Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
8.12.2012 18:22
ei se pyörä ole nettimotossa
onhan tuo -07 aika halpa itsekkin katsellut sitä aika monesti
8.12.2012 18:42
Jep, sitä sitten tiedä kuinka mahtaa olla huollettu ja missä kunnossa kulutusosat muutenkin, mutta kattomalla niistäkin selkoa sais
9.12.2012 16:57
Nyt on pyöräkuume taas valloillaan. Eli vaihtoehtona 250cc 2t tai 4t. merkkeinä taas nämä yleisimmät kawa, kotka ja jammu. Saa varaosatkin helpolla. Eli ekaa kertaa krossipyörää ostamassa, eikä kokemusta oikein ole. Nelitahti olisi tietysti parempi alkuun kun se repii vähemmän, mutta tulee tuo rahakysymys vastaan. Saiskohan siitä kakstahdista vähemmän repivän? jos piikin saiai pienennettyä ja meno muistuttaisi enemmän tuota nelaria?
Osaiskohan joku heittää jotain arviota kuinka paljon 4t tulee kalliimmaksi jos ajaa vaikkapa 50h vuodessa. Mitä osia niihin isompiin remotteihin menee jossa koneen joutuu aukomaan? hinnat osaan kyllä selvittää itse
9.12.2012 17:40
Jos puhtaalta pöydältä lähetään niin 250 2t menee 50h 5 litralla vaihteistoöljyä =10e litra. + bensat(2t öljy) ja putsarin pesuaineen ja öljyn hakee biltemasta yht. 30e. niin toi riittää. Voishan tossa vetomies vaihtaa männän jo, mut kyllä 250 2t menee harrastekäytössä männällä viel pidempään, varsinki jos öljyt kunnos.
9.12.2012 19:02
Käyttökustannuksethan siinä 2t:ssä on suuremmat. Mut sit kun konetta ruvetaan availemaan niin paljon se nelari tulisi kalliimmaksi? Mua kiinnostaisi et mitä noihin 100-200h remppoihin kuuluu kun käytettyä olisi ostamassa.
9.12.2012 21:04
Osta 150 Sx kotari, nettimotosta löytyy ihan sopivaan hintaan ja tuntuis olevan harrastelijallekin oikeen sopiva valinta kaikin puolin. Piikin keveys mutta kuitenkin vääntöä löytyy sen verran että sitäkin voi hyödyntää
9.12.2012 21:34
en ole aivan samaa mieltä asiasta, paria sataviiskymppistä olen kokeillut eikä se mainittavammin alakierroksilla etene, kevyt ja hauska peli kuitenkin. ,kaverin 2008 sx125 tuntuu helpommalta ajettavalta tehon puolesta.
9.12.2012 22:57
roBBe21 kirjoitti:Käyttökustannuksethan siinä 2t:ssä on suuremmat. Mut sit kun konetta ruvetaan availemaan niin paljon se nelari tulisi kalliimmaksi? Mua kiinnostaisi et mitä noihin 100-200h remppoihin kuuluu kun käytettyä olisi ostamassa.
Hae minulta tuo -10 mallin 250SX pois. Just tehty mäntäremppa. Hemmetin halpaa ajoa ja helppo huoltoinen pyörä. esim tuo mäntäsarja tiivisteineen oli vain 155€. Öljyt 5-10h välein ja puhtaan putsarin vaihtaa aina ajojen jälkeen. renkaita,rattaita ja ketjuja ja jarrupaloja sitä mukaa kun niitä kuluu.
Moottorin luonnetta helppo muuttaa koska sytytyskartassa kaksi eri asentoa.
10.12.2012 0:25
Ajatus houkuttelee mut tällä hetkellä ei vielä ole rahoja. Pidän mielessä.
Jos nyt tulee vanhempi mopo hommattua ja sytkäkarttoja ei pysty vaihtamaan, kuinkas sit eteenpäin? Varmaan alavääntöinen putki ja pakoaukon säädintä säätämällä?
10.12.2012 0:34
Hei ei niitä tehoja kannata pelätä, kyllä niihin tottuu.
10.12.2012 0:37
Mulla meni ~2h niin tehot oli mukavasti lapasessa, aijempaa kokemusta on vaan moposta ja mönkijästä ja niistä muutamasta kevarista mitä oon testaillu
10.12.2012 0:50
Ei ne tehot sinänsä pelota, mähän sitä kaasukättä hallitsen. Lähinnä mietityttää se piikki, ja kuinka nopeasti se tulee ja kuinka raju/yllättävä se on
10.12.2012 1:08
Älä sitä turhaan mieti, hanaa vaan !
10.12.2012 8:33
Ei se rajattomasti revi kun puhutaan hiekalla/savella/soralla ajamisesta, pito kumminkin loppuu aika äkkiä. Helpompi sillä on saada takarengas lyömään tyhjää kun nelipuolikkaalla. Tietty jos pitoo saa todella hyvin jossain sateen jälkeisessä hiekkamontussa niin kyllähän se nykäsee mutta niin nykäsee piikkikin.
10.12.2012 11:02
Ja muista että 250cc 2t tehopiikki ei oo niin repäsevä kun esim 125cc koska alhaalta asti on enemmän tehoa