21.7.2009 17:19
SMK) kirjoitti:No ensinnäkin ne ei ole mitään mukavuuslaitoksia. Perse puutuu ja tärinän takia puutuu siinä käkkiessä myös kaikki muu jalkapohjista ja sormista alkaen. 50km yksmittanen siirtymä tuntuu jo työltä (missä ei viihdy). Moottoritiellä nuo on ihan perseestä, ilmanvastus hoitaa sen. Lsäksi jos edes aiot maastossa poikkeilla, on nappulat ja rengaslukot lopullinen niitti kaikkiin yli 80km/h - nautintohaaveisiin. Parhaillana kisaenska on ajellessas hiekkateitä ja vain karttojen enää teiksi tunnistamia reittejä polun kautta seuraavalle. Enempi asfalttia -> hanki kevyehkö matkaenska. Pääosin teitä -> hanki isompi matkaenska. Mun näppiin ainakin toi tärinä on kaikkein merkitsevin tekijä ja 450cc kisakilpipelejä on silloin tasan kaks vaihtoehtoa Yamaha WR 450 ja Sherco 4.5i. Itselläni on 2.5i Sherco kilvissä ja sillä olen juuri em. "tiettömiä teitä" -safaria ajellut yli puolet sen km-määrästä. On tullut vääjäämättä mieleen -04 kevät Jampin vastaavalla. Muut valkokilpiset on olleet pettymyksiä ja pahimmat tärisijät olleet kawa ja kotari. Joku Honda NX 250 taas ei paljon tärise, ei paljon kuljekaan, muttei paljon painakaan, muttei ole mikään ilonaihe sen isommissa nopeuksissa kuin kisapelitkään.
21.7.2009 23:35
M.H.H kirjoitti:Anssi_L kirjoitti:Niin jää kyllä 85 tai 150f:kin noin viikossa.
No sit ku hommaa to 100f:fän tilalle viel 85 tai 150f:fää isomma nii rupee jo tulee sellane olo et taitaa olla liia tehokas
norjanmies kirjoitti:SMK) kirjoitti:No ensinnäkin ne ei ole mitään mukavuuslaitoksia. Perse puutuu ja tärinän takia puutuu siinä käkkiessä myös kaikki muu jalkapohjista ja sormista alkaen. 50km yksmittanen siirtymä tuntuu jo työltä (missä ei viihdy). Moottoritiellä nuo on ihan perseestä, ilmanvastus hoitaa sen. Lsäksi jos edes aiot maastossa poikkeilla, on nappulat ja rengaslukot lopullinen niitti kaikkiin yli 80km/h - nautintohaaveisiin. Parhaillana kisaenska on ajellessas hiekkateitä ja vain karttojen enää teiksi tunnistamia reittejä polun kautta seuraavalle. Enempi asfalttia -> hanki kevyehkö matkaenska. Pääosin teitä -> hanki isompi matkaenska. Mun näppiin ainakin toi tärinä on kaikkein merkitsevin tekijä ja 450cc kisakilpipelejä on silloin tasan kaks vaihtoehtoa Yamaha WR 450 ja Sherco 4.5i. Itselläni on 2.5i Sherco kilvissä ja sillä olen juuri em. "tiettömiä teitä" -safaria ajellut yli puolet sen km-määrästä. On tullut vääjäämättä mieleen -04 kevät Jampin vastaavalla. Muut valkokilpiset on olleet pettymyksiä ja pahimmat tärisijät olleet kawa ja kotari. Joku Honda NX 250 taas ei paljon tärise, ei paljon kuljekaan, muttei paljon painakaan, muttei ole mikään ilonaihe sen isommissa nopeuksissa kuin kisapelitkään.
No niin kiitos vinkeitä mutta mitään matkamopoa en ole etsimässä vaan ns. kyläpyörää. Ja eniten kiinostaisi kotarin 525 ja husabergin 550 ja 650. niin jos jollakin on niistä ja muistakin kisapyöristä kokemuksia niin mielelläni niistä lukisin. Ja tiedän että huoltaa pitää reilusti enemmän kun matkaenduroita mutta kaikella on hintansa.
21.7.2009 23:48
22.7.2009 21:04
xQ kirjoitti:M.H.H kirjoitti:Anssi_L kirjoitti:Niin jää kyllä 85 tai 150f:kin noin viikossa.
No sit ku hommaa to 100f:fän tilalle viel 85 tai 150f:fää isomma nii rupee jo tulee sellane olo et taitaa olla liia tehokas
no huhhuh on siinä rossiossi ku mopon tehoja pelkää pitäisköhän sulla rupee tekee jotai hyödyllistä kudo vaikka patalappuja?? sitä pitää mennä eikä meinata! =Dnorjanmies kirjoitti:SMK) kirjoitti:No ensinnäkin ne ei ole mitään mukavuuslaitoksia. Perse puutuu ja tärinän takia puutuu siinä käkkiessä myös kaikki muu jalkapohjista ja sormista alkaen. 50km yksmittanen siirtymä tuntuu jo työltä (missä ei viihdy). Moottoritiellä nuo on ihan perseestä, ilmanvastus hoitaa sen. Lsäksi jos edes aiot maastossa poikkeilla, on nappulat ja rengaslukot lopullinen niitti kaikkiin yli 80km/h - nautintohaaveisiin. Parhaillana kisaenska on ajellessas hiekkateitä ja vain karttojen enää teiksi tunnistamia reittejä polun kautta seuraavalle. Enempi asfalttia -> hanki kevyehkö matkaenska. Pääosin teitä -> hanki isompi matkaenska. Mun näppiin ainakin toi tärinä on kaikkein merkitsevin tekijä ja 450cc kisakilpipelejä on silloin tasan kaks vaihtoehtoa Yamaha WR 450 ja Sherco 4.5i. Itselläni on 2.5i Sherco kilvissä ja sillä olen juuri em. "tiettömiä teitä" -safaria ajellut yli puolet sen km-määrästä. On tullut vääjäämättä mieleen -04 kevät Jampin vastaavalla. Muut valkokilpiset on olleet pettymyksiä ja pahimmat tärisijät olleet kawa ja kotari. Joku Honda NX 250 taas ei paljon tärise, ei paljon kuljekaan, muttei paljon painakaan, muttei ole mikään ilonaihe sen isommissa nopeuksissa kuin kisapelitkään.
No niin kiitos vinkeitä mutta mitään matkamopoa en ole etsimässä vaan ns. kyläpyörää. Ja eniten kiinostaisi kotarin 525 ja husabergin 550 ja 650. niin jos jollakin on niistä ja muistakin kisapyöristä kokemuksia niin mielelläni niistä lukisin. Ja tiedän että huoltaa pitää reilusti enemmän kun matkaenduroita mutta kaikella on hintansa.
mites tuo hm honda 450?! kaveri laitto tossa alkukesästä semmosen eikä ainakaa vielä oo pahaa sanaa sanonu.. itte en oo kerenny viel sitä testaa mut eikai ny mikää raaseri voi nii paljoo täristä etteikö sillon tällön kävis tunnin tai parin kaupunki kieppiä heittää.. unelma peli kuulemma radalla ainaki : P
22.7.2009 21:12
25.7.2009 19:47
26.7.2009 15:26
jape112 kirjoitti:Pikasta vastausta tarviin:
E: siis joissain vm 07 125 exc:ssä, joista paukkuu kampurat ilman syytä.
28.7.2009 23:00
29.7.2009 11:01
29.7.2009 16:53
1.8.2009 16:51
1.8.2009 18:54
TBB_racing kirjoitti:nyt ois kysymyksiä pikku projekstista..mut onko oikee paikka..? oon ostamassa kawasakin 85kx runkoa jota on muunneltu isommaksi ja kestävämmäksi..kannattaako sellanen ostaa? se näytti olevan hyvässä kunnossa ja oli aika korkea..mahtuuko joku 125cc 2t kone kiinni?? jos verrataa tysconia ja kx ni se kx runko oli pidempi ja näytti jopa hienolle vai revinkö tysconin koneen ja heitän kiinni??
1.8.2009 21:13
J!gs@w# kirjoitti:TBB_racing kirjoitti:nyt ois kysymyksiä pikku projekstista..mut onko oikee paikka..? oon ostamassa kawasakin 85kx runkoa jota on muunneltu isommaksi ja kestävämmäksi..kannattaako sellanen ostaa? se näytti olevan hyvässä kunnossa ja oli aika korkea..mahtuuko joku 125cc 2t kone kiinni?? jos verrataa tysconia ja kx ni se kx runko oli pidempi ja näytti jopa hienolle vai revinkö tysconin koneen ja heitän kiinni??
Miks et vaan osta piikkiä suoraan ?!? aika säätämistä tommose kanssa kyllä
1.8.2009 21:20
kyllähän projektit kivoja on mutta jos ajaa meinaat nii suosittelisin kanssa valmista pyörää.Ainakin jos runkoa muuteltu nii jos ei mitään tajua hommasta nii sehän voi olla aika vaarallinenkinTBB_racing kirjoitti:nyt ois kysymyksiä pikku projekstista..mut onko oikee paikka..? oon ostamassa kawasakin 85kx runkoa jota on muunneltu isommaksi ja kestävämmäksi..kannattaako sellanen ostaa? se näytti olevan hyvässä kunnossa ja oli aika korkea..mahtuuko joku 125cc 2t kone kiinni?? jos verrataa tysconia ja kx ni se kx runko oli pidempi ja näytti jopa hienolle vai revinkö tysconin koneen ja heitän kiinni??
1.8.2009 21:58