkä mä haen sen ku laittaa kauppakirjaan että vaikka kauppa mahdollista perua viikon sisällä ostamisesta tai vastaavaa. Niin että pääsee testaan. Se kyllä vaikutti reilulta jätkältä että vois antaa varmaan vaikka viikonlopuks testiin. Ilmottelen kun päätös on tehty! ;)

Re: Pyörän Valinta

28.12.2012 2:13

Moro!

Tuommonen 04 250 2 tahti cr:rrä olis kiikarissa. Perus kuntopyöräksi montulle ja mettään. Ainut mikä mietityttää, on tuo sähkönen PA säädin. Onko siinä mitään erikoista, mistä pitäs olla huolissaan? Hyvä vai huono asia?

Re: Pyörän Valinta

28.12.2012 10:37

Julle1 kirjoitti:Moro!

Tuommonen 04 250 2 tahti cr:rrä olis kiikarissa. Perus kuntopyöräksi montulle ja mettään. Ainut mikä mietityttää, on tuo sähkönen PA säädin. Onko siinä mitään erikoista, mistä pitäs olla huolissaan? Hyvä vai huono asia?


Ei ole mitään erikoista sähköisessä säätimessä, kunhan vaan katsot, että vaijerit ovat oikealla tiukkuudella ja käytät häiriösuojattua tulppaa (NGK BR8EG). Häiriösuojaamattomalla tulpalla ajaessa saattaa koko systeemi seota ja heittää säätimen kiinni kesken ajon.