Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
10.12.2012 12:58
250 2t aivan mainio pyörä kelle tahansa. Ei niissä mitään erityisen "yllättävää" tehopiikkiä kyllä ole johtuen alaväännöistä. Ensimmäinen fiilis enska kolmesatasella tuntui lähinnä siltä että alhaalla ja keskellä voimaa on niin paljon että pyörä sutii tyhjää jo pienestä kaasunliikkeestä pelkillä alakierroksilla kovalla hiekkatiellä. Myöhemmin sitten kun tottu niin rupes pitokin pysymään hanskassa. Mitään "pyörä vie miestä" efektiä ei helposti pääse tommosella tulemaan, ne on niitä piikkisten ja pienempien juttuja kun joutuu avaamaan täysillä päästäkseen eteenpäin.
10.12.2012 13:36
Nonniin, hyvä juttu ja kerrankin tyhjentävä vastaus. Kai sitten se kakstahti tulee ostettua. Onko mitään vuosimalleja jotka tulisi kiertää kaukaa?
10.12.2012 13:58
Vuosimallilla ei niin kauheasti ole väliä kunhan on hyvin huollettu yksilö, mieluiten tietenki uusin vehje mikä budjettiin sopii
10.12.2012 15:49
Entäs minkä merkkistä kannattaa katsella? Hondasta olen kuullut että osia saa jenkeistä polkuhintaan.
10.12.2012 17:55
Oikeestaan hondasta en oo kuullu kun kerran pahaa sanottavaa, ja sekin oli täällä motot.netissä, tiiätte varmaan ketä tarkotan
Kaveriporukasta löytyy ~kymmenisen seeärrää, enkä oo kuullu että paljoa vikoja ois. Itelläkään ei oo vielä yhtään vikaa ollut. Kaverilla yamaha YZ meinaa olla aika paljon, taino paljon ja paljon, pikkuvikaa. Tehothan kaikissa 250 2t vehkeissä on suunnilleen samat.
Sittenku oot ostamassa / kattomassa rossia niin kannattaa tarkistaa ainaki runko, ettei ois paljoa hitsauksia. Kyllähän totisemmassa rossiajossa rungot alkaa paukkumaan että ei sitä tartte pelätä
Ite myös syynäsin tarkkaan mm. pakoputken (uus putki +500e), iskarit, rungon, syyläri(t), ketjut ja rattaat. Koeajolla käytä jokanen vaihde läpi, ja vaikka ronski kaasutus joka vaihteella, että varmasti pelaa. Kannattaa myös kuunnella kuuluuko koneesta ylimääräsiä ääniä (rahina, siritys)
http://www.motot.net/wiki/K%C3%A4ytetyn ... tajan_opas Siinä vielä tommonen ostajan opas, tosin kevareihin liittyen mutta aika paljon tossa on asiaa mitä voi soveltaa rossin ostoon.
10.12.2012 23:06
Ei kyllä rungon pitäis paukkua...
Eikä se Yamaha ainakaan huonompi ole kuin mikään muukaan. Yleisestikin tarvis pikkusen isomman otannan että jonkun näköisen mielipiteen voi muodostaa. Jarrupalat ja levyt kannattaa kans tsekata, "kelluvat" jarrulevyt on yllättävän kalliita...
10.12.2012 23:26
Joo en mää meinaakkaan että yamaha huono pyörä ois
Ja joo ei ehkä ton rungonkaan pitäs niin paskaa olla, mutta taisin joskus täältä motot.netin puolelta lukee että runkoa, varsinki takahäkkiä joutuis hitsaileen välillä
11.12.2012 0:40
Niin no takahäkkihän on asia erikseen joo, yleensä onneks selviää pannujen jälkeen ihan oikomalla. Väsyyhän se alumiini tietty jos ahkerasti vetää rajuja lippoja.
11.12.2012 1:04
lootasta kannattaa kokeilla ylöspäin vaihdot täydellä kaasulla ja vähän "huolimaton" vaihto ja jos alkaa välivapaata tulemaan nii kertoo hyvin kytkentöjen kuluneisuudesta. Ei muuten mutta kun lootaan alkaa vaihtamaan rattaita niin helposti meneekin 50% uusiksi.
11.12.2012 1:07
Mihin hintaan alkaa jo löytymään hyviä yksilöitä?
11.12.2012 1:18
vaikea sanoa. kannattaa käydä lähiympäristössä vaikka katsomassa monia eri pyöriä.
samaan hintaan voi saada joko huippu pelin tai kasan sontaa, vaikka halvalla tarvii päästä suosittelisin silti -06 vuodesta eteenpäin olevia pyöriä. niiden hinta alkaa oleen jo alle 2k ja hyviä yksilöitäkin löytyy.
11.12.2012 19:51
Elikkäs mulla nyt on yamahan yz250f, ja oon suunnitellut vaihtaa 2tahtiseen joten kumpi olis parempi 125cc vai 250cc, ajo tulee olemaan vaihtelevaa, talvella jääradalla, kesällä rossiradalla,metsäpolkuja,hiekkamontuilla ja oikeestaan kaikkialla minne vaan uskaltaa pyörän viedä..
11.12.2012 20:54
Kannattaa käyvä testaamassa molempia, vetää kunnon testilenkki ja miettiä että kummalla jaksat sitte ajella mielummin. piikissähän tehot on aika korkeella, kun taas puolikas vetää aika hyvin jo kohtuu pienillä kierroksilla. Tehoeroahan noissa ei hirveenä ole, painoerokin samanmallisissa melko pieni. 125cc joutuu sitten mäntää vaihtelemaan useammin.
Tuossa oli muutama syy mulle miks ostin 250cc enkä 125cc. Silti hyviä pelejä piikitkin.
11.12.2012 21:03
Joo oon mää 250 hondalla heittäny pikku testi lenkkiä ja se kyl tuntu iha mukavalta pyörältä, piikkiä sitte taas ei oo ikänä tullu testailtua..
11.12.2012 21:06
Vai ei ole teho eroa
onhan ne ihan eri planeetalta. Suurin ero noilla tahtareilla on että kun 250 kierto loppuu niin piikin tehot alkaa löytyä. Eli teho-alue on puolikkaassa aika paljon matalimmilla kierroksilla ja sen takia mukava pyörä itse asiassa ajaakkin.
Ja painoeroahan ei siis paperilla ole käytännössä mitään mutta ajettaessa rupeaa ne massat tuntumaan siinä 250:ssä.
Jää radalle kyllä sanoisin että piikkinen aikas turha laite, eli 250 tahtari varmasti mielusampi ajaa.