Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
20.12.2012 23:26
Ite oon käyttäny 0,7-0,8 bar.
22.12.2012 15:41
Joku 02-07 piikin omistaja voisi valaista, että kuuluuko tuon vaimentimen ylemmässä kiinnikkeessä olla vielä joku osa, jolla sen saa kiinnitettyä. Vai onko tuon vaimentimen kiinnitys suunniteltu sen kummempia ajattelematta. Itsellä kun on ollut aina kiinni jenkkimallin shorty, jossa on vain tuo alempi kiinnike.
E: on siinä näköjään tuollainen.
22.12.2012 19:49
FMF kirjoitti:
Toihan on yhtä pitkä kuin CR500 vaimennin?
22.12.2012 19:54
Joo, Depin sivuilla tuo oli rutkasti lyhyempi, mutta tuommonen sieltä sitten paljastui. Muttei kumminkaan numerokilven ulkopuolelle ulotu. Minkälainen vaikutus äänenvaimentimella on 2t-moottoriin? Ei tietääkseni kovinkaan suuri?
22.12.2012 20:17
FMF kirjoitti:Joo, Depin sivuilla tuo oli rutkasti lyhyempi, mutta tuommonen sieltä sitten paljastui. Muttei kumminkaan numerokilven ulkopuolelle ulotu. Minkälainen vaikutus äänenvaimentimella on 2t-moottoriin? Ei tietääkseni kovinkaan suuri?
2T moottori on siitä hassu laite, että kaikki vaikuttaa kaikkeen. Pakovastus vaikuttaa merkittävästi moottorin käytökseen. Pakovastuksen muutoksen vaikutus riippuu ihan siitä, miten pakoputki kokonaisuutena toimii. Pelkkä vaimentimen pituus ei merkitse mitään, reikäputken reikien määrä / koko + reikäputken halkaisija + mahdolliset holkit muodostavat kokonaisvastuksen. Liian vähän pakovastusta on huono homma, kuten myöskin liiallinen pakovastus.
2T moottorissa pakoputki + vaimennin pitää ajatella aina pareina. Yleistyksenä 2T moottorissa lisää pakovastusta on usein lisää voimaa alas. Liian tukkoinen vaimennin nostaa pakolämmöt liian ylös -> mäntä sulaa. Sopivan pakovastuksen tuottava vaimennin antaa parhaan tehon. Esim. ilman vaimenninta 2T MX-pyörä hukkaa useita kymmeniä prosentteja tehoa koko tehoalueelta.
22.12.2012 21:25
Jopas jopas. Melkoisen erilaisia kyllä ovat:
Saas nähdä miltä tuo tuntuu.
26.12.2012 20:45
Halåjaa! FMF! Paljolla myyt tuon depin änkän? Ota yhteyttä YV jos kiinnostaa!
26.12.2012 21:10
Mitenkäs arvon palstaveljet työ saatte nämä ruiskuhököttimet talvella oikein tulille? Viimeset 3vuotta tullu ajettua enskaa eurooppalaisilla 2T vehkeillä ja ne on aina saanu talvella kovassakin pakkasessa helposti käyntiin vaan nyt tuli hommattua tuommonen 11vuosmallin ruisku pikkunelkku honda ja kyllä poljettaa jo -10 asteessakin varmaan vartin ennenkuin lähtee käyntiin. Sitten kun kerran saa tulille ja ajelee niin laakin peli lähtemään käyntiin. Ei paljon kehtaa täältä korvesta lähteä talven enskakisoihin kun voi olla että jo lähdössä tulee aikasakkoa kun ei saa siinä minuutin aikana vehkeitä käyntiin!
26.12.2012 23:42
moro! Onkos noissa 04 250 kakstaheissa vielä häikkää pakoaukonsäätimissä?
29.12.2012 0:28
Julle1 kirjoitti:moro! Onkos noissa 04 250 kakstaheissa vielä häikkää pakoaukonsäätimissä?
kuulemma 03 eteenpäin on jo ihan hyviä....
29.12.2012 23:50
Kyrvähtikö uudenkarhea tulppa, kävi niin perkeleen rikkaalla ja hetkenpäästä moaaaaa. Pari yskäsyä polkiessa, ei muuta. Kipinän kyllä antaa ja bensaa saa. Tulppa musta. Uus tuttavuus tuommonen cr, niin voiko olla joku mystisempi vika?
30.12.2012 0:52
tuluppahan se, huomenna kaasarin säätöön..
31.12.2012 0:29
Kuinka paljon isompaa tk suutinta kannattaa laittaa talvelle? Jotku väittää että ei tartte vaihtaa, jotku taas väittää että noin 5 kokoa isompi. Ite meinasin kans että joku 5 kokoo isompi vois olla hyvä. Mitä muut on mieltä?
31.12.2012 19:07
ite käytin omassani 185-190
koeta saada hiihtolomaan mennessä talvikuntoon kun olisi silloin tarkoitus tulla kangashuudseille
31.12.2012 20:38
185-190 tyhjäkäynti suutin?
Aika iso?