Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Re: Suzuki RM

24.6.2015 22:44

Pitää tutkia.

Re: Suzuki RM

28.6.2015 13:06

Morjes, onkos kellään ollut sähköongelmia 90' luvun puolikkaissa 2t RM:issä? Itsellä 94' vuotinen, ja ongelmana kipinä. Ensi alkuun kipinä näytti erittäin heikolta, mutta lähti kyllä käyntiin ja toimi moiteetta. Eräänä päivänä tallissa seisomisen jälkeen oli kipinä kokonaan kadonnut. Kaikki johtoliitokset on kunnossa jne. Uuden impulssikäämin olen vaihtanut, sekä kokeillut lukuisilla eri tulpilla/tulpanjohdoilla/hatuilla. Eikös tuo heikko kipinä olisi voinut viitata puolan rikkoutumiseen? Oudoin asia tässä on se, että puolalle kyllä tulee virta, muttei eteenpäin, ja sama oire molemmilla puolilla, ja toinen on toimivasta pyörästä otettu...

Jos jollain löytyisi valostaattoria ja CDI:tä lojumasta, niin YV:tä saa laittaa. Ei oikein muuta ratkaisua keksi, kuin laittaa suosiolla uusi boxi ja virtapää, niin pääsisi ajamaankin, ja olisipahan varman päälle.

Re: Suzuki RM

7.7.2015 23:05

Osaiskos joku kertoa että sopiiko -90 250 rm:ään uudempaa tankkia ja näin myös uudempien mallien katteita.

Re: Suzuki RM

8.7.2015 12:48

Tarkoitatko '94-95, '96-00 vai '01-09 vuosimallien RM125/250 tankkia ja katteita?

'90-luvun Rämässä on samanlainen runko, kuin Suzuki TS125R vm. 1989-1997 kevarissa.
Eli voin kokemuksen perusteella sanoa, että vaatii paljon rungon muokkausta, jotta '01-09 Rämän muoviosat ja takahäkin ja penkin saa siihen sopimaan järkevästi (ks. galleria --> Tessu).

Re: Suzuki RM

8.7.2015 21:14

Palaan vielä tuohon pakoaukonsäädin hommaan.
Tosiaan heti kun kytkinkopan avaa niin sielä näkyykin sen alapään mekanismit, oli päässyt pomppaamaan sellasesta urasta pois. Mutta sai helposti kohdalleen.

Re: Suzuki RM

10.7.2015 11:01

Onks näissä '03 tai uudemmissa RM125 crosseissa ollut vaihteiston kanssa ongelmia?
Luin jotain TT:n topikkia, jossa oli moni kertonut ongelmista RM125/250 ja RM-Z250/450 vaihteiston kestävyyden kanssa.

Ykskin oli ajanut vain 25h, ennen kuin oli vaihteisto mennyt solmuun. (RM-Z250 '10)

Re: Suzuki RM

12.7.2015 22:44

Kiitoksia vastauksesta ja semmonen vielä et löytyykös euroopasta alle 40z takarattaita. Pienempi parempi, 39z on pienin mitä löysin ebaystä.

Re: Suzuki RM

12.7.2015 23:08

Teettämällä saat pienempää, jos keskiön pulttijako mahdollistaa sen.

Mihin käyttöön on tulossa, kun niin pientä takarissaa tarvitset?
Onko minkä kokoinen eturatas?

Re: Suzuki RM

12.7.2015 23:57

Tarkalleen pyörä on RMX, eli kadulle meinasin tollasta välitystä. Tuli hankittua tommonen peli, enkä löytänyt muualta järkevää keskustelua. Vinkatkaa jos on topic johon meikäläisen kysymyset sopii paremmin.

Re: Suzuki RM

13.7.2015 1:28

Käytännössä ihan sama pyörä kuin RM, mutta vain enduro varustuksella.
Taitaa siinä olla pidemmät vaihteistonkin välitykset.

14-41 välityksillä ja 140/80-18 takarenkaalla @ 100km/h n. 5 250rpm.
http://www.gearingcommander.com

Re: Suzuki RM

13.7.2015 16:15

.Juho kirjoitti:Onks näissä '03 tai uudemmissa RM125 crosseissa ollut vaihteiston kanssa ongelmia?
Luin jotain TT:n topikkia, jossa oli moni kertonut ongelmista RM125/250 ja RM-Z250/450 vaihteiston kestävyyden kanssa.

Ykskin oli ajanut vain 25h, ennen kuin oli vaihteisto mennyt solmuun. (RM-Z250 '10)
Ajoin noin 200h -07 RM suikalla enskaa ja sitä ennen oli ajettu suunnilleen saman verran ja minun aikana laitettiin 2 ja 3 rattaat kun kytkentähampaat kului ja alkoi heittää vaihdetta pois päältä,sitä ennen oli laitettu 2 rattaat ja oli tosi kovalla käytöllä silloin uutena crossissa ja endurossa.Ei aiheuttanut mitään täystuhoa ja ajamalla pääsi metsästä pois. Eli en pidä sen huonompana kuin muitakaan japseja.Muistelen että jollain tais tulla vähän enempi laittoa kun hajosi vetarin laakeri totaalisesti. Materiaali on aikapaljon pehmoisempaa kun eurooppalaisissa. Nyt olen ajellut 450 jammulla ja siihenkin on kerran rattaita uusittu laatikkoon

Re: Suzuki RM

13.7.2015 18:28

Kiitos vastauksesta!

250cc 2-T kiinnostaisi enemmän, mutta niiden hinnat on ihan pilvissä (Rämän ainakin), verrattuna 125cc.

Nyt saa ~1 600€:lla 2006 RM125:n, vasta rempattuna.

Re: Suzuki RM

13.7.2015 20:02

Mun pyörä oli 250,oli muutettu enskaksi ja toimi kyllä minun makuun ihan kivasti

Re: Suzuki RM

13.10.2015 0:03

Omassa 250cc:ssä alkaa olla putki aika nautittu, niin mites näissä sopii putket eri vuosimallien välillä? Pyörä on vuosimallia -90.

Re: Suzuki RM

25.4.2016 0:51

Mistä ihmeestä johtuu tuo RM250 2k5 aivan saatananmoinen jano? Siinä ajassa kun muitten mopoista oli joku 1-2l menny niin omaa sai jo olla tankkaamassa. Ihan rauhallista tahtia mettäenduroa vedettiin ja sain kyllä helposti 16l kulutettua lyhyessä ajassa. :roll:

Hiljaa ajaessa haisee bensalle, jopa niin että takana/lähellä ajavat haistavat sen. En vain keksi mistä se tulee. Paikoillaan olen koittanu kallistella ja pomppia pyörän päällä joka suuntaan muttei ei tulvi/vuoda mistään, sama juttu vaikka olisi kone käynnissä.

Haisee nimenomaan bensalle eikä pakokaasulle.

Tuosta puuttuu se letku ja 1-tie venttiili tankinkorkista, ja sieltähän kyllä kusee niin lujaa kuin vain ehtii jos makaa selällään jossain ojassa, mutta vähän tuntuu kaukaa haetulta että oikeinpäin ajaessa sieltä kusisi monta litraa tunnissa. Ei ainakaan ajaessa huomaa eikä vaatteet löyhkää bensalle tai muutenkaan ole vuotamisen merkkejä tankin kylessä. :roll:

Kaikki ideat tervetulleet koska tuo kulutus on aivan järjetöntä, ei oikein kauas uskalla mennä autolta seikkailemaan kun tietää että kohta on tankki tyhjä. Ja on ihan timmi ja säädöissä oleva peli noin muuten, ehkä vähän rikkkaalla käy.

Pitemmän aikaa kun jotain hidasta reittiä ajaa matalilla kierroksilla niin röpeltää keskikierroksilla ekassa täyskaasuvedossa, joten neulaa olis varmaan varaa laskea hieman? Olisikohan kulutus siitä kiinni?

2h ajon jälkeen oli juuri putsattu takalokarin kylki aivan mustan peitossa taas, en tiedä liittyykö asiaan mutta mainitsempa kuitenkin.

Pyörässä Doman putki ja X suuttimet/ neulan asento. Omistanut/ ajanut pyörällä vasta 3h rauhallista tutustumisajoa ja pari tankillista mennyt.