Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

21.7.2009 17:19

SMK) kirjoitti:No ensinnäkin ne ei ole mitään mukavuuslaitoksia. Perse puutuu ja tärinän takia puutuu siinä käkkiessä myös kaikki muu jalkapohjista ja sormista alkaen. 50km yksmittanen siirtymä tuntuu jo työltä (missä ei viihdy). Moottoritiellä nuo on ihan perseestä, ilmanvastus hoitaa sen. Lsäksi jos edes aiot maastossa poikkeilla, on nappulat ja rengaslukot lopullinen niitti kaikkiin yli 80km/h - nautintohaaveisiin. Parhaillana kisaenska on ajellessas hiekkateitä ja vain karttojen enää teiksi tunnistamia reittejä polun kautta seuraavalle. Enempi asfalttia -> hanki kevyehkö matkaenska. Pääosin teitä -> hanki isompi matkaenska. Mun näppiin ainakin toi tärinä on kaikkein merkitsevin tekijä ja 450cc kisakilpipelejä on silloin tasan kaks vaihtoehtoa Yamaha WR 450 ja Sherco 4.5i. Itselläni on 2.5i Sherco kilvissä ja sillä olen juuri em. "tiettömiä teitä" -safaria ajellut yli puolet sen km-määrästä. On tullut vääjäämättä mieleen -04 kevät Jampin vastaavalla. Muut valkokilpiset on olleet pettymyksiä ja pahimmat tärisijät olleet kawa ja kotari. Joku Honda NX 250 taas ei paljon tärise, ei paljon kuljekaan, muttei paljon painakaan, muttei ole mikään ilonaihe sen isommissa nopeuksissa kuin kisapelitkään.



No niin kiitos vinkeitä mutta mitään matkamopoa en ole etsimässä vaan ns. kyläpyörää. Ja eniten kiinostaisi kotarin 525 ja husabergin 550 ja 650. niin jos jollakin on niistä ja muistakin kisapyöristä kokemuksia niin mielelläni niistä lukisin. Ja tiedän että huoltaa pitää reilusti enemmän kun matkaenduroita mutta kaikella on hintansa.

21.7.2009 23:35

M.H.H kirjoitti:
Anssi_L kirjoitti:Niin jää kyllä 85 tai 150f:kin noin viikossa.

No sit ku hommaa to 100f:fän tilalle viel 85 tai 150f:fää isomma nii rupee jo tulee sellane olo et taitaa olla liia tehokas :D

no huhhuh on siinä rossiossi ku mopon tehoja pelkää pitäisköhän sulla rupee tekee jotai hyödyllistä kudo vaikka patalappuja?? sitä pitää mennä eikä meinata! =D

norjanmies kirjoitti:
SMK) kirjoitti:No ensinnäkin ne ei ole mitään mukavuuslaitoksia. Perse puutuu ja tärinän takia puutuu siinä käkkiessä myös kaikki muu jalkapohjista ja sormista alkaen. 50km yksmittanen siirtymä tuntuu jo työltä (missä ei viihdy). Moottoritiellä nuo on ihan perseestä, ilmanvastus hoitaa sen. Lsäksi jos edes aiot maastossa poikkeilla, on nappulat ja rengaslukot lopullinen niitti kaikkiin yli 80km/h - nautintohaaveisiin. Parhaillana kisaenska on ajellessas hiekkateitä ja vain karttojen enää teiksi tunnistamia reittejä polun kautta seuraavalle. Enempi asfalttia -> hanki kevyehkö matkaenska. Pääosin teitä -> hanki isompi matkaenska. Mun näppiin ainakin toi tärinä on kaikkein merkitsevin tekijä ja 450cc kisakilpipelejä on silloin tasan kaks vaihtoehtoa Yamaha WR 450 ja Sherco 4.5i. Itselläni on 2.5i Sherco kilvissä ja sillä olen juuri em. "tiettömiä teitä" -safaria ajellut yli puolet sen km-määrästä. On tullut vääjäämättä mieleen -04 kevät Jampin vastaavalla. Muut valkokilpiset on olleet pettymyksiä ja pahimmat tärisijät olleet kawa ja kotari. Joku Honda NX 250 taas ei paljon tärise, ei paljon kuljekaan, muttei paljon painakaan, muttei ole mikään ilonaihe sen isommissa nopeuksissa kuin kisapelitkään.



No niin kiitos vinkeitä mutta mitään matkamopoa en ole etsimässä vaan ns. kyläpyörää. Ja eniten kiinostaisi kotarin 525 ja husabergin 550 ja 650. niin jos jollakin on niistä ja muistakin kisapyöristä kokemuksia niin mielelläni niistä lukisin. Ja tiedän että huoltaa pitää reilusti enemmän kun matkaenduroita mutta kaikella on hintansa.

mites tuo hm honda 450?! kaveri laitto tossa alkukesästä semmosen eikä ainakaa vielä oo pahaa sanaa sanonu.. itte en oo kerenny viel sitä testaa mut eikai ny mikää raaseri voi nii paljoo täristä etteikö sillon tällön kävis tunnin tai parin kaupunki kieppiä heittää.. unelma peli kuulemma radalla ainaki : P

21.7.2009 23:48

Just em. syistä on äärimmäisen hyvä ettei alkoholipitoisia juomia myydä lapsille ;)

22.7.2009 21:04

xQ kirjoitti:
M.H.H kirjoitti:
Anssi_L kirjoitti:Niin jää kyllä 85 tai 150f:kin noin viikossa.

No sit ku hommaa to 100f:fän tilalle viel 85 tai 150f:fää isomma nii rupee jo tulee sellane olo et taitaa olla liia tehokas :D

no huhhuh on siinä rossiossi ku mopon tehoja pelkää pitäisköhän sulla rupee tekee jotai hyödyllistä kudo vaikka patalappuja?? sitä pitää mennä eikä meinata! =D

norjanmies kirjoitti:
SMK) kirjoitti:No ensinnäkin ne ei ole mitään mukavuuslaitoksia. Perse puutuu ja tärinän takia puutuu siinä käkkiessä myös kaikki muu jalkapohjista ja sormista alkaen. 50km yksmittanen siirtymä tuntuu jo työltä (missä ei viihdy). Moottoritiellä nuo on ihan perseestä, ilmanvastus hoitaa sen. Lsäksi jos edes aiot maastossa poikkeilla, on nappulat ja rengaslukot lopullinen niitti kaikkiin yli 80km/h - nautintohaaveisiin. Parhaillana kisaenska on ajellessas hiekkateitä ja vain karttojen enää teiksi tunnistamia reittejä polun kautta seuraavalle. Enempi asfalttia -> hanki kevyehkö matkaenska. Pääosin teitä -> hanki isompi matkaenska. Mun näppiin ainakin toi tärinä on kaikkein merkitsevin tekijä ja 450cc kisakilpipelejä on silloin tasan kaks vaihtoehtoa Yamaha WR 450 ja Sherco 4.5i. Itselläni on 2.5i Sherco kilvissä ja sillä olen juuri em. "tiettömiä teitä" -safaria ajellut yli puolet sen km-määrästä. On tullut vääjäämättä mieleen -04 kevät Jampin vastaavalla. Muut valkokilpiset on olleet pettymyksiä ja pahimmat tärisijät olleet kawa ja kotari. Joku Honda NX 250 taas ei paljon tärise, ei paljon kuljekaan, muttei paljon painakaan, muttei ole mikään ilonaihe sen isommissa nopeuksissa kuin kisapelitkään.



No niin kiitos vinkeitä mutta mitään matkamopoa en ole etsimässä vaan ns. kyläpyörää. Ja eniten kiinostaisi kotarin 525 ja husabergin 550 ja 650. niin jos jollakin on niistä ja muistakin kisapyöristä kokemuksia niin mielelläni niistä lukisin. Ja tiedän että huoltaa pitää reilusti enemmän kun matkaenduroita mutta kaikella on hintansa.

mites tuo hm honda 450?! kaveri laitto tossa alkukesästä semmosen eikä ainakaa vielä oo pahaa sanaa sanonu.. itte en oo kerenny viel sitä testaa mut eikai ny mikää raaseri voi nii paljoo täristä etteikö sillon tällön kävis tunnin tai parin kaupunki kieppiä heittää.. unelma peli kuulemma radalla ainaki : P

No meinaa vaa et mitä sitä nii isoo ostaa ku radalla kuitenkaa ei mitää miljoonaa oikee voi päästää, et siinäki mieles toi 150 kävis :P Kyl mä ymmärrän se et siel oulus päi on niit mettäteitä ja muutenki teitä jossa päästellä nii et mummoki huutaa, mut ei tääl etelä-pohjanmaal nii paljo oo muutaku radat ja pellot, ku poliisejaki pyörii..

22.7.2009 21:12

hah, eiköhän lainaukset riitä, ja taitaa olla e-p:llä vaan vapaampaa mitä oulus ;)
itsekkin käyn kerran viikos radalla, ja enskailemassa metässä. niitä kyllä piisaa :lol:

25.7.2009 19:47

Pikasta vastausta tarviin:

Onko 07 300 exc-e :ssä sama ongelma ku joissain piikeissä että kampura hajoilee? Siis tää "tyyppivika" mistä jengi puhuu?

E: siis joissain vm 07 125 exc:ssä, joista paukkuu kampurat ilman syytä.

26.7.2009 15:26

jape112 kirjoitti:Pikasta vastausta tarviin:
E: siis joissain vm 07 125 exc:ssä, joista paukkuu kampurat ilman syytä.

Niissä oli vauhtipyörät tasapainotettu väärin, näin muistelisin? Että kampiakselissa itsessään ei vikaa. Yhteydestä 300:seen en tiedä mitään.

28.7.2009 23:00

Joo tässä on nyt seuraavana ollu haaveissa joku crossi harrastekäyttöön ja ajattelin kysyä täältä vähän lisätietoja. Ikää löytyy 15v, 175cm ja 64kg. Merkeistä oon ajatellu jotain -00 vuodesta eespäin olevaa Yamahaa, Kawasakia, Suzukia tai Hondaa. Kokoluokkana ollu mielessä 125cc, mutta onko liian tehokas vehje ensimmäiseksi, ja harrastekäyttöön tulevaksi? Ajopaikkoina toimii lähinnä soramonttu, mettäreitit, pellot jne. Isorenkaisena luultavasti, kun pituuttakin jonkun verran löytyy ja onhan semmosella mukavampi ajella. Mutta enempiä jahkailematta, lisätietoja kaipailtaisiin! :)

29.7.2009 11:01

Ei oo liian tehokas, alavääntöä on aika heikosti aloittelijalle, mutta kyllä sen oppii. Eihän noita muuten saakkaan kuin 21/19 pyörillä. Merkeistä en osaa sanoa, mutta ei kait noissa 2-tahti japseissa niin kauheasti eroa ole tyyppivikoja lukuunottamatta. Rahaa pitää jäädä osiin (todennäkösesti jotakin menee samantien uusiksi) ja ajovarusteisiin. Koita löytää mahdollisimman hyvin huollettu, hyvässä kunnossa oleva pyörä. Jos et itse tunne pyöriä niin koita saada mukaan joku joka tuntee.

29.7.2009 16:53

ja merkkiä kattoa hieman sen mukaa et kuinka läheltä saat osia siihen hommattua!

1.8.2009 16:51

nyt ois kysymyksiä pikku projekstista..mut onko oikee paikka..? oon ostamassa kawasakin 85kx runkoa jota on muunneltu isommaksi ja kestävämmäksi..kannattaako sellanen ostaa? se näytti olevan hyvässä kunnossa ja oli aika korkea..mahtuuko joku 125cc 2t kone kiinni?? jos verrataa tysconia ja kx ni se kx runko oli pidempi ja näytti jopa hienolle :lol: :lol: vai revinkö tysconin koneen ja heitän kiinni?? :eek:

1.8.2009 18:54

TBB_racing kirjoitti:nyt ois kysymyksiä pikku projekstista..mut onko oikee paikka..? oon ostamassa kawasakin 85kx runkoa jota on muunneltu isommaksi ja kestävämmäksi..kannattaako sellanen ostaa? se näytti olevan hyvässä kunnossa ja oli aika korkea..mahtuuko joku 125cc 2t kone kiinni?? jos verrataa tysconia ja kx ni se kx runko oli pidempi ja näytti jopa hienolle :lol: :lol: vai revinkö tysconin koneen ja heitän kiinni?? :eek:

Miks et vaan osta piikkiä suoraan ?!? aika säätämistä tommose kanssa kyllä

1.8.2009 21:13

J!gs@w# kirjoitti:
TBB_racing kirjoitti:nyt ois kysymyksiä pikku projekstista..mut onko oikee paikka..? oon ostamassa kawasakin 85kx runkoa jota on muunneltu isommaksi ja kestävämmäksi..kannattaako sellanen ostaa? se näytti olevan hyvässä kunnossa ja oli aika korkea..mahtuuko joku 125cc 2t kone kiinni?? jos verrataa tysconia ja kx ni se kx runko oli pidempi ja näytti jopa hienolle :lol: :lol: vai revinkö tysconin koneen ja heitän kiinni?? :eek:

Miks et vaan osta piikkiä suoraan ?!? aika säätämistä tommose kanssa kyllä


85cc pyöräthän on vielä aika uusia? Miks sellasen runkoa kukaan olis lähteny muokkaamaan? Eihän täällä kukaan tiedä miten sitä on muokattu ja mikä kone sinne sopii. Osta nyt se piikkinen vaan.

1.8.2009 21:20

TBB_racing kirjoitti:nyt ois kysymyksiä pikku projekstista..mut onko oikee paikka..? oon ostamassa kawasakin 85kx runkoa jota on muunneltu isommaksi ja kestävämmäksi..kannattaako sellanen ostaa? se näytti olevan hyvässä kunnossa ja oli aika korkea..mahtuuko joku 125cc 2t kone kiinni?? jos verrataa tysconia ja kx ni se kx runko oli pidempi ja näytti jopa hienolle :lol: :lol: vai revinkö tysconin koneen ja heitän kiinni?? :eek:
kyllähän projektit kivoja on mutta jos ajaa meinaat nii suosittelisin kanssa valmista pyörää.Ainakin jos runkoa muuteltu nii jos ei mitään tajua hommasta nii sehän voi olla aika vaarallinenkin

1.8.2009 21:58

runkoa on vahvistettu..ja vahvistan lisää.ku saan rungon naurettavan halvalla..ni aattelin säästää..mut säästänkö sit oikeessa asiassa.. :lol: