Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

30.10.2010 0:34

Nyt on taas 1 pinna takavanteesta poikki... Alan kyllästymään noihin katkeileviin pinnoihin, joten ajattelin et ostan uuden pinnasarjan, mutta mietin, että mitenköhän tuo pinnaus sitten oikeasti toteutetaaan kotikonstein :s

Olis kiva jos joku vois kertoa et miten saan vanteen viel joskus suoraks, eli mikä on sitte oikeesti se järjestys ja tyyli; et pitäskö ottaa aina yks kerrallaan pois ja laittaa samantien uus tilalle??
(voi linkittää myös jotku ohjeet?)
Ja sit et kuinka kireeks ne uudet pinnat pitäs oikeesti kiristää, kun ei ole momenttiavainta. Kiitoss! ;)

31.10.2010 22:30

jos jollain tarvetta 19 tuumaselle piikki kumille niin laittakaa yv:tä nyt lähtis halvalla ei mairittelevassa kunnossa mutta kyllä sillä alku talven päästelee kun ei tarvitse sääliä ja merkki oli bfgoodridge ja hintaa 40e ja sijainti kouvola

31.10.2010 23:56

Simpleman, pistä googleen sirkun endurosivut ja sieltä löytyy.

4.11.2010 11:36

Kertokaapas, tekeekö noilla halvemmilla piikkikumeilla (esim. kings) mitään? Lähinnä taakse pitäs uus enskapiikki saaha, eteen löytyy vielä pari kohtuukuntoista. Opiskelijabudjetilla ei oikein meinaa trelleborgiin olla varaa, kun luultavasti pitäs käydä pyörää läpi muutenkin talvella. Tietty varmaankin vois kestää huomattavasti paremmin. Ajo ei ammattitasoa vielä ole, mutta kyllä vauhtia riittää. Joskus tuli ostettua käytettynä dunlopin takakumi, josta ei jääny kovin hyvä kuva. Liekkö paskottu liian kovilla paineilla, kun piikit taittuneet reilusti taaksepäin, vaikka yhtään piikkiä ei ollut irronnut? Siinä ei pitoa tuntunut enää löytyvän, vaikka paineet olivatkin sopivat. Suositelkaapa hyviä hintalaatusuhteella varustettuja kumeja! Ehkä hieman enemmän kestävyyttä hakusessa, kuin maksimaalista pitoa. Ajo oikeastaan pelkkää kantojen kiertelyä tai spooria.

4.11.2010 16:20

-Riuku- kirjoitti:Kertokaapas, tekeekö noilla halvemmilla piikkikumeilla (esim. kings) mitään? Lähinnä taakse pitäs uus enskapiikki saaha, eteen löytyy vielä pari kohtuukuntoista. Opiskelijabudjetilla ei oikein meinaa trelleborgiin olla varaa, kun luultavasti pitäs käydä pyörää läpi muutenkin talvella. Tietty varmaankin vois kestää huomattavasti paremmin. Ajo ei ammattitasoa vielä ole, mutta kyllä vauhtia riittää. Joskus tuli ostettua käytettynä dunlopin takakumi, josta ei jääny kovin hyvä kuva. Liekkö paskottu liian kovilla paineilla, kun piikit taittuneet reilusti taaksepäin, vaikka yhtään piikkiä ei ollut irronnut? Siinä ei pitoa tuntunut enää löytyvän, vaikka paineet olivatkin sopivat. Suositelkaapa hyviä hintalaatusuhteella varustettuja kumeja! Ehkä hieman enemmän kestävyyttä hakusessa, kuin maksimaalista pitoa. Ajo oikeastaan pelkkää kantojen kiertelyä tai spooria.


Ittellä harrastusajossa Kingsit on kestänyt hyvin. Ajoin renkaat sisään nastoittajan ohjeistuksen mukaan. Irronneita nastoja talven ajeluiden jälkeen oli pari kappaletta. Suurimmalti osalti tuli ajeltua jäällä, mutta enskaakin tuli paukuteltua.

4.11.2010 17:29

-Riuku- kirjoitti:Kertokaapas, tekeekö noilla halvemmilla piikkikumeilla (esim. kings) mitään? Lähinnä taakse pitäs uus enskapiikki saaha, eteen löytyy vielä pari kohtuukuntoista. Opiskelijabudjetilla ei oikein meinaa trelleborgiin olla varaa, kun luultavasti pitäs käydä pyörää läpi muutenkin talvella. Tietty varmaankin vois kestää huomattavasti paremmin. Ajo ei ammattitasoa vielä ole, mutta kyllä vauhtia riittää. Joskus tuli ostettua käytettynä dunlopin takakumi, josta ei jääny kovin hyvä kuva. Liekkö paskottu liian kovilla paineilla, kun piikit taittuneet reilusti taaksepäin, vaikka yhtään piikkiä ei ollut irronnut? Siinä ei pitoa tuntunut enää löytyvän, vaikka paineet olivatkin sopivat. Suositelkaapa hyviä hintalaatusuhteella varustettuja kumeja! Ehkä hieman enemmän kestävyyttä hakusessa, kuin maksimaalista pitoa. Ajo oikeastaan pelkkää kantojen kiertelyä tai spooria.

mulla ja muutamalla kaverilla on ollu noita kisakoneen nastoittamia kigsejä (320 piikkiä) ja on kyllä kestäny tosi hyvin. viimetalvena ostin ja 60h tuli viime talvena ajettua rossia/spooria ja viälä alle kehtaa laittaa täksikin talveksi. vähä nastoissa kulumaa mutta ei irronneita tai katkenneita nastoja.

5.11.2010 13:31

Kiitokset vastauksista! Pitänee käyvä kyselemässä paikallisista puljuista hintoja ja selata nettikaupat läpi. :)

7.11.2010 0:54

Kestävyys etusijalla -> ostat Motorenkaan jälleenmyyjältä spoorinastotun trellikan, nykyään Mitas-merkillä mut sama gummi ja sama kuvio, malli 244. Kaikki muut on kestosta pois. Pidon suhteen valinta on Metzeler, Duell tukkuu niitä harvempinastasia joissa on todella pitoa, mut kaikissa metzelereissä kesto on surkee. Itselle valinta on nykysin aina kompromissi, Michelin on mukava ajaa ja pito hyvä, mutta etenkin etusista ainoostaan Motorenkaan täysnastanen kestää edes jotenkin, vajaanastanen on halpa mut kesto surkee.

7.11.2010 1:26

Simpleman111 kirjoitti:Nyt on taas 1 pinna takavanteesta poikki... Alan kyllästymään noihin katkeileviin pinnoihin, joten ajattelin et ostan uuden pinnasarjan, mutta mietin, että mitenköhän tuo pinnaus sitten oikeasti toteutetaaan kotikonstein :s

Olis kiva jos joku vois kertoa et miten saan vanteen viel joskus suoraks, eli mikä on sitte oikeesti se järjestys ja tyyli; et pitäskö ottaa aina yks kerrallaan pois ja laittaa samantien uus tilalle??
(voi linkittää myös jotku ohjeet?)
Ja sit et kuinka kireeks ne uudet pinnat pitäs oikeesti kiristää, kun ei ole momenttiavainta. Kiitoss! ;)

no jos se vanne ei ole toivottoman näköinen, niin pura kokonaan ja kokoa uusilla pinnoilla(alkuperäiset tai symoticin pinnat), homma ei ole vaikea, itsekin sen tein viime talvena ekaa kertaa ja hyvä tuli. ,ainakin -98 cr hondassa symoticin pinnoilla tuli "laakista" tip top, viiden ajotunnin jälkeen hieman löystyivät(alarunkoon tuli"käytön jälkiä" myös), ..jos mietityttää, nii laita yv, voin poiketa jelppaamassa.

18.11.2010 18:05

Olisiko jollain myydä 18/21 tuumaset enskapiikit? Tai saisiko jostain halvalla uusia renkaita? Renkaissa ei tarvitsi olla paras mahdollinen pito, enempi merkitystä että kestäävät ajaa, eikä piikit lentele heti irti? Onko noilla merkeilla miten huomattavia eroja tuossa pidossa/kestävyydessä?

nastakumit

18.11.2010 19:42

nasta renkaita käytettyjä löytyy 21" alk 70e 18" myös
kuvija löytyy ym tietoja on poistosivulla
http://www.kolumbus.fi/veikkolaakso

19.11.2010 17:12

Kumpi leveys ois parempi piikkiseen 110 vai 100? Rossirengas kyseessä. Tulis ajeltua pitkälti radalla.

20.11.2010 0:09

Mulla olis kaupan 18/21" pari AC-10, ajettu 300km valkokilpisellä pikkunelarilla, eli siinä 12-13l, on jokseenkin uudenveroset. Uuden takarenkaan hinnalla saat ne, etunen on se täysnastanen eli kestävämpi eli ei mikään "säästö"malli.

24.11.2010 18:00

Motonen kirjoitti:Kumpi leveys ois parempi piikkiseen 110 vai 100? Rossirengas kyseessä. Tulis ajeltua pitkälti radalla.



110 levee on talvelle parempi..

24.11.2010 18:53

Onko näillä kahdentyyppisillä renkailla jotain oleellisia eroavaisuuksia ajo-ominaisuuksissa?

Kuva
Kuva

Kummatkin ovat siis eturenkaita, vaikka tuo toinen takaselta näytääkin..